Φτάσαμε σήμερα από Αθήνα μέσω Βρυξελλών στο Σπα – Φρανκοσάμπ, απεσταλμένοι του ΑΝΤ1, για την κάλυψη του Βελγικού GP.
H θρυλική πίστα βρίσκεται σε μια μοναδική τοποθεσία που απέχει 150 km από την πρωτεύουσα του Βελγίου, απόσταση που διανύεται εύκολα καθώς πρόκειται για αυτοκινητόδρομο. Η πτήση από Αθήνα έφυγε στις 08:00 το πρωί και νωρίς το απόγευμα είχαμε ήδη βρει τις θέσεις μας στο κέντρο Τύπου της πίστας. Το Σπα μας υποδέχτηκε με βροχή και 16 βαθμούς Κελσίου θερμοκρασία. Από εδώ ξεκινά το δεύτερο μισό του πρωταθλήματος θα έχουμε σε 4 μήνες 12 ακόμη αγώνες. Μετά τους αγώνες σε Κίνα (Σαγκάη) και ΗΠΑ (Μαϊάμι) αυτό είναι το τρίτο Σαββατοκύριακο της χρονιάς που θα υπάρχει και αγώνας Sprint. Αύριο Παρασκευή θα υπάρξει μόνο μία περίοδος ελεύθερων δοκιμών, μετά την οποία ακολουθούν οι κατατακτήριες δοκιμές του αγώνα Sprint. Ο αγώνας Sprint θα διεξαχθεί Σάββατο και θα διαρκέσει 15 γύρους, ακολουθούμενος από τις κατατακτήριες δοκιμές του κυρίως αγώνα. Την Κυριακή θα διεξαχθεί το Βελγικό Grand Prix που θα διαρκέσει 44 γύρους. Είναι η δεύτερη φορά που αυτή η πίστα φιλοξενεί αγώνα Sprint, μετά από αυτόν του 2023.
Θέμα συζήτησης εδώ σήμερα είναι κυρίως η άκομψη απομάκρυνση του Κρίστιαν Χόρνερ από την ομάδα της Red Bull αλλά και η εμφάνιση του Λωρέντ Μεκίς στη θέση του. Ένα άλλο θέμα συζήτησης είναι ο καιρός που δείχνει να βελτιώνεται πρόσκαιρα αύριο και μεθαύριο αλλά η πρόβλεψη δίνει βροχή για την Κυριακή. Η Pirelli επέλεξε τρεις μη συνεχόμενες γόμες για στεγνό οδόστρωμα: Σκληρή γόμα, θα είναι η πιο σκληρή που υπάρχει στη γκάμα του 2025, η C1, αλλά στη συνέχεια υπάρχει ένα κενό καθώς η μέση γόμα θα είναι η (C3) και η μαλακή γόμα θα είναι η (C4). Τέτοιο κενό δεν έχει επιλεγεί ξανά από το Grand Prix της Αυστραλίας το 2022, όταν η τριάδα αποτελούνταν από τις γόμες C2 ως σκληρή, C3 ως μέση και C5 ως μαλακή. Η νέα γόμα γι’ αυτό τον αγώνα είναι η σκληρή, καθώς η μέση (C3) και η μαλακή (C4) είναι ίδιες με πέρυσι.
Σύμφωνα με τις προσομοιώσεις, αυτή η τριάδα δύναται να έχει ως αποτέλεσμα στρατηγική δύο αλλαγών στον αγώνα της Κυριακής, ενώ προσθέτει μεγαλύτερο βαθμό αβεβαιότητας στη διαχείριση των ελαστικών καθ’ όλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, ειδικά καθώς πρόκειται για διαμόρφωση Sprint, με μόλις μία ώρα ελεύθερων δοκιμών και διαφορετική κατανομή ελαστικών από ότι σε κανονική διαμόρφωση αγώνα σε στεγνό οδόστρωμα.
Σε διαμόρφωση Sprint οι κανονισμοί προβλέπουν ένα σετ ελαστικών λιγότερο από ένα κανονικό Σαββατοκύριακο: Κάθε οδηγός έχει στη διάθεσή του δώδεκα σετ: έξι σετ μαλακής γόμας, τέσσερα σετ μέσης γόμας και δύο σετ σκληρής γόμας. Επιπλέον, η μέση γόμα είναι το μόνο ελαστικό που επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί στα δύο πρώτα μέρη των κατατακτήριων δοκιμών του αγώνα Sprint ενώ η μαλακή γόμα υποχρεωτικά θα χρησιμοποιηθεί στο τρίτο μέρος της ίδιας περιόδου. Η πίστα βρίσκεται στο δάσος των Αρδεννών και είναι γνωστή για τον απρόβλεπτο καιρό, μπορεί ακόμη και να έχουμε διαφορετικό καιρό από το ένα μέρος της πίστας στο άλλο, εν μέσω καλοκαιριού. Επομένως, δεν αποκλείεται να χρησιμοποιηθούν και οι δύο τύποι ελαστικών βροχής, τα ενδιάμεσα (Intermediate) και τα βρόχινα (Extreme Wet), κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.
Το Σπα – Φρανκοσάμπ βρίσκεται στην 4η θέση της λίστας με τις πίστες που έχουν φιλοξενήσει τις περισσότερες χρονιές, αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος, στα 75 χρόνια διάρκειας του. Είναι μία από τις πιο εντυπωσιακές πίστες, πολύ δημοφιλής σε ομάδες και οδηγούς λόγω της τεχνικής της πολυπλοκότητας και των προκλήσεων που θέτει. Είναι η μεγαλύτερη σε μήκος πίστα στο καλεντάρι, καθώς ξεπερνά για 4m τα 7km. Οι τρεις επιμέρους τομείς της έχουν πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά: Ο πρώτος τομέας είναι γρήγορος και περιλαμβάνει μερικές πολύ διάσημες στροφές, όπως η Eau-Rouge και η Raidillon.
