Η εκκίνηση είναι προγραμματισμένη για σήμερα στις 16:00 και από τις δυο πρώτες σειρές εκκινούν ο πρωταθλητής Μαξ Φερστάπεν, οι δυο διεκδικητές του τίτλου Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι και ο περσινός νικητής με τη Ferrari, Σαρλ Λεκλέρκ. Οι οδηγοί έχουν να διανύσουν 480m πριν την 1η στροφή όπου θα φτάσουν με περισσότερα από 250km/h προτού φρενάρουν για το πρώτο σικέιν.
Ο Μαξ Φερστάπεν θα ξεκινήσει από την pole position για να διεκδικήσει το τρόπαιο του νικητή του Ιταλικού Γκραν Πρι, το οποίο ονομάζεται «Χίμαιρα». Στην πραγματικότητα, σε περισσότερους από τους μισούς αγώνες στη Μόντσα, η νίκη έχει πάει σε οδηγό που ξεκίνησε από την πρώτη σειρά: 25 φορές από την pole position και 14 από τη δεύτερη θέση στο grid. Η χαμηλότερη θέση εκκίνησης από την οποία κερδήθηκε ο αγώνας είναι η 11η, κάτι που συνέβη χάρη στον Πίτερ Γκέθιν, ο οποίος ήταν νικητής με μια BRM το 1971. Εκείνος ο αγώνας έχει μείνει στην ιστορία για τη μικρότερη διαφορά νίκης (ένα εκατοστό του δευτερολέπτου) μεταξύ του Γκέθιν και του δεύτερου Ρόνι Πίτερσον. Μάλιστα, οι πέντε πρώτοι που πέρασαν τη γραμμή τερματισμού είχαν διαφορά μόλις 61 εκατοστά του δευτερολέπτου μεταξύ τους.
Αυτή είναι η 45η pole του Μαξ, η δεύτερη στη Μόντσα, μετά από αυτήν του 2021. Ο χρόνος του, 1’18″792, δεν είναι μόνο ρεκόρ για αυτή την πίστα, αλλά είναι και η υψηλότερη μέση ταχύτητα (264.423 χλμ/ώρα) που έχει καταγραφεί ποτέ σε κατατακτήριες δοκιμές στην ιστορία της Formula 1, διασφαλίζοντας έτσι ότι η Μόντσα ανταποκρίνεται στο παρατσούκλι της: «Ναός της Ταχύτητας». Δίπλα στον Φερστάπεν βρίσκεται ο Λάντο Νόρις με τη McLaren (1’18″869), ένας χρόνος που επίσης έσπασε το υπάρχον ρεκόρ γύρου που είχε σημειώσει το 2020 ο Λιούις Χάμιλτον με 1’18″887. Στη δεύτερη σειρά, στην τρίτη θέση βρίσκεται ο επικεφαλής του πρωταθλήματος Όσκαρ Πιάστρι (McLaren) με χρόνο 1’18″982 και στην τέταρτη θέση, ο περσινός νικητής της Μόντσα, ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari (1’19″007). Για μια ακόμα φορά, οι κατατακτήριες ήταν αμφίρροπες καθώς και οι 20 οδηγοί βρίσκονταν στα 8 δέκατα του δευτερολέπτου στο Q1, ενώ οι πρώτοι δέκα του Q2 χωρίζονταν από λιγότερο από τρία δέκατα. Οι τελευταίες προσπάθειες στο Q3 ήταν συναρπαστικές, καταλήγοντας σε μια ακόμη επίδειξη του εκπληκτικού ταλέντου του Μαξ Φερστάπεν. Ο γύρος αυτός είναι ο ταχύτερος που έχει καταγραφεί ποτέ στη Formula 1.
Στις κατατακτήριες δοκιμές, είδαμε ότι η μαλακή γόμα ήταν ξεκάθαρα η πιο γρήγορη. Όσοι, όπως το δίδυμο της Mercedes, χρησιμοποίησαν τη μέση γόμα ήταν επίσης ανταγωνιστικοί. Ο Ράσελ μάλιστα ήταν ο ταχύτερος στο Q1 με τη C4, αλλά αυτό οφειλόταν περισσότερο στο ότι ένιωθε πιο άνετα με ένα ελαστικό που, ενώ προσέφερε λιγότερη απόδοση, έδινε στον οδηγό περισσότερη αυτοπεποίθηση. Η C5 είναι μια πολύ γρήγορη γόμα, αλλά δεν είναι εύκολο να βρει κανείς την κορυφαία της απόδοση, όπως αποδείχθηκε από το γεγονός ότι μπορούσε να παράγει εξαιρετικούς χρόνους ακόμα και μετά από έναν ή δύο γύρους χωρίς πίεση, ή σε μια δεύτερη προσπάθεια. Αυτό σημαίνει ότι μόλις σταθεροποιηθεί, η μαλακή γόμα μπορεί να δώσει στον οδηγό μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση για να πιέσει.
Σε ό,τι αφορά στη στρατηγική, από τις τρεις ώρες ελεύθερων δοκιμών είναι σαφές ότι αυτός θα είναι ένας αγώνας με μία μόνο αλλαγή ελαστικών. Η μέση και η σκληρή γόμα θα είναι τα ελαστικά που θα κάνουν το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς, προσφέροντας τον καλύτερο συμβιβασμό μεταξύ απόδοσης και αντοχής. Μεταξύ των δύο δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά όσον αφορά στην πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης. Τούτου δοθέντος, η μαλακή γόμα θα μπορούσε να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο, ειδικά για τους οδηγούς που θα μπορέσουν να παρατείνουν το αρχικό σκέλος τουλάχιστον μέχρι τον 32ο γύρο, ή από την άλλη πλευρά, αν υπάρξει κάποια εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας προς το τέλος του αγώνα.
O Φερστάπεν δεν έχει δοκιμάσει καθόλου τη σκληρή γόμα, εξού και έχει δυο σετ απάτητα. Βέβαια την δοκίμασε ο Τσουνόντα.
H σειρά εκκίνησης είναι:
Ο αγώνας θα εκκινήσει στις 16:00 και θα μεταδοθεί απευθείας από ΑΝΤ1, ΑΝΤ1+.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αλεξάντερ Νόβακ: Η Ρωσία συμμορφώνεται πλήρως με τις δεσμεύσεις της στον OPEC+
- Παπαστεργίου:Τον Μάρτιο ξεκινά να λειτουργεί το εργοστάσιο Τεχνητής Νοημοσύνης PHAROS
- 89η ΔΕΘ: Αυξημένη επισκεψιμότητα από το πρώτο Σαββατοκύριακο – Απόψε το εντυπωσιακό light drone show
- Βρετανία: «Σοκαρισμένος» δηλώνει ο Στάρμερ με τη Ρωσική αεροπορική επίθεση κατά του Κιέβου
