Ένας από τους δυο θα γίνει φέτος παγκόσμιος πρωταθλητής. Ένας από τους δυο θα εκθρονίσει φέτος το Φερστάπεν και θα γίνει το 35ο μέλος του κλειστού club των πρωταθλητών. Ο Πιάστρι προηγείται με 31 βαθμούς διαφορά ενώ απομένουν 224 βαθμοί να μοιραστούν σε 8 αγώνες.

Στη Μόντσα τα γεγονότα προκάλεσαν ένταση στην ομάδα. Ο Νόρις ήταν μπροστά από τον Πιάστρι και στις κατατακτήριες δοκιμές και στον αγώνα μέχρι τον 45ο γύρο.

1

Εκεί η McLaren αποφάσισε να βάλει πρώτα τον Πιάστρι στα πιτ. Ο Αυστραλός είχε χάσει χρόνο με τη φθαρμένη μέση γόμα και υπήρχε κίνδυνος να τον φτάσει ο Λεκλέρκ. Ο Νόρις κλήθηκε στον επόμενο γύρο τον 46ο. Οι μηχανικοί άργησαν να αλλάξουν το εμπρός αριστερά ελαστικό καθώς κόλλησε το αερόκλειδο. Ο Νόρις έχασε 4 sec και τον πέρασε ο Πιάστρι. Η ομάδα τους ζήτησε ν’ αλλάξουν θέσεις. Ο Πιάστρι υπάκουσε αφού πρώτα επισήμανε πως δεν είναι αγώνας η καθυστέρηση στα πιτ.


Ο επικεφαλής της ομάδας της McLaren, Αντρέα Στέλλα, μίλησε ανοιχτά για την κατάσταση με τις οδηγίες της ομάδας που μονοπώλησε το ενδιαφέρον μετά το Ιταλικό Grand Prix, τονίζοντας ότι οι ενέργειες της ομάδας στήριξαν τις «αξίες και τις αρχές» τους. Ο Λάντο Νόρις και ο Όσκαρ Πιάστρι πέρασαν μεγάλο μέρος του αγώνα στην δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα, προτού βρεθούν προσωρινά στην πρώτη και δεύτερη θέση όταν ο νικητής Μαξ Φερστάπεν έκανε pit stop νωρίτερα ακολουθώντας διαφορετική στρατηγική.


Η McLaren περίμενε μέχρι τον 45ο γύρο για να κάνει pit stop ο Πιάστρι και τον 46ο για τον Νόρις, αλλά μια αργή στάση για τον τελευταίο σήμανε ότι έχασε τη θέση του από τον έτερο οδηγό της ομάδας και επέστρεψε στην πίστα στην τρίτη θέση, κάτι που του κόστιζε βαθμούς στην κούρσα για τον τίτλο. Ωστόσο, η McLaren ενήργησε γρήγορα ζητώντας από τον Πιάστρι να παραχωρήσει τη θέση του στον Νόρις, υπενθυμίζοντας στον Αυστραλό το περσινό Grand Prix της Ουγγαρίας και λέγοντάς του ότι οι δυο τους θα ήταν ελεύθεροι να αγωνιστούν μέχρι την καρό σημαία.


Τελικά, ο Νόρις είχε αρκετή διαφορά από τον Πιάστρι στους τελευταίους γύρους για να εξασφαλίσει τη δεύτερη θέση και να μειώσει το προβάδισμα του Αυστραλού στο πρωτάθλημα από 34 στους 31 βαθμούς. Μιλώντας σχετικά ο Αντρέα Στέλλα τόνισε:

«Επιτρέψτε μου να ξεκινήσω λέγοντας ότι η απόφαση που πήραμε σήμερα δεν έχει καμία σχέση με αυτό που συνέβη στην Ολλανδία – είναι εντελώς ανεξάρτητη από την εγκατάλειψη που είχε ο Λάντο. Πρόκειται για μια εντελώς ξεχωριστή κατάσταση και αντιμετωπίζουμε κάθε αγώνα ξεχωριστά. Όταν ξεκινήσαμε τα πιτ στοπ βάλαμε τον Όσκαρ πρώτο αλλά με τη σαφή πρόθεση ότι δεν θα μεταβάλλουμε τη σειρά μεταξύ των. Δυστυχώς, είχαμε ένα αργό πιτ στοπ για το Νόρις που έπεσε πίσω.

Επειδή ευνοήσαμε τον Όσκαρ βάζοντας τον πρώτο και στη συνέχεια επηρεάσαμε αρνητικά το Νόρις με το αργό πιτ στοπ, θεωρήσαμε ότι το δίκαιο ήταν να επιστρέψουμε στις θέσεις που είχαμε πριν από τις αλλαγές ελαστικών. Είμαι σίγουρος ότι ο Όσκαρ είναι πολύ άνετος με αυτό, ήταν ήδη άνετος κατά τη διάρκεια του αγώνα. Δείξαμε για άλλη μια φορά τις αξίες και τις αρχές που έχουμε στη McLaren. Το ίδιο είχαμε κάνει στην πρώτη νίκη του Όσκαρ πέρυσι στην Ουγγαρία.

Μετά την Ουγγαρία είχαμε τόσες πολλές συζητήσεις, τόσο μεγάλη ευθυγράμμιση μεταξύ μας σχετικά με το πώς αγωνιζόμαστε, οπότε δεν νομίζω ότι χρειάζεται να πάμε τόσο πίσω. Αναφερόμαστε στις αρχές και την προσέγγιση που έχουμε στον τρόπο που αγωνιζόμαστε. Νομίζω ότι είναι εντάξει».

Διαβάστε επίσης:

Η απόλυτη Porsche 911 (video)

F1 Ιταλία: Το GP Σε 20 εικόνες

Αυτοκινητοβιομηχανία: Οι βασικοί «παίκτες» ανοίγουν τα χαρτιά τους στο Μόναχο – Νέα μοντέλα και αισιοδοξία