Το τρόπαιο Chimera που φέρει τον αριθμό ένα, σχεδιασμένο από τον Ιταλό καλλιτέχνη Νίκο Βασελάρι κατέληξε στα χέρια του Φερστάπεν. Ο Ολλανδός πρωταθλητής εξασφάλισε μια νίκη οδηγώντας την κούρσα από την αρχή μέχρι το τέλος στο Grand Prix της Ιταλίας.
Ήταν η πρώτη του νίκη μετά το Grand Prix της Εμίλια Ρομάνια τον Μάιο και πάλι επί Ιταλικού εδάφους. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής υπερασπίστηκε εξαιρετικά το προβάδισμά του απέναντι στο Νόρις της McLaren στην αρχή, πριν οδηγήσει με άνεση στην τρίτη του νίκη φέτος. Αυτό ολοκλήρωσε με ταιριαστό τρόπο το Σαββατοκύριακο για τον Ολλανδό οδηγό, ο οποίος έκανε νέο ρεκόρ γύρου το Σάββατο. Ο χρόνος του, 1:18.792, ήταν ο ταχύτερος γύρος στην ιστορία της F1, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ που είχε σημειώσει ο Χάμιλτον στη Μόντσα το 2020 κατά 0.095 δευτερόλεπτα.
Αυτή ήταν η τρίτη νίκη της σεζόν για τον τετράκις παγκόσμιο πρωταθλητή, μετά από αυτές στη Σουζούκα και την Ίμολα, καθώς και η τρίτη του σε αυτόν τον αγώνα, που προστίθεται σε εκείνες του 2022 και του 2023, όλες με την Red Bull Racing. Ήταν η 66η νίκη στην καριέρα του Ολλανδού, ενώ η Αυστριακή ομάδα έφτασε τις 125 νίκες συνολικά, με τις πέντε από αυτές να έχουν επιτευχθεί στη Μόντσα.
Αυτός ο αγώνας καταγράφεται στην ιστορία ως το ταχύτερο Grand Prix της Formula 1 όλων των εποχών. Η μέση ταχύτητα του Verstappen ήταν 250,706 χλμ./ώρα, σπάζοντας το προηγούμενο ρεκόρ που είχε σημειώσει στη Μόντσα ο Michael Schumacher το 2003, με μέση ταχύτητα 247,586 χλμ./ώρα. Μάλιστα, οι οδηγοί που τερμάτισαν από τη δεύτερη έως την έβδομη θέση σήμερα, κατάφεραν επίσης να κινηθούν πιο γρήγορα από τον χρόνο του οδηγού της Ferrari πριν 22 χρόνια.
Ακριβώς όπως και πέρυσι, οι δύο οδηγοί της McLaren ανέβηκαν στο βάθρο, με τον Νόρις να τερματίζει δεύτερος και τον Πιάστρι τρίτος. Ο Άγγλος οδηγός επίσης έκανε νέο απόλυτο ρεκόρ μέσης ταχύτητας, καθώς σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα στον 53ο γύρο με χρόνο 1’20”901, με ταχύτητα 257,781 km/h. Οι McLaren καθυστέρησαν να κάνουν τη μοναδική αλλαγή ελαστικών στον αγώνα καθώς δεν απειλούσαν και δεν απειλούνταν.
Δέκα γύρους πριν το τέλος αποφάσισαν ν’ αλλάξουν βάζοντας από μέση σε μαλακή γόμα και για τους δυο οδηγούς. Έβαλαν πρώτα τον Πιάστρι που ήταν πίσω από το Νόρις, μήπως και αργήσει και τον φτάσει ο Λεκλέρκ. Είπαν στο Νόρις ότι αν γίνει «προσπέρασμα» στα πιτ θα δοθεί εντολή ν’ αλλάξουν θέση. Όμως στο πιτ στοπ του Νόρις υπήρξε πρόβλημα και ο Βρετανός έχασε 4 sec. O Πιάστρι πέρασε 2ος οι εντολές ήρθαν με αρκετούς οπαδούς του Αυστραλού να αναρωτιούνται «αν έβγαινε ο Νόρις εκτός πίστας σ’ αυτό το γύρο, θα έλεγαν και στον Πιάστρι να κάνει το ίδιο;». Όπως και να έχει ο Νόρις μείωσε τη διαφορά στη βαθμολογία του πρωταθλήματος στους 31 βαθμούς Κελσίου ενώ απομένουν 8 αγώνες και 224 βαθμοί να μοιραστούν.
Πιο πίσω δόθηκε μάχη ανάμεσα σε Λεκλέρκ και Ράσελ για την 4η θέση. Ο Μονεγάσκος κράτησε με νύχια και με δόντια πίσω του το Βρετανό, ενώ ο Χάμιλτον με την άλλη Ferrari τερμάτισε πίσω τους. Στην αρχή ο Λεκλέρκ κατάφερε να περάσει και τον Πιάστρι αλλά σύντομα ο Αυστραλός πήρε πίσω τη θέση και απομακρύνθηκε από τη Ferrari που δεν είχε ανάλογο ρυθμό.
Μετά την απονομή περιχαρής ο Φερστάπεν δήλωσε: «Ήταν μια σπουδαία μέρα για εμάς. Το μονοθέσιο ήταν πραγματικά απολαυστικό. Κατάφερα να διαχειριστώ τον ρυθμό αρκετά καλά σε όλη τη διάρκεια του πρώτου μέρους, και μπήκαμε στα πιτ στον σωστό χρόνο. Ήταν μια φανταστική εκτέλεση από όλη την ομάδα. Ήμασταν σε ετοιμότητα όλο το Σαββατοκύριακο. Είναι απίστευτα απολαυστικό να κερδίζεις εδώ».
Η F1 φεύγει τώρα από την Ευρώπη και ταξιδεύει ανατολικά, με πρώτη στάση το Μπακού, την πρωτεύουσα των Αζέρων στις 21/9.
Η τελική κατάταξη του Ιταλικού GP ήταν:
Η βαθμολογία των οδηγών διαμορφώνεται ως εξής:
Η βαθμολογία των κατασκευαστών διαμορφώνεται ως εξής:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Οι κορυφαίες γκαλερί της Αθήνας: 12 σταθμοί στην εικαστική σκηνή της Ελλάδας
- Buy, Hold or Sell: Άμεση ανάλυση για ΑΒΑΞ, ΑΔΜΗΕ, ΔΑΑ, ΔΕΗ, Intracom, Quest, ΜΟΗ, ΠΛΑΘ, Φουρλής, Nike και Nvidia
- Ο Trump, οι δασμοί, οι μετοχές της Lululemon, και το παιχνίδι της Posh Spice – Το χρηματιστήριο, τα έσοδα, και η στρατηγική κάνουν πασαρέλα
- Ο νέος δικαστικός χάρτης έναν χρόνο μετά: 6 δικηγόροι αποτιμούν αν κατάφερε να βελτιώσει τη Δικαιοσύνη