Μετά από αυτές ακολουθεί μια μεγάλη ευθεία και η ζώνη φρεναρίσματος στο τέλος της έχει υπάρξει το σκηνικό για μερικές επικές προσπεράσεις. Ο δεύτερος τομέας έχει περισσότερες στροφές μέσης ταχύτητας, αρκετές από τις οποίες είναι κατηφορικές. Ο τρίτος έχει λιγότερες στροφές και μια μικρή αλλά αισθητή ανηφόρα. Η εύρεση του σωστού σεταρίσματος και για τους τρεις τομείς, είναι συμβιβασμός καθώς υπάρχουν αντικρουόμενες απαιτήσεις. Συχνά παρατηρείται το φαινόμενο τα μονοθέσια να είναι γρήγορα σε έναν τομέα και λιγότερο γρήγορα σε έναν άλλο. Πριν από το περσινό Grand Prix, μεγάλο μέρος του οδοστρώματος της πίστας ανακατασκευάστηκε με στόχο την αύξηση της πρόσφυσης και την εξομάλυνση ορισμένων ανωμαλιών. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να γίνει πιο λεία η επιφάνεια και να υπάρχει διαθέσιμη περισσότερη πρόσφυση. Ως φυσικό επακόλουθο οι χρόνοι των γύρων ήταν σημαντικά ταχύτεροι.

Ο φετινός αγώνας είναι ο 70στος που το Βελγικό Grand Prix προσμετρά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Από αυτούς 57 αγώνες έχουν διεξαχθεί στην πίστα του Σπα – Φρανκοσάμπ. Η πίστα της Νιβέλς έχει φιλοξενήσει τον αγώνα δύο φορές και η πίστα του Ζόλντερ δέκα φορές. Πολυνίκης οδηγός στο Σπα – Φρανκοσάμπ είναι ο M.Σουμάχερ με έξι νίκες. Ο Γερμανός έκανε το ντεμπούτο του στη Formula 1 σε αυτή την πίστα το 1991, πέτυχε την πρώτη από τις 91 νίκες του ένα χρόνο αργότερα στην ίδια πίστα, ενώ στο Σπα κατέκτησε και τον έβδομο και τελευταίο του παγκόσμιο τίτλο το 2004. Ο Λιούις Χάμιλτον προηγείται στις pole positions με 6 και σε παρουσίες στο βάθρο με 11. Όσον αφορά στις ομάδες, η Ferrari βρίσκεται στην κορυφή των πινάκων με 18 νίκες, 17 pole positions και 51 θέσεις στο βάθρο.
Αυτός είναι ο τρίτος γύρος της σεζόν που διεξάγεται με τη μορφή Sprint, μια κατηγορία στην οποία ο Μαξ Φερστάπεν είναι ο αδιαμφισβήτητος κυρίαρχος. Από τους 20 αγώνες Sprint που έχουν διεξαχθεί μέχρι σήμερα, ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έχει κερδίσει στους 11 και έχει τερματίσει στο βάθρο άλλες πέντε φορές. Συνολικά επτά οδηγοί έχουν κερδίσει τουλάχιστον έναν αγώνα Sprint: δύο νίκες έχουν οι Μπότας, Πιάστρι, Νόρις και μία νίκη οι Ράσελ, Πέρεζ, Χάμιλτον. Συνολικά 19 οδηγοί έχουν πάρει βαθμούς σε αγώνα Sprint. Προφανώς στην κορυφή του σχετικού πίνακα βρίσκεται ο Φερστάπεν με 117 βαθμούς.
Στην εκπομπή «Formula 1 Show», που ξεκινά στις 15:00, μια ώρα πριν την εκκίνηση, θα παρουσιαστεί το χρονικό της αποπομπής του Κρίστιαν Χόρνερ, ύστερα από δύο δεκαετίες επιτυχιών στη Red Bull. O Brad Pitt οδηγεί αγωνιστική McLaren στην πίστα του Όστιν και η Μαρία Σαράφογλου εξομολογείται το πάθος της για τη Formula 1. Θα προβληθεί επίσης αφιέρωμα και στον τετράκις νικητή στο Spa, Κίμι Ράικονεν. Την εκπομπή παρουσιάζουν οι Πάνος Σεϊτανίδης και Μαρία Θωμά, ενώ τον παλμό του αγώνα θα μεταφέρουν ζωντανά από τα paddock του Spa, οι απεσταλμένοι Τάκης Πουρναράκης και Κώστας Λεώνης, με αποκλειστικό ρεπορτάζ, δηλώσεις και παρασκήνιο από το επίκεντρο της δράσης. Τον σχολιασμό του αγώνα αναλαμβάνουν οι Μαρία Ανδρεάδη, Γιώργος Ανανίδας και Πάνος Σεϊτανίδης, με τεχνικές αναλύσεις από τον οδηγό αγώνων Τζώρτζη Μαρκογιάννη.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΤΟΥ 13ου GRAND PRIX ΣΕ ΑΝΤ1 ΚΑΙ ΑΝΤ1+
Διαβάστε επίσης
Opel Mokka GSE: Κεραυνός εν αιθρία!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Intel: Κατρακυλά η μετοχή καθώς το σχέδιο του νέου CEO που ανησύχησε τους επενδυτές
- Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης: Mέτρα για την αντιμετώπιση της θερμικής καταπόνησης των εργαζομένων
- Φάμελλος: Στρατηγικής σημασίας οι διπλωματικές σχέσεις Ελλάδας-Κίνας
- Iveco Group: Προχωρούν οι συνομιλίες για την πώληση της αμυντικής της μονάδας στη Leonardo
