• AUTO

    F1 Ίμολα: Οι αθέατες λεπτομέρειες!

    F1 Ίμολα: Οι αθέατες λεπτομέρειες!

    GP DELL’EMILIA ROMAGNA F1/2022 – DOMENICA 24/04/2022 credit: @Scuderia Ferrari Press Office


    Ήταν ένας αγώνας όπου κυριάρχησε η Red Bull, μάθαμε όμως και αρκετά πράγματα για τα φετινά μονοθέσια.

    Οι καιρικές συνθήκες και η διαμόρφωση του Sprint Race σε συνδυασμό με τα νέα ελαστικά μπέρδεψαν αρκετά το σκηνικό. Καθώς την Παρασκευή έβρεχε, ομάδες και οδηγοί δεν κατάφεραν να συλλέξουν τα απαραίτητα στοιχεία για την απόδοση των τριών γομών που ήταν διαθέσιμες (C2, C3, C4).

    Οι κατατακτήριες δοκιμές που έγιναν Παρασκευή επηρεάστηκαν από την βροχή χρησιμοποιήθηκε εκτός από τα ενδιάμεσα ελαστικά μόνο η μαλακή γόμα.

    Αλλά με τη θερμοκρασία στους 12 βαθμούς Κελσίου δεν προσφέρονταν για συμπεράσματα η διαχείρισή της. Οπότε από την πρώτη μέρα οι ομάδες δεν είχαν καμία χρήσιμη πληροφορία για τις γόμες των σλικ ