Η μεγαλύτερη έκθεση αυτοκινήτου της Γερμανίας IAA Mobility, ανοίγει τις πύλες της στο κοινό την Τρίτη, ωστόσο τα δρώμενα έχουν ήδη ξεκινήσει από σήμερα, με εταιρείες όπως η BMW, η Volkswagen και η BYD να παρουσιάζουν τα τελευταία τους μοντέλα σε δημοσιογράφους από όλο τον κόσμο.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το Bloomberg, oι επισκέπτες μπορούν να θαυμάσουν ολοκαίνουργια SUV όπως το iX3 της BMW και το GLC της Mercedes-Benz, και να κάνουν test drive πάνω από 200 μοντέλα από μάρκες όπως η Porsche, η Audi και η Xpeng.

«Χαιρετίζουμε την κοινή συμφωνία μεταξύ ΗΠΑ και ΕΕ, η οποία μας δίνει την ευκαιρία να υπογράψουμε μια συμφωνία για τους δασμούς με αναδρομική ισχύ από την 1η Αυγούστου και μετά. Αυτό μας παρέχει ασφάλεια», ανέφερε σήμερα o ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Volkswagen και Porsche, Όλιβερ Μπλουμ (Oliver Blume), μιλώντας το Bloomberg στο περιθώριο της μεγάλης έκθεσης αυτοκινήτου του Μονάχου.
«Από την άλλη πλευρά, το 15% θα αποτελούσε βάρος για τον όμιλο Volkswagen, αυτό είναι πολύ σαφές. Επομένως, βασιζόμαστε στη δική μας προσφορά, επενδύοντας σε μεγάλο βαθμό στις ΗΠΑ, σε συνδυασμό με το σχέδιο ανάπτυξής μας που σχεδιάσαμε στις ΗΠΑ, και εκεί βρισκόμαστε σε στενή επαφή και σε καλές συνομιλίες με την κυβέρνηση, ελπίζοντας ότι θα καταλήξουμε γρήγορα σε μια λύση τις επόμενες εβδομάδες», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Μπλουμ.
H VW, παρουσίασε το πρωτότυπο ID. Polo GTI, ενώ του χρόνου η εταιρεία γιορτάζει την 50ή επέτειο της σπορ compact έκδοσης.
Ο Blume υποστήριξε την μελλοντική επιτυχία των μοντέλων ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης, με τη Volkswagen να στοχεύει ένα στα πέντε ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη να προέρχεται από τον όμιλο VW.
«Αυτά τα μοντέλα βασίζονται σε μία μόνο ιδέα: Ηλεκτρική κινητικότητα για όλους, σε ελκυστική τιμή και με κέρδος», δήλωσε.
Παράλληλα, η Porsche λανσάρει το ισχυρότερο μοντέλο 911 μέχρι σήμερα, βασιζόμενη στην επιρροή του κινητήρα εσωτερικής καύσης για να δημιουργήσει μια υβριδική έκδοση του Turbo S.

Το όχημα θα ξεκινά από 271.000 ευρώ, με τις πωλήσεις στην Ευρώπη να αναμένεται να ξεκινήσουν αργότερα φέτος.
«Έχουμε πολλά στοιχεία εκτός από τα παραδοσιακά μας δυνατά σημεία, όπως ο σχεδιασμός και η ποιότητα, και αυτός ο συνδυασμός πιστεύουμε ότι είναι μοναδικός στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας», δήλωσε ο Μπλουμ.
Τόνισε ακόμη ότι αναμένεται να ξεκινήσει αρκετές συζητήσεις και εκδηλώσεις τις επόμενες ημέρες, προκειμένου να εμβαθύνει στις προσπάθειες της Volkswagen στις μπαταρίες, το λογισμικό, την αυτόνομη οδήγηση και την τεχνητή νοημοσύνη.
Πίεση από τους Κινέζους κατασκευαστές
Αρκετές Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη παρουσιάσει τα νέα τους αυτοκίνητα τις τελευταίες ημέρες, διοργανώνοντας λαμπερές εκδηλώσεις σε όλη την πόλη για να δημιουργήσουν αίσθηση.
Επίσης, οι κινεζικές BYD, Xpeng, Leapmotor και Geely, παρουσιάζουν τα νέα τους οχήματα στην έκθεση, καθώς έχουν εισέλθει δυναμικά στην Ευρώπη με πιο οικονομικά μοντέλα, την ώρα που μαίνεται ένας πόλεμος τιμών στα ηλεκτρικά οχήματα, και ενώ η επικερδής αγορά των ΗΠΑ είναι ουσιαστικά κλειστή για αυτές, λόγω των γνωστών εμπορικών εμποδίων.
Καθώς οι κινεζικές εταιρείες επιδιώκουν πλέον να κερδίσουν μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη, αυξάνεται η πίεση προς τις τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν το κόστος και να αναδιαρθρώσουν τις δραστηριότητές τους: η Volkswagen (συμπεριλαμβανομένων των μαρκών Porsche και Audi), η Stellantis και η Volvo Car είναι μεταξύ εκείνων που έχουν ανακοινώσει περικοπές θέσεων εργασίας.
Η νέα «ταχύτητα της Κίνας» στην ανάπτυξη και την εισαγωγή νέων οχημάτων προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα για τους πελάτες. Το πρόβλημα για τους ανταγωνιστές είναι «ότι η Κίνα γίνεται πρωτοπόρος στις προηγμένες τεχνολογίες για έξυπνη οδήγηση λόγω παραγόντων που είναι δύσκολο να αναπαραχθούν αλλού», ανέφερε η συμβουλευτική, AlixPartners.
«Η Κίνα καλύπτει τη διαφορά όχι μόνο σε εγχώριο επίπεδο, αλλά και σε παγκόσμια κλίμακα. Ταυτόχρονα, το σύνολο κερδών για τις ξένες μάρκες στην Κίνα συνεχίζει να συρρικνώνεται σημαντικά», σημείωσε μεταξύ άλλων.
Η Stellantis μάλιστα, επικρίνεται για την ικανότητά της να προσφέρει συναρπαστικά ηλεκτρικά μοντέλα, κάτι που διευκολύνει την κινεζική BYD.
Η Zhejiang Leapmotor Technology, κάποτε ασήμαντη στη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, είναι επίσης παρούσα στην έκθεση.
Η εταιρεία ξεπερνά όλους τους ανταγωνιστές της σε πωλήσεις και κέρδη μετοχών φέτος, ενώ οι αναλυτές επισημαίνουν ότι θα ακολουθήσουν σημαντικά νέα.

