• AUTO

    GP Άμπου Ντάμπι: Επιστροφή στον τόπο του εγκλήματος!

    Φωτογραφία από το περσινό βάθρο, ενδεικτική της ατμόσφαιρας. - GP Άμπου Ντάμπι: Επιστροφή στον τόπο του εγκλήματος!

    Φωτογραφία από το περσινό βάθρο, ενδεικτική της ατμόσφαιρας.


    Η F1 θέλει να ξεχάσει τον περσινό τελικό, πιθανόν ένας καλός αγώνας την Κυριακή να διασκεδάσει τις εντυπώσεις.

    «It has been manipulated men», είπε σιβυλλικά ο Χάμιλτον αναφερόμενος στην έκβαση του περσινού τελικού. Τα όσα συνέβησαν πέρυσι στη Γιας Μαρίνα πληγώνουν ακόμη τη F1. Παρά τις αλλαγές στους κανονισμούς, παρότι ο Μάικλ Μάσι είναι σπίτι του, παρότι ο Φερστάπεν ήταν άξιος πρωταθλητής και το απέδειξε περίτρανα φέτος επαναλαμβάνοντας το ανδραγάθημά του.

    Η σύγκρουση του Λατίφι λίγους γύρους πριν το τέλος, άνοιξε τους ασκούς του Αιόλου δημιουργώντας πάρα πολλά προβλήματα στο ανώτατο επίπεδο. Οι σχέσεις του νέου προέδρου μπιν Σουλαγιέμ με το Λιούις Χάμιλτον πέρασαν μια περίοδο έντασης καθώς ο πρωταθλητής δεν πήγε στην τελετή απονομής των βραβείων όπου δόθηκε το τρόπαιο στο Φερστάπεν.

    Τι ειρωνεία φέτος, δεν είναι μέσα στην 3αδα που βραβεύεται. Εκεί εκτός από τον δυο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Μαξ Φερστάπεν θα βρεθούν και οι Πέρεζ Λεκλέρκ που την Κυριακή στη Γιας Μαρίνα θα δώσουν μάχη για τη 2η θέση στους οδηγούς.

    GP Άμπου Ντάμπι: Επιστροφή στον τόπο του εγκλήματος!

    Οι δυο τους ισοβαθμούν και αν δεν βαθμολογηθεί κανείς ο Λεκλέρκ θα πάρει την 2η θέση γιατί έχει 3 νίκες έναντι δυο του Πέρεζ. O Μεξικάνος πρέπει να τερματίσει εντός δεκάδας εμπρός από το Λεκλέρκ για να πάρει την 2η θέση.

    Μετά τη φασαρία που έγινε την προηγούμενη Κυριακή στη Βραζιλία, ο Φερστάπεν υποσχέθηκε να βοηθήσει αλλά ειλικρινά δεν βλέπω τον τρόπο. Αντίστοιχα για τη 2η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών οι Ferrari χρειάζονται μια 3η και μια 5η θέση για να την διατηρήσουν ακόμη κι αν οι Mercedes ξαναπάρουν 44 βαθμούς όπως στη Βραζιλία.

    GP Άμπου Ντάμπι: Επιστροφή στον τόπο του εγκλήματος!

    O αγώνας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων έχει την δική του αίγλη καθώς διεξάγεται σε ένα τεχνητό νησί το Yas Island. Στην περιοχή υπήρχαν μόνο αμμόλοφοι το σχήμα των οποίων εξαρτιόταν από το κύμα και τον άνεμο. Πίσω τη δεκαετία του 2000 αποφασίστηκε να γίνει εκεί ένα τεράστιο θεματικό πάρκο που περιλαμβάνει πολλές ενότητες όπως: Ferrari World, Waterworld, Yas Mall, Warner Bros, Seaworld.

    Πρόκειται λοιπόν για ένα νησί χιλιάδων επιλογών όπου θέλει να βρεθεί όλος ο πλανήτης. Για να προβάλλεται μια φορά το χρόνο στη Yas Marina Circuit γίνεται ένας αγώνας F1 και μέσω αυτού δείχνουν σε 200 χώρες το τουριστικό τους προϊόν.

    GP Άμπου Ντάμπι: Επιστροφή στον τόπο του εγκλήματος!

    Για να επιστρέψουμε στα αγωνιστικά θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δούμε αν όντως οι Mercedes είναι τόσο ανταγωνιστικές που θα κερδίσουν και στο Άμπου Ντάμπι. Εννοείται πως ο Χάμιλτον το θέλει όσο τίποτα για δυο λόγους: Πρώτον ως αντίδραση στα περσινά γεγονότα. Δεύτερον ως αντίδραση στην πρώτη νίκη του Ράσελ την προηγούμενη Κυριακή.

    Αν ο νεαρός Βρετανός κερδίσει ξανά θα πάει με άλλον αέρα στη νέα χρονιά που ξεκινά στις 5/3/2023. Την ίδια στιγμή υπάρχει μάχη και για την 6η θέση στους κατασκευαστές ανάμεσα σε Alfa Romeo (+5β.) και Aston Martin αλλά και για την 8η ανάμεσα σε Haas (+2β.) και Alpha Tauri.

