Το Jaecoo 7 διαθέτει premium εμφάνιση, πλούσιο εξοπλισμό και αξιοπρεπείς επιδόσεις από 33.900 €. Είχαμε στα χέρια μας, την έκδοση με τον 1.6T GDI κινητήρα απόδοσης 147 ίππων και τετρακίνηση, που προσφέρει ένα ολοκληρωμένο πακέτο, ιδανικό τόσο για την πόλη όσο και για ήπιες εκτός δρόμου περιπέτειες. Ο σχεδιασμός του τραβά τα βλέμματα, ενώ η πλούσια τεχνολογία και η ποιοτική αίσθηση στο εσωτερικό του δημιουργούν μια ωραία ταξιδιάρικη ατμόσφαιρα.

1

Η Jaecoo ανήκει στην κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Chery, η οποία έχει ως στόχο να προσφέρει τετρακίνητα οχήματα με έμφαση στο στυλ, στην τεχνολογία και στην ποιότητα. Το όνομά της συνδυάζει τις λέξεις “Jäger” (κυνηγός) και “Cool”, δηλώνοντας την περιπετειώδη και σύγχρονη φιλοσοφία των μοντέλων της. Η εταιρία εστιάζει στη δημιουργία SUV με ξεχωριστή ταυτότητα, ικανά να ανταγωνιστούν ευρωπαϊκές εταιρίες με πολυετή παρουσία.

Επιβλητικό το εμπρός μέρος με κάθετες νίκελ γρίλιες και αυστηρές γραμμές που προσδίδουν κύρος. Οι σύγχρονης και λεπτής σχεδίασης προβολείς LED, θυμίζουν καρό σημαία τερματισμού και προβάλουν δημιουργικά μοτίβα όταν ανάβουν. Η αύρα του σχεδιαστικά παραπέμπει αρκετά σε ευρωπαϊκές εταιρίες ενώ διαθέτει ένα δυναμικό και ταυτόχρονα κομψό στυλ.


Από το πλάι οι διακριτικές επίπεδες επιφάνειες και οι φαρδιοί θόλοι τροχών σε συνδυασμό με τις ζάντες αλουμινίου 19″ συμπαγούς σχεδίασης, αναδεικνύουν και την off-road διάστασή του. Η διχρωμία του αυτοκινήτου δοκιμής προσδίδει πολυτέλεια. Το πίσω μέρος ολοκληρώνεται με μια φουτουριστική φωτεινή υπογραφή LED σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου. Το επάνω μέρος κοσμεί μια αεροτομή ως προέκταση της οροφής ενώ χαμηλά στον προφυλακτήρα δύο απομιμήσεις απόληξης εξάτμισης προσδίδουν «σπορ» χαρακτήρα.

Συνολικά το Jaecoo 7 ξεχωρίζει για την μοντέρνα σχεδίαση, τον όγκο και την προσεγμένη αισθητική που το φέρνουν αντιμέτωπο με ακριβότερα μοντέλα της αγοράς. Είδαμε απορημένα βλέμματα από πεζούς αλλά και άλλους οδηγούς, να προσπαθούν να καταλάβουν περί τίνος πρόκειται. Δεν περνάει απαρατήρητο λοιπόν και μάλιστα οι λιγότερο σχετικοί το παρομοίασαν με Range Rover.

Ξεκλειδώνοντας ή πλησιάζοντας το αυτοκίνητο οι λαβές των θυρών εξέρχονται αυτόματα για να μπορούμε να εισέλθουμε στο εσωτερικό. Μπαίνοντας στην καμπίνα του Jaecoo 7 συναντάμε ένα περιβάλλον που δύσκολα συνδέεται με το όνομα ενός «νέου» παίκτη στην αγορά. Τα υλικά είναι ποιοτικά, με μαλακά πλαστικά, επενδύσεις τύπου δέρματος και λεπτομέρειες που αποπνέουν πολυτέλεια. Οι λαβές των θυρών εξωτερικά κλείνουν όταν το αυτοκίνητο αρχίζει να κινείται και στην αρχή, μέχρι να το συνηθίσει κανείς, ο ήχος αυτός αγχώνει ελαφρώς.

