Η πίστα του Σπα βρίσκεται 150km νοτιοανατολικά των Βρυξελλών σε μια ορεινή περιοχή, γεμάτη οροπέδια και δάση.
Τα δάση των Αρδεννών είναι σχετικά αραιοκατοικημένη περιοχή με μικρά χωριά όπως το Σπα, το Φρανκοσάμπ, το Μαλμεντί και το Στάβελοτ τριγύρω. Η περιοχή είναι αγροτική, κυρίως κτηνοτροφική με χιλιάδες αγελάδες να βόσκουν στα πράσινα βοσκοτόπια. Μια φορά το χρόνο η διάσημη πίστα του Σπα φιλοξενεί τον αγώνα της F1 και η περιοχή κατακλύζεται από κόσμο. Προφανώς δεν υπάρχουν αρκετά καταλύματα για να φιλοξενηθούν όλοι, οπότε αρκετοί κάτοικοι μπαίνουν στη λογική της βραχυχρόνιας μίσθωσης των ακινήτων τους. Ούτε αυτό αρκεί όμως και πάρα πολύ καταλήγουν στη λύση της κατασκήνωσης περιμετρικά της πίστας. Υπολογίζεται πως οι επισκέπτες αυτό το Σαββατοκύριακο θα ξεπεράσουν τους 400.000.

Ο καιρός σήμερα καλυτέρεψε μετά το ομιχλώδες πρωινό με θερμοκρασία 14 βαθμών Κελσίου, με τον ήλιο να ζεσταίνει καρδιές και οδόστρωμα. Έτσι αρκετοί ήταν οι οδηγοί που αποφάσισαν να δοκιμάσουν τη σκληρή γόμα (C1) η οποία δεν είναι πολύ συνηθισμένη. Έχουν διανύσει μ’ αυτή ελάχιστα χιλιόμετρα και πιθανά να τη χρειαστούν στον αγώνα όσοι επιχειρήσουν στρατηγική μιας αλλαγής.
Θέμα της σημερινής μέρας οι αλλαγές στη Red Bull με το Λωρέντ Μεκίς – νέος αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας – να χαμογελά ακούγοντας το Φερστάπεν να λέει στους δημοσιογράφους πως δεν πρόκειται να φύγει από τη Red Bull. Οι κακές γλώσσες λένε πως δεν έχει κανένα λόγο να φύγει αφού έγινε το χατίρι του Γιος και έφυγε ο Χόρνερ. Πάντως οι διαρροές από την ομάδα αφήνουν υπονοούμενα για την πτώση απόδοσης τον τελευταίο χρόνο, ως αιτία απομάκρυνσης του Χόρνερ. Ο οποίος ήταν στην ίδια θέση το 2014 όταν ξαφνικά η Red Bull βρέθηκε από τα ψηλά στα χαμηλά για διάστημα 7 ετών.
Είχα την ευκαιρία να περπατήσω κομμάτι της πίστας χτες το βράδυ στο πλαίσιο της εκδήλωσης που οργάνωσε ο Γκασλί για τον αδικοχαμένο συναθλητή και φίλο του, Αντουάν Ουμπέρ. Παραβρέθηκαν πάρα πολλοί οδηγοί και μέλη των ομάδων, που έτρεξαν, περπάτησαν ή ποδηλάτησαν στα 7km της διαδρομής αφού πρώτα άφησαν ένα λουλούδι αποτίοντας φόρο τιμής, στο σημείο του δυστυχήματος στην κορυφή της Raidillion.

Στις ελεύθερες δοκιμές ήταν ξεκάθαρο πως οι ομάδες προβληματίζονταν για την κλίση των αεροτομών. Μικρότερη κλίση ειδικά στο πίσω φτερό έχει ως αποτέλεσμα, μικρότερες αεροδυναμικές αντιστάσεις και καλύτερη τελική ταχύτητα, αυτή η επιλογή έχει ως αποτέλεσμα να είσαι ταχύτερος στο πρώτο και στο τρίτο κομμάτι της πίστας. Στο δεύτερο και μεγαλύτερο όμως κομμάτι της πίστας χρειάζεται κράτημα, οπότε κάθετη δύναμη, οπότε μεγαλύτερη κλίση στις αεροτομές. Ο Φερστάπεν έχει επιλέξει μικρότερη κλίση για καλύτερη τελική, αυτό τον έφερε στην 2η θέση της τελικής κατάταξης του Sprint Qualifying. Όπως και οι Haas που βρέθηκαν στην 5η και 7η θέση των κατατακτήριων δοκιμών Sprint χάρη σ’ αυτή τη διαμόρφωση. Ο Νόρις πόνταρε στο δεύτερο κομμάτι της διαδρομής επιλέγοντας μεγαλύτερη κλίση στις αεροτομές με αποτέλεσμα να περιοριστεί στην 3η θέση. H τελική του ταχύτητα στα 317km/h, είναι 1 km πιο κάτω από τους Φερστάπεν και Πιάστρι που έχουν εφάμιλλη τελική.
Ο Πιάστρι φαίνεται πως βρήκε τη χρυσή τομή ανάμεσα στις δυο επιλογές και πήρε την 1η θέση με διαφορά μισού δευτερολέπτου από το δεύτερο Φερστάπεν. Δε θα είναι εύκολο για τον Πιάστρι να μείνει μπροστά του αύριο στα φρένα για τη Les Combes στον πρώτο γύρο. Ο αγώνας Sprint είναι προγραμματισμένος για αύριο στις 13:00 και θα μεταδοθεί απευθείας από το ΑΝΤ1+.
Η τελική κατάταξη στο Sprint Qualifying ήταν:
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΑΣΕΠ 2025: Αιτήσεις για 4.276 προσλήψεις ΠΕ – Πού και πώς υποβάλλονται
- ΗΠΑ και ΕΕ πιο κοντά σε συμφωνία: Ο Τραμπ ανοίγει συνομιλίες στη Σκωτία
- Μελόνι για Παλαιστίνη: Όταν κάτι το οποίο δεν υπάρχει αναγνωρίζεται στα χαρτιά, είναι πρόβλημα
- Καστοριά: Σε εξέλιξη η επιχείρηση κατάσβεσης της πυρκαγιάς στο Νεστόριο