    Θυμίζουμε ανάλογα την κατάταξη των κατασκευαστών μοιράζονται και τα χρήματα από τα τηλεοπτικά δικαιώματα με την κάθε θέση να έχει σημαντική διαφορά (δεκάδες εκατομμύρια) από την επόμενη. Η Haas ανακοίνωσε σήμερα και την διακοπή της συνεργασίας της με το Μικ Σουμάχερ. Τη θέση του θα πάρει ο πολύπειρος Νίκο Χούλκενμπεργκ.

    ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ

    • Η Pirelli επέλεξε τις τρεις πιο μαλακές γόμες στη γκάμα της για το Grand Prix Άμπου Ντάμπι: η C3 είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C4 είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η C5 είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή γόμα.
    • Τα χαρακτηριστικά της πίστας δε δημιουργούν ιδιαίτερες απαιτήσεις για τα ελαστικά. Η άσφαλτος δεν έχει μεγάλη τραχύτητα οπότε μπορούν να χρησιμοποιηθούν πιο μαλακές γόμες. Είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η πτώση της θερμοκρασίας κατά τη διάρκεια του αγώνα της Κυριακής καθώς η καρό σημαία πέφτει αργά το βράδυ.
    • Η Γιας Μαρίνα έχει 16 στροφές και μερικά πολύ γρήγορα τμήματα. Η αεροδυναμική απόδοση παίζει σημαντικό ρόλο στις επιδόσεις αλλά και στη διαχείριση των ελαστικών.

    • Οι ομάδες ακολούθησαν διαφορετικές στρατηγικές πέρυσι στο Grand Prix του Άμπου Ντάμπι. Ο οδηγός της Red Bull, Μαξ Φερστάπεν πήρε τον πρώτο του τίτλο αφού άλλαξε ελαστικά τρεις φορές. Στο τέλος έβαλε τη μαλακή γόμα υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας πέντε γύρους πριν το φινάλε.
    • Είναι ο τελευταίος αγώνας της σεζόν για τη Formula 1 αλλά οι ομάδες θα κάνουν μια μέρα δοκιμών εξέλιξης με σλικ ελαστικά του 2023 αμέσως μετά στην ίδια πίστα. Τα ελαστικά έχουν βελτιστοποιηθεί μετά τις παρατηρήσεις που καταγράφηκαν στις δοκιμές των Grand Prix σε ΗΠΑ και Μεξικό.

    Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε: «Μια συναρπαστική σεζόν φτάνει στο τέλος της στο Άμπου Ντάμπι. Οι περσινές αλλαγές σε κάποιες ευθείες και στροφές στην πίστα της Γιας Μαρίνα έκαναν τη διαδρομή ταχύτερη. Ταυτόχρονα ισορρόπησαν τις απαιτήσεις από τα ελαστικά στο διαμήκη και στον εγκάρσιο άξονα.

    Παλιότερα έπαιζε ρόλο μόνο η ελκτική πρόσφυση και η σταθερότητα στο φρενάρισμα. Παρά τις αλλαγές στη χάραξη τα πίσω ελαστικά χρειάζονται προσοχή ώστε να συνεχίσουν να προσφέρουν την καλύτερη πρόσφυση μετά από αρκετή απόσταση. Την Τρίτη μετά το Grand Prix του Άμπου Ντάμπι θα γίνει δοκιμή στην ίδια πίστα για τα σλικ ελαστικά του 2023. Οι ομάδες μπορούν να αποφασίσουν αν θα χρησιμοποιήσουν τους οδηγούς τους, ή νέα ταλέντα».

    Το Άμπου Ντάμπι φιλοξενεί τον τελευταίο γύρο του πρωταθλήματος της Formula 2, δυο μήνες μετά τον προτελευταίο αγώνα στην Ιταλία. Ο οδηγός της MP Motorsport, Φελίπε Ντρούγκοβιτς έχει ήδη πάρει τον τίτλο αλλά ο τίτλος των κατασκευαστών και οι υπόλοιπες θέσεις της βαθμολογίας των οδηγών είναι ακόμη σε διεκδίκηση.

    Η P Zero κίτρινη/μέση γόμα και η P Zero κόκκινη μαλακή γόμα έχουν επιλεγεί για το φινάλε της σεζόν, ίδιος συνδυασμός με τον προηγούμενο αγώνα στη Μόντσα. Κάθε οδηγός έχει πέντε σετ σλικ ελαστικών στη διάθεσή του (τρία μέσης γόμας και δυο μαλακής) για όλο το Σαββατοκύριακο. Ο αγώνας σπριντ διαρκεί 23 γύρους και θα γίνει το απόγευμα του Σαββάτου ενώ ο κανονικός αγώνας των 33 γύρων θα γίνει το μεσημέρι της Κυριακής.

    Οι κατατακτήριες δοκιμές της Formula 1 είναι προγραμματισμένες για τις 16:00 το απόγευμα του Σαββάτου (19/11) και ο αγώνας για τις 15:00 την Κυριακή (απευθείας ΕΡΤ, Cosmote).

    Διαβάστε επίσης:

    Οδηγούμε το επαναφορτιζόμενο Lexus NX 450h+

    Alfa Romeo Tonale Edizione Speciale!

     



    ΣΧΟΛΙΑ