Η νέα iX3
Από την άλλη, το περίπτερο της BMW ήταν ασφυκτικά γεμάτο όταν ο Διευθύνων Σύμβουλος Όλιβερ Τσίπσε (Oliver Zipse) παρουσίασε το μοντέλο iX3, επισημαίνοντας για ακόμη μια φορά ότι περισσότερα από 40 νέα ή αναβαθμισμένα αυτοκίνητα θα κυκλοφορήσουν έως το 2027.
Ο Zipse δήλωσε περήφανος που παρουσίασε το iX3, κάτι που δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς ο ίδιος ήταν ένας από τους βασικούς παράγοντες πίσω από την τολμηρή επενδυτική προσπάθεια ύψους 10 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Η GLC θα ανταγωνιστεί το Model Y της Tesla και το iX3, ένα ολοκαίνουργιο SUV που παρουσίασε η BMW την Παρασκευή.

Να σημειωθεί ότι η iX3 είναι το πρώτο από τα ηλεκτρικά οχήματα Neue Klasse για τα οποία ο κατασκευαστής δαπάνησε πάνω από 10 δισεκατομμύρια ευρώ και οι προδιαγραφές του – 805 χιλιόμετρα αυτονομίας μπαταρίας και εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση – ξεπερνούν το Model Y με τη μεγαλύτερη αυτονομία.
Στο μεταξύ, στις ΗΠΑ, η απελευθέρωση των κανονισμών ανοίγει τον δρόμο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ και τους παραδοσιακούς ανταγωνιστές τους να ανακατανείμουν δισεκατομμύρια δολάρια που προορίζονταν για ηλεκτρικά οχήματα και άλλα κόστη που συνδέονται με τους κανόνες για τη ρύπανση του περιβάλλοντος.
Η General Motors μειώνει τα σχέδια παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων (EV), καθώς ανακαινίζει ένα εργοστάσιο για να κατασκευάζει pickups που κινούνται με βενζίνη, αντί για φορτηγά με μπαταρία.
Η Ford μεταφέρει κεφάλαια από ένα ακυρωμένο ηλεκτρικό SUV τριών σειρών θέσεων σε μελλοντικά οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης και υβριδικά, ενώ η Stellantis, ιδιοκτήτρια της Jeep, «ανασταίνει» τον διψασμένο κινητήρα Hemi V-8.
Μείωση πωλήσεων
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά περίπου 1% το πρώτο εξάμηνο του 2025 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2024.
Ως εκ τούτου, εξακολουθεί να υπάρχει μεγάλο έλλειμμα σε σύγκριση με τον αριθμό των οχημάτων που πουλούσαν σε αυτήν την περιοχή πριν από την πανδημία covid-19.
Την ίδια στιγμή, οι αυτοκινητοβιομηχανίες πιέζουν την Ευρωπαϊκή Ένωση να χαλαρώσει τους αυστηρούς στόχους για τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων, συμπεριλαμβανομένης μιας αποτελεσματικής απαγόρευσης των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης το 2035.
Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Αντόνιο Φιλόζα (Antonio Filosa), χαρακτήρισε τους στόχους για τις εκπομπές ρύπων «μη ρεαλιστικούς» αυτό το Σαββατοκύριακο, προτρέποντας σε άμεση δράση από την ΕΕ για την υποστήριξη της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ταυτόχρονα, η ΕΕ είναι πιθανό να είναι ανοιχτή σε περαιτέρω χαλάρωση των κανόνων της για τις εκπομπές CO2 , δεδομένου του διαρθρωτικού πλεονεκτήματος της Κίνας στα ηλεκτρικά οχήματα, όταν οι αυτοκινητοβιομηχανίες συναντηθούν με την Πρόεδρο Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν (Ursula von der Leyen) στις 12 Σεπτεμβρίου.
Η συνάντηση αυτή πραγματοποιείται μετά από σχόλια του Διευθύνοντος Συμβούλου της Mercedes, Όλα Καλένιους (Ola Källenius) ότι οι στόχοι για τις εκπομπές CO2 για το 2030 και το 2035 δεν είναι πλέον εφικτοί.
Διαβάστε επίσης:
Τραμπ: Μειώνει στο 15% τους τελωνειακούς δασμούς στα αυτοκίνητα που εισάγονται από την Ιαπωνία
Το μεγάλο crash test της αυτοκινητοβιομηχανίας – Πώς η «πολυκρίση» αλλάζει τον κλάδο
