• AUTO

    F1 Βραζιλία: Ανάμεσα στις λίμνες!

    Πανοραμική φωτογραφία της πίστας ανάμεσα στις λίμνες στο οροπέδιο του Σάο Πάολο.

    Πανοραμική φωτογραφία της πίστας ανάμεσα στις λίμνες στο οροπέδιο του Σάο Πάολο.


    Ο 21ος αγώνας διεξάγεται αυτό το Σαββατοκύριακο στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας στην πίστα του Ιντερλάγος.

    Το Σάου Πάολου όπως προφέρεται στην τοπική διάλεκτο ο Αγ. Παύλος είναι μια παραθαλάσσια πόλη με πληθυσμό 15 εκ. κατοίκων. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη πόλη της Ν. Αμερικής.

    Μαζί με τα περίχωρα ξεπερνά τα 30 εκ. κατοίκων. Στα περίχωρα της πόλης ανάμεσα σε δυο λίμνες σε ένα οροπέδιο 800m βρίσκεται η περίφημη πίστα του Ιντερλάγος. Εκεί θα φιλοξενηθεί ο προτελευταίος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος.

    Καθώς η Red Bull έχει κάνει το νταμπλ με τον Φερστάπεν να διατηρεί τον τίτλο ανοιχτή είναι η μάχη της 2ης θέσης ανάμεσα στον Πέρεζ και το Λεκλέρκ. Ο Μεξικάνος οδηγός έχει ένα προβάδισμα 5 βαθμών. Αντίστοιχα στο πρωτάθλημα κατασκευαστών έχουμε μάχη για τη 2η, την 4η, την 6η και την 8η θέση.

    Ο Λεκλέρκ χτες στα πάντοκ.
    Ο Λεκλέρκ χτες στα πάντοκ

    Για τη 2η θέση η Ferrari προηγείται με διαφορά 40 βαθμών από την αναβαθμισμένη στους τελευταίους αγώνες Mercedes. Για την 4η θέση η Alpine και η McLaren δίνουν μια μάχη με τη γαλλική ομάδα να έχει προβάδισμα 7 βαθμών. Για την 6η θέση η μάχη είναι μεταξύ Alfa Romeo και Aston Martin με την Ιταλική ομάδα να έχει προβάδισμα 4 βαθμών και για την 8η θέση μόνο ένας βαθμός χωρίζει τις Haas και Alpha Tauri.

    Απομένουν να μοιραστούν 103 βαθμοί στους 2 τελευταίους αγώνες καθώς στη Βραζιλία θα διεξαχθεί ο τελευταίος αγώνας σπριντ το Σάββατο στις 21:30 ώρα Ελλάδος. Οι κατατακτήριες δοκιμές θα γίνουν σήμερα το βράδυ στις 21:00 και εκεί αναδεικνύεται ο poleman. Η πρόβλεψη του καιρού είναι άστατη θα βρέχει και τις τρεις μέρες ενώ οι θερμοκρασίες θα είναι χαμηλές.

    Αυτό πιθανόν θα λειτουργήσει υπέρ των Ferrari που πιέζουν περισσότερο τα ελαστικά. Μένει βέβαια ν’ αποδειχτεί καθώς η κόκκινη ομάδα προέρχεται από ένα πολύ κακό Σαββατοκύριακο στο Μεξικό. Εκεί επηρεάστηκαν από το υψόμετρο τόσο σε απόδοση όσο και σε ισορροπία κρατήματος όπως μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

    Η πίστα έχει δυο ζώνες DRS

    Την ίδια στιγμή η περσινή πρωταθλήτρια Mercedes θέλει όσο τίποτα μια νίκη φέτος, που δεν έχει καταφέρει να πετύχει. Σε 20 αγώνες ο Φερστάπεν έχει κερδίσει στους 14 δυο νίκες σε Μονακό και Σιγκαπούρη πήρε ο Πέρεζ και άλλες τέσσερις η Ferrari σε Μπαχρέιν, Αυστραλία, Αυστρία (Λεκλέρκ) και Αγγλία (Σάινθ).

    Η πίστα του Ιντερλάγος έχει μήκος 4309m είναι η μικρότερη μετά το Μονακό και το Μεξικό. Ο αγώνας διαρκεί 71 γύρους και υπάρχουν δυο ζώνες DRS. Η πίστα έχει μεγάλες αντιθέσεις καθώς το πρώτο και το τρίτο κομμάτι είναι πολύ γρήγορα οπότε απαιτούν χαμηλές κλίσεις στις αεροτομές για επίτευξη υψηλής τελικής.

    Το δεύτερο κομμάτι όμως είναι τεχνικό με συνεχείς στροφές που απαιτούν μεγάλες κλίσεις στις αεροτομές για μέγιστη αεροδυναμική πίεση και καλύτερο κράτημα. Οι μηχανικοί καλούνται να συγκεράσουν αυτές τις δυο αντικρουόμενες απαιτήσεις και να βρουν τη χρυσή τομή.

    O Γκασλί χτες στα πιτ με μια θαυμάστριά του.

    Θα είναι ο 49ος αγώνας που γίνεται επί Βραζιλιάνικου εδάφους. Από το 1990 έως σήμερα ο αγώνας φιλοξενείται στο Ιντερλάγος. Πολυνίκης του Βραζιλιάνικου GP είναι ο Προστ με 6 νίκες ενώ ο Σουμάχερ έχει τις περισσότερες (4) στο Ιντερλάγος. Η McLaren έχει 12 νίκες, η Ferrari 11.