Η μεγάλη κάθετη οθόνη αφής 14,8″ δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό. Από εκεί μπορούμε να χειριστούμε όλες τις λειτουργίες του οχήματος, από τη μουσική μέχρι τον κλιματισμό. Συνδέεται ασύρματα με το κινητό μας μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25″ προσφέρει πληροφόρηση στον οδηγό με μοντέρνα γραφικά και δυνατότητα παραμετροποίησης. Διαθέτει θύρες φόρτισης USB-A και USB-C για να κρατάμε φορτισμένες τις συσκευές μας.


Η καμπίνα είναι ευρύχωρη, με χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι, ακόμη και για τους πίσω επιβάτες. Τα καθίσματα είναι άνετα, μέτριας σκληρότητας και προσφέρουν ικανοποιητική στήριξη ενώ μεγάλο ατού τα ψυχόμενα καθίσματα, με τον καύσωνα που έχουμε αυτές τις μέρες. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει στοιχεία όπως πανοραμική ανοιγόμενη ηλιοροφή, αεραγωγούς πίσω, ασύρματη φόρτιση και ψυγείο στο μεσαίο υποβραχιόνιο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, όπου πραγματικά μας βοήθησε να έχουμε πάντα δροσερό νερό στις μετακινήσεις μας. Η ησυχία στην καμπίνα, χάρη στην καλή ηχομόνωση και στην ποιοτική συναρμογή, προσφέρουν μια εμπειρία που παραπέμπει σε SUV μεγαλύτερης κατηγορίας. Ο χώρος αποσκευών στα 500 lt (έως 1295 lt με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων) εξυπηρετεί τις ανάγκες μια τετραμελούς οικογένειας και διαθέτει διπλό πάτωμα, όπου στο κάτω μέρος φιλοξενεί ρεζέρβα έκτακτης ανάγκης – πολύ σημαντικό και χρήσιμο.

Κάτω από το καπό έχει τοποθετηθεί ένας 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.6lt. Αποδίδει 147 PS με μέγιστη ροπή 275 Nm και συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων, όπου φροντίζει για τις ομαλές αλλαγές. Η χαρτογράφηση ευνοεί τις ήπιες επιταχύνσεις και αποθαρρύνει τα απότομα βυθίσματα στο πεντάλ του γκαζιού. Σ’ αυτό το σενάριο παρατηρείται υστέρηση την οποία ακολουθεί βίαιο ξέσπασμα, κάτι το οποίο χρειάζεται να συνηθίσεις και να προσαρμοστείς ανάλογα. Κινείται αξιοπρεπώς τόσο εντός πόλης όσο και στον αυτοκινητόδρομο σε ρυθμούς αρχοντικούς χωρίς να προτρέπει για κάτι παραπάνω.

Το σύστημα τετρακίνησης AWD ενεργοποιείται αυτόματα όπου χρειάζεται, εξασφαλίζοντας πρόσφυση σε ολισθηρές επιφάνειες ή εκτός δρόμου καταστάσεις. Υπάρχουν πολλαπλά προγράμματα οδήγησης: Normal, Eco, Sport, Snow, Mud και Off-road, τα οποία τροποποιούν τη συμπεριφορά του κινητήρα και του συστήματος τετρακίνησης, προσφέροντας ευελιξία σε κάθε σενάριο, όπου ανάλογα τις συνθήκες προσαρμόζεται για την βέλτιστη και ασφαλέστερη εμπειρία οδήγησης. Η μέση κατανάλωση καυσίμου κατά τη διάρκεια δοκιμής μας, έφτασε τα 7,4 lt/100km. Αν συνυπολογίσουμε πως δεν έχει ηλεκτρική υποβοήθηση και το βάρος του είναι στα 1.724 kg, είναι τιμή αποδεκτή για τα σύγχρονα δεδομένα και την κατηγορία του.

Η ρύθμιση της ανάρτησης στοχεύει στην άνεση, απορροφώντας με επάρκεια τις κακοτεχνίες του δρόμου, χωρίς να γίνεται υπερβολικά μαλακή και χωρίς να παίρνει κλίσεις το αμάξωμα. Μπροστά γόνατα McPherson και πίσω πολλαπλών συνδέσμων, δεν αποκλίνει από την κλασσική επιτυχημένη συνταγή. Το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο και ελαφρύ στην πόλη, ενώ αποκτά καλύτερη αίσθηση σε υψηλότερες ταχύτητες. Τα φρένα του ανταποκρίνονται θετικά σε όλες τις συνθήκες με το πεντάλ να δίνει την απαραίτητη πληροφορία στον οδηγό ώστε να τον διευκολύνει στο έργο του.

Διαθέτει ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, εξασφαλίζοντας σιγουριά στον οδηγό και στους επιβάτες. Περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (AEB), σύστημα διατήρησης λωρίδας (LKA) το οποίο ορισμένες φορές διορθώνει λανθασμένα οπότε επιδέχεται βελτίωσης, προειδοποίηση τυφλού σημείου, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, ενεργό προσαρμοστή ταχύτητας (cruise control) και σύστημα ειδοποίησης κόπωσης οδηγού. Όλα τα παραπάνω συνδυάζονται για να δημιουργήσουν μια ασπίδα προστασίας, ελαχιστοποιώντας τις πιθανότητες ατυχήματος. Οι κάμερες 360ο βοηθούν αρκετά στο παρκάρισμα και στους ελιγμούς σε στενά σημεία της πόλης.

Το Jaecoo 7 AWD συνδυάζει εμφάνιση, τεχνολογία και χρηστικότητα με τρόπο που δύσκολα συναντά κανείς σε αυτή την κατηγορία τιμής. Με μοντέρνο σχεδιασμό, πλούσιο εξοπλισμό και αξιοπρεπή δυναμικά χαρακτηριστικά, προσφέρει μια premium αίσθηση χωρίς να κοστίζει μία περιουσία. Είναι μια πρόταση που θα προβληματίσει θετικά τον υποψήφιο αγοραστή, ειδικά όσους κοιτούν προς ευρωπαϊκές λύσεις. Καλείται να στηθεί απέναντι στα: Toyota Corolla Cross, Nissan Qashqai, VW Tiguan, Peugeot 3008, Hyundai Tucson, Mini Coyntryman, Audi Q3,Cupra Formentor, Lynk & Co 01, Alfa Romeo Tonale, Citroen C5 Aircross, Omoda 5, Mazda CX-30, Skoda Karoq, MG HS. Η Jaecoo δείχνει αποφασισμένη να κερδίσει το κοινό και το Jaecoo 7 είναι το ισχυρό της χαρτί.

Τεχνικά χαρακτηριστικά JAECOO 7 AWD Exclusive 1.6TGDI
Κυβισμός: 1.598 cc
Ισχύς: 147 PS
Ροπή: 275 Nm
Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: αυτόματο κιβώτιο 7DCT
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.500 / 1.865 / 1.680 mm
Μεταξόνιο: 2.672 mm
Χώρος αποσκευών: 500 lt – 1.265 lt (σε 2θέσια διαμόρφωση)
Βάρος: 1.724 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,4 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 7,4 lt/100km
Εκπομπές CO2: 182 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 154 ευρώ
Τιμή: 38.690 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής)

Διαβάστε επίσης:

F1 Σπα: Κρύο και βροχή

Opel Mokka GSE: Κεραυνός εν αιθρία!

Εξηλεκτρισμένα Jeep σε καλοκαιρινή προσφορά