Όπως πιθανά γνωρίζετε υπάρχουν κάποιες πίστες της F1, όπως η Τζέντα και το Σπα που οι ταχύτητες είναι πολύ υψηλές (μ.ω.τ 250km/h) και ο τοίχος πολύ κοντά σε ορισμένα σημεία.

Η Τζέντα είναι σχετικά νέα προσθήκη στο ημερολόγιο της F1, αλλά το Σπα βρίσκεται στο πρόγραμμα από το 1950. Εκεί έχουν δοθεί αρκετές επικές μάχες υπό βροχή, η F1 έχει να θυμάται πολλά, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα το 1998 όταν συγκρούστηκαν 18 μονοθέσια στην εκκίνηση. O αδόκητος χαμός του αθλητή της F2, Αντουάν Ουμπέρ το 2019 ήταν ένα δυνατό χτύπημα για τη F1. Οι συναθλητές και φίλοι του όπως ο Λεκλέρκ και ο Γκασλί δεν το έχουν ξεπεράσει μάλιστα φέτος η Alpine διοργάνωσε την Πέμπτη ένα τρέξιμο προς τιμή του αδικοχαμένου νέου.

1

Ο Ουμπέρ σκοτώθηκε στη Raidillon στην κορυφή του λόφου, ο θάνατός του έστρεψε την προσοχή σ’ ένα πρόβλημα που η F1 εθελοτυφλούσε. Το σικέιν Eau Rouge – Raidillon δεν πληροί τις σύγχρονες προδιαγραφές ασφαλείας. Ο οδηγός ερχόμενος από το κάτω μέρος (Eau Rouge) με τέρμα γκάζι (270km/h) δεν βλέπει τι συμβαίνει στην κορυφή του λόφου. Αν συναντήσει εκεί εμπόδιο θα χάσει τη ζωή του. Επίσης αν χάσει τον έλεγχο στην κορυφή του λόφου έχει πάρα πολύ μεγάλη ταχύτητα και γύρω βρίσκονται, σε απόσταση αναπνοής μπαριέρες. Μπορεί τα έντονα χρώματα και οι ωραίες γωνίες λόγω της κλίσης του εδάφους να ξεγελούν τους ρομαντικούς και τους φωτογράφους αλλά η ωμή αλήθεια είναι πως αυτό το σικέιν, το πιο ένδοξο ίσως στην ιστορία του θεσμού, δεν είναι ασφαλές.

Υπάρχουν και άλλα προβληματικά σημεία υπό βροχή, αλλά αυτά δεν έχουν αλλάξει στην πάροδο των χρόνων. Τα δέντρα έχουν μεγαλώσει στην ευθεία Kemmel πριν τα φρένα για τη Les Combes οπότε η υγρασία δεν απομακρύνεται με τίποτα και περιορίζει την ορατότητα. Στη σύγχρονη F1, το μεγάλο πρόβλημα είναι η ορατότητα καθώς τα μονοθέσια αυτής της γενιάς, στηρίζουν σε μεγάλο βαθμό την αεροδυναμική τους απόδοση στη διαμόρφωση του πατώματος. Τα κανάλια Venturi που βρίσκονται εκεί δημιουργούν μεγαλύτερο σπρέι νερού από ποτέ. Ως αποτέλεσμα οι οδηγοί δεν βλέπουν. Συνυπολογίστε πως τα μονοθέσια είναι πιο γρήγορα από ποτέ, το 1:40.5 που σημείωσε ο Πιάστρι την Παρασκευή είναι ρεκόρ όλων των εποχών και πιο βαριά από ποτέ (798kg). Υπάρχει λοιπόν μια δυναμική που δεν μπορεί να αγνοήσει κανείς.

Είναι χαρακτηριστικό πως η F2 έκανε λίγες ώρες πριν την F1 αγώνα υπό βροχή. Στο δωμάτιο ελέγχου υπεύθυνος ήταν ο ίδιος άνθρωπος ο Ρουί Μάρκες, ο αλυτάρχης του αγώνα. Γιατί άφησε την F2 και δεν άφησε την F1 να αγωνιστεί υπό βροχή; Με αποτέλεσμα να διαμαρτύρεται ο Φερστάπεν για αλλοίωση αποτελέσματος: «Ρίσκαρα σετάροντας το μονοθέσιο για βροχή, αλλά δεν μας άφησαν ν’ αγωνιστούμε στη βροχή. Στο στεγνό είχα μειονέκτημα λόγω μεγάλης κλίσης στις αεροτομές και δεν μπορούσα να προσπεράσω».  Βλέποντάς μετά τη λήξη του αγώνα της F1 το Ρουί Μάρκες ήταν εμφανές από τη γλώσσα του σώματός του, πως είχε βιώσει μια πολύ στρεσογόνο κατάσταση. Έμοιαζε ανακουφισμένος που η F1 έφευγε αλώβητη από το Σπα. Ναι το Βελγικό GP του 2026 είναι προγραμματισμένο στις 19/7. Αλλά η νέα γενιά μονοθεσίων θα είναι διαφορετική, πιο αργή και χωρίς να προκαλεί τέτοιο σπρέι. Αυτό όμως δεν αναιρεί το μείζον θέμα: Πρέπει να παρθεί η απόφαση να αλλάξει η διαμόρφωση σε Eau Rouge – Raidillon. Κατανοώ πως θα αλλοιωθεί ο χαρακτήρας της διαδρομής…δεν γίνεται αλλιώς.

Διαβάστε επίσης

ICONIC INTER CARS EXPO: Κορυφαίο γεγονός στον χώρο του αυτοκινήτου

F1 Βέλγιο: Προσπέρασμα – νίκη για Όσκαρ

F1 Βέλγιο: Ο Νόρις στην pole