    Η McLaren πέτυχε την 100στή της νίκη με το Σένα πίσω στο 1993 σ’ αυτή την πίστα. Από τους οδηγούς που θα πάρουν εκκίνηση την Κυριακή στις 20:00 ώρα Ελλάδος έχουν κερδίσει στη Βραζιλία ο Φέτελ (2010,2013, 2017), ο Χάμιλτον (2016,2018, 2021) και ο Φερστάπεν (2019).

    Ο Ζου περπατά στην πίστα με τους μηχανικούς του.

    Τα προσπεράσματα είναι εύκολα στο Ιντερλάγος με δυο ζώνες DRS ειδικά στο τέλος της μεγάλης ευθείας εκκίνησης τερματισμού. Σε αντιδιαστολή από τους 31 αγώνες που έχουν γίνει εκεί από το 1990 τους 24 τους έχει κερδίσει κάποιος που εκκινούσε από την πρώτη σειρά, 14 φορές ο poleman. Οι Βραζιλιάνοι δεν έχουν φέτος κανέναν συμπατριώτη τους στο grid.

    Υπό το πρίσμα των ελαστικών:

    Η Pirelli επέλεξε τις τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας για το Βραζιλιάνικο Grand Prix: Η C2 θα είναι η P Zero λευκή/σκληρή γόμα, η C3 θα είναι η P Zero κίτρινη/μέση γόμα και η C4 θα είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή γόμα. Οι δυο προηγούμενοι αγώνες στο Ώστιν και στην πόλη του Μεξικό έγιναν με την ίδια επιλογή γομών.

    • Το Ιντερλάγος θα φιλοξενήσει τον 3ο και τελευταίο αγώνα σπριντ για φέτος μετά την Ίμολα και στο Σπήλμπεργκ. Το τρόπαιο Pirelli Pole Position θα δοθεί την Παρασκευή μετά τις κατατακτήριες δοκιμές.
    • Το αυτοκινητοδρόμιο José Carlos Pace, πήρε το όνομά του από το διάσημο Βραζιλιάνο οδηγό, Ιταλικής καταγωγής, έχει φορά αντίθετη των δεικτών του ρολογιού και περιέχει 15 στροφές που καταπονούν με μέτρια πλευρικά φορτία τα ελαστικά.
    • Το Βραζιλιάνικο Grand Prix είναι γνωστό για τα πολλά προσπεράσματα και τις συχνές εμφανίσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας. Ο καιρός είναι πάντα ένα ερωτηματικό στο παρελθόν έχουμε δει καταιγίδες αλλά και υψηλές θερμοκρασίες με ηλιοφάνεια.
    Πέρυσι κέρδισε ο Χάμιλτον.
    • Οι ομάδες ακολούθησαν διαφορετικές στρατηγικές το 2021 αλλά όσοι ανέβηκαν στο βάθρο έκαναν δυο αλλαγές. Ο νικητής Λιούις Χάμιλτον, τερμάτισε χρησιμοποιώντας την P Zero λευκή/σκληρή γόμα μπροστά από τους Φερστάπεν, Μπότας που είχαν ίδια γόμα.
    Από τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου των οδηγών, διακρίνονται από αριστερά: Πέρεζ, Σάινθ, Γκασλί. Μπότας, Άλμπον.
    Από τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου των οδηγών, διακρίνονται από αριστερά: Πέρεζ, Σάινθ, Γκασλί. Μπότας, Άλμπον.

    Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε: «Η Formula πηγαίνει στο Ιντερλάγος: ο μικρότερος σε μήκος, γύρος της χρονιάς μετά το Μονακό και το Μεξικό. Πρόκειται για μια ιστορική πίστα με φορά αντίθετη των δεικτών του ρολογιού, που συνδυάζει γρήγορα τμήματα, με αλληλουχία στροφών μέσης ταχύτητας όπως τα περίφημα “S” του Σένα.

    Δεν υπάρχουν μεγάλες απαιτήσεις από τα ελαστικά όσον αφορά στην πρόσφυση και στην σταθερότητα στο φρενάρισμα καθώς η σχεδίαση έχει ως αποτέλεσμα συνεχή ροή χωρίς αργές στροφές. Αυτό διευκολύνει τις ομάδες όσον αφορά στη διαχείριση της φθοράς των πίσω ελαστικών. Η Βραζιλία θα φιλοξενήσει και τον τελευταίο φετινό αγώνα σπριντ. Έχει ενδιαφέρον να δούμε τι θα γίνει με τα φετινά μονοθέσια στην πίστα.

    Επίσης περιμένουμε πολλές διαφορετικές στρατηγικές. Το 2021 στον αγώνα του Σαββάτου οι μισοί οδηγοί έβαλαν τη μέση και οι άλλοι μισοί τη μαλακή γόμα. Παρά το μικρό μήκος της πίστας, γίνονται πολλά προσπεράσματα. Πέρυσι ο Lewis Hamilton ήταν πρωταγωνιστής σε μια επιστροφή από την 10η θέση που του έδωσε τη νίκη με στρατηγική δυο αλλαγών. Οπότε φέτος με τη νέα γενιά μονοθεσίων και ελαστικών περιμένουμε έναν ακόμη συναρπαστικό αγώνα».

    Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για απόψε στις 21:00. Ο αγώνας σπριντ αύριο στις 21:30 και ο κανονικός αγώνας την Κυριακή στις 20:00 το βράδυ. Όλα θα μεταδοθούν απευθείας από ΕΡΤ, Cosmote. Μια ώρα νωρίτερα την Κυριακή 13/11 στις 19:00 ξεκινά στην ΕΡΤ η ειδική εκπομπή για τη F1.

    Διαβάστε επίσης:

    Στη Σαχάρα! (video)

    Στην Ελλάδα το νέο C5 Aircross



    ΣΧΟΛΙΑ