Η πίστα του Σπα βρίσκεται μέσα στα δάση των Αρδεννών και φημίζεται για τον άστατο καιρό. Η βροχή ξεκίνησε από το βράδυ και σταμάτησε 75 min μετά την προγραμματισμένη ώρα εκκίνησης του GP.

Οδηγοί – μηχανικοί και θεατές περίμεναν υπομονετικά να καλυτερεύσουν οι συνθήκες. Το βασικό πρόβλημα ήταν η ορατότητα, γιατί τα μονοθέσια αυτής της γενιάς που αεροδυναμικά στηρίζονται στο πάτωμα και στη διαμόρφωση των καναλιών Venturi δημιουργούν πολύ έντονο σπρέι νερού.

1

Όταν οι συνθήκες βελτιώθηκαν τα μονοθέσια ξεκίνησαν τον αγώνα πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας και μετά από 4 γύρους με οριοθετημένο ρυθμό δόθηκε εκκίνηση εν κινήσει (rolling start).

Ο Νόρις έκανε λάθος γλίστρησε στην 1η στροφή και ο Πιάστρι κόλλησε πίσω του και μπόρεσε να πάρει προβάδισμα στα φρένα για τη στροφή 5. Εκεί κρίθηκε η νίκη στον αγώνα και ο Αυστραλός μετά από καιρό πήρε μια ανάσα.

Ο Πιάστρι είχε να κερδίσει από το Ισπανικό GP αρχές Ιουνίου. Μ’ αυτή του τη νίκη αύξησε εκ νέου τη διαφορά στη βαθμολογία, στους 16 βαθμούς.

Πίσω από τις δυο McLaren δόθηκε μια μάχη στρατηγικής ανάμεσα στους υπόλοιπους οδηγούς ενόσω στέγνωνε η πίστα. Στο 12ο γύρο ο Χάμιλτον που εκκινούσε από τις πίσω θέσεις πήρε το ρίσκο και έγινε ο πρώτος οδηγός που έβαλε σλικ ελαστικά στην πίστα. Αυτό τον βοήθησε να κερδίσει θέσεις.

Το παράδειγμά του ακολούθησαν οι Πιάστρι και Λεκλέρκ αμέσως. Αμέσως φάνηκε πως η πίστα ήταν αρκετά στεγνή για σλικ ελαστικά οπότε όλοι έσπευσαν για αλλαγή. Έβαλαν τη μεσαία γόμα (C3), ήταν οριακό αν θα καταφέρουν να φτάσουν ως το τέλος μ΄ αυτή διανύοντας πάνω από 220km.

Ο Νόρις ρίσκαρε βάζοντας τη σκληρή γόμα, που είχε μεν την αντοχή αλλά όχι την απόδοση σε τόσο χαμηλή θερμοκρασία οδοστρώματος. Ήταν ο μόνος οδηγός που επέλεξε τη συγκεκριμένη γόμα.

Εν τέλει όπως αποδείχτηκε στην πράξη με διαχείριση της μέσης γόμας ήταν εφικτό να τερματίσουν χωρίς αλλαγή ελαστικών, όπερ και εγένετο για τους πρωτοπόρους.

Εντυπωσιακή ήταν η προσπάθεια του Λεκλέρκ με τη Ferrari ο οποίος κατάφερε να κρατήσει πίσω του το νικητή του αγώνα Sprint, Μαξ Φερστάπεν.

Ο Μονεγάσκος βρήκε τον τρόπο να αξιοποιήσει τις αναβαθμίσεις της Ferrari και σταδιακά σετάρισε το μονοθέσιο με τρόπο που του επέτρεψε να καταταγεί και εν τέλει να τερματίσει πίσω από τις McLaren.

Μετά το τέλος του αγώνα ο νικητής Όσκαρ Πιάστρι δήλωσε: «Ήξερα ότι ο πρώτος γύρος θα ήταν πιθανώς η καλύτερή μου ευκαιρία να κερδίσω τον αγώνα.

Είχα μια καλή έξοδο από την Στροφή 1 και έμεινα στο γκάζι όσο τολμούσα στην Eau Rouge και μετά ήταν αρκετό για να περάσω. Το υπόλοιπο του αγώνα το διαχειριστήκαμε πολύ καλά, δυσκολευτήκαμε λίγο στο τέλος, ίσως η μέση γόμα να μην ήταν ότι καλύτερο για τους τελευταίους πέντε ή έξι γύρους, αλλά το είχαμε ως επί το πλείστον υπό έλεγχο, κάτι που ήθελα. Ήμουν αρκετά απογοητευμένος με τον εαυτό μου μετά τον αγώνα Sprint, αλλά τελικά το να ξεκινάς δεύτερος στο Σπα δεν είναι και τόσο άσχημο».

H τελική κατάταξη ήταν:

H βαθμολογία των οδηγών είναι:

Η βαθμολογία των κατασκευαστών είναι:

Επόμενος αγώνας την ερχόμενη Κυριακή 3/8, το Ουγγρικό GP από την πίστα του Ουγγαρόρινγκ.

Διαβάστε επίσης: 

F1 Βέλγιο: Ο Νόρις στην pole

F1 Βέλγιο, Sprint: Νίκη Φερστάπεν

F1 Βέλγιο: Μέγα πλήθος, μέγα πάθος