AUTO

Γιατί επιτίθεται στην ηλεκτροκίνηση ο Toyoda;

Akio Toyoda


Ο επικεφαλής της Toyota εξαπέλυσε μύδρους κατά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο συνέδριο των Ιαπώνων κατασκευαστών αυτοκινήτου.

Ο Akio Toyoda, απόγονος της οικογένειας Toyoda, είναι πρόεδρος της Toyota. Μιλώντας προχτές στην ετήσια συνέντευξη Τύπου του Japan Automobile Manufacturers Association καταφέρθηκε εναντίον της ηλεκτροκίνησης:

«Τα ηλεκτρικά οχήματα θα καταστρέψουν τις σημερινές αυτοκινητοβιομηχανίες, απαιτούν τεράστιες επενδύσεις και ρυπαίνουν περισσότερο από τα συμβατικά».

Προφανώς οι δηλώσεις του Toyoda αποτελούν αντίδραση στην εκπεφρασμένη πρόθεση της ιαπωνικής κυβέρνησης να απαγορεύσει τις πωλήσεις οχημάτων με θερμικό κινητήρα από το 2035.

Είναι γεγονός πως η Toyota είναι πρωταθλήτρια στις πωλήσεις υβριδικών οχημάτων, ενώ ακόμη κι αν εξαιρέσει κανείς την κινέζικη αγορά, δεν έχει ηλεκτρικό μοντέλο στη γκάμα της.

Η κυβέρνηση της Ιαπωνίας πάντως δεν έχει ακόμη ξεκαθαρίσει αν θα επιτρέπει τα υβριδικά, επαναφορτιζόμενα ή μη.

Ας δούμε όμως αν έχει δίκιο ο Toyoda. Πράγματι τα ηλεκτρικά οχήματα ρυπαίνουν περισσότερο από τα συμβατικά στην παραγωγή τους, κυρίως λόγω της μπαταρίας.

Για να εξισορροπήσουν αυτό το μειονέκτημα ρυπαίνοντας λιγότερο κατά την κίνησή τους, χρειάζονται δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα. Όμως οι ρύποι συσσωρεύονται στις μεγάλες πόλεις.

Δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία πόσο ρυπαίνει ένα αυτοκίνητο, όταν βρίσκεται σε αραιοκατοικημένη περιοχή. Στην πόλη όμως που υπάρχουν μποτιλιαρίσματα, οι ρύποι επηρεάζουν τη ζωή των ανθρώπων.

Πράγματι χρειάζονται τεράστιες επενδύσεις για φορτιστές και πράσινη παραγωγή ρεύματος. Αν όμως δει κανείς το λογαριασμό που πληρώνουν κάθε χρόνο τα κράτη για τα νοσήλια ανθρώπων με αναπνευστικά προβλήματα τότε κατανοεί πως η επένδυση αυτή θα είναι κερδοφόρα.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο απλά στην κατασκευή τους και η οδήγησή τους δεν προκαλεί έντονα συναισθήματα. Όμως όσες δουλειές κι αν χαθούν από την πρόοδο της τεχνολογίας, άλλες τόσες θα γεννηθούν από τον ίδιο λόγο.

Η Toyota αναμένεται να παρουσιάσει το πρώτο της ηλεκτροκίνητο όχημα μέσα στο 2021. Επιπλέον επενδύει στις κυψέλες καυσίμου με το Mirai.

Διαβάστε επίσης:

Άκιο Τογιόντα: Η αξία της Tesla δεν είναι πραγματική!

Hλεκτρικό αυτοκίνητο made in Greece! (video)


ΣΧΟΛΙΑ