Υπάρχουν πολλοί παράγοντες στους οποίους θα μπορούσε να σταθεί κανείς, αλλά κατά την άποψή μας ένας ήταν καθοριστικός.
Αφορμή γι’ αυτό το κομμάτι αποτέλεσε η φράση: «Ο Φερστάπεν θα έπαιρνε τον τίτλο και με Ferrari». Δεν το πιστεύω και θα το τεκμηριώσω. Είναι αλήθεια ότι ο Ολλανδός οδηγός διάγει μια πολύ καλή περίοδο. Δεν ήταν πάντα έτσι. Στάθηκε άτυχος το 2016 στο Ισπανικό GP στον πρώτο του αγώνα με τη Red Bull γιατί κέρδισε. Αυτό παραλίγο να τον «κάψει».
Πέρασε τρία χρόνια που τράκαρε συνεχώς, ότι έβρισκε μπροστά του. Αλλά έμαθε από τα λάθη του, ωρίμασε και δεν τα επαναλαμβάνει. Αυτό που τονίζει ο Κρίστιαν Χόρνερ ότι το δυνατό σημείο του Φερστάπεν είναι η συνεχής προσπάθεια για εξέλιξη πιθανόν να κρύβει το μυστικό επιτυχίας του Ολλανδού οδηγού.
Πέρα από την εκπληκτική αλάνθαστη οδήγηση του πρωταθλητή (σ.σ: δε πιστεύω πως θα μπορούσε να πάρει τον τίτλο ο Πέρεζ) υπήρξαν και άλλοι παράγοντες που έπαιξαν σημαντικό ρόλο.
Προφανώς η Red Bull δεν είχε φέτος το ταχύτερο μονοθέσιο, αυτό το είχε η Ferrari και φαίνεται από τις pole position που έχουν πάρει φέτος οι Λεκλέρκ (9), Σάινθ (2) σε 18 αγώνες. Γιατί οι κόκκινοι δεν κατάφεραν να μετατρέψουν την ταχύτητά τους σε νίκες;
Κάποιος μπορεί να σταθεί στις επιλογές στρατηγικής, άλλος στα οδηγικά λάθη, άλλος στην τύχη. Κατά την άποψή μου καθοριστικό ρόλο έπαιξαν τα ελαστικά. Το μονοθέσιο της Ferrari, λόγω αεροδυναμικής σχεδίασης, λόγω σεταρίσματος αλλά και λόγω απαγωγής θερμότητας από την πλήμνη των τροχών τα πίεζε/ζέσταινε περισσότερο.
Αυτό ήταν πλεονέκτημα στις κατατακτήριες δοκιμές γιατί τα λάστιχα έρχονταν πιο γρήγορα στη βέλτιστη θερμοκρασία οπότε οι οδηγοί έπαιρναν το μέγιστο και σημείωναν ταχύτερους γύρους.
Αλλά ήταν μειονέκτημα στους αγώνες καθώς τα ελαστικά υπερθερμαίνονταν και αυτό υποχρέωνε τους οδηγούς της Ιταλικής ομάδας να κόβουν ρυθμό. Αξίζει να δει κανείς ότι οι τέσσερις νίκες σε Μπαχρέιν, Αυστραλία, Βρετανία, Αυστρία ήρθαν με σχετικά χαμηλές θερμοκρασίες.
Η υπέρμετρη φθορά των ελαστικών λόγω υπερθέρμανσης που προκαλεί το μονοθέσιο της Ferrari ήταν λοιπόν ο καθοριστικός παράγοντας που έκρινε φέτος τη μάχη του τίτλου. Αν δει κανείς τις επιλογές στρατηγικής της Ferrari υπό αυτό το πρίσμα (π.χ. ότι ο Λεκλέρκ μπήκε πολύ νωρίς στη Μόντσα) εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι οι κόκκινοι είχαν στο νου τους να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της υπέρμετρης υπερθέρμανσης/φθοράς και όχι να κερδίσουν το Φερστάπεν.
Όσον αφορά στο 2023 είναι γνωστό ότι δε θα υπάρξουν αλλαγές ούτε στις υβριδικές μηχανές ούτε στα σασί. Αν μπορέσουν να διορθώσουν το πρόβλημα τότε ίσως καταφέρουν να κοντράρουν τους Ταύρους του χρόνου.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού (ΙΜΕ) συμμετέχει στην 89η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ)
- Volkswagen: Έρχεται το νέο ηλεκτρικό Polo που θα «φρενάρει» την Κίνα στην Ευρώπη
- Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων: Νέος αναπληρωτής πρόεδρος ο Πάνος Καούρας
- Κτήμα Σιγάλα: Δουλεύουμε για την νέα ημέρα στην Σαντορίνη

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα

Μπορώ να αγοράσω μόνο πάρκινγκ ή αποθήκη σε πολυκατοικία; Πότε επιτρέπεται και πότε όχι από τη νομοθεσία
Αλεξία Κεφαλογιάννη: Ποια είναι η corporate δικηγόρος που συμβουλεύει τις τράπεζες σε deals δισεκατομμυρίων

Τα hot stories των τραπεζών και της Intralot, τα 100 ραντεβού του Ψάλτη, τα ωραία της Αλουμύλ, τα γκάλοπ και ο ανασχηματισμός, ο Πιερ και οι τραπεζίτες και ποιος σεΐχης είναι στο Πόρτο Χέλι με 2 θηριώδη yachts (vid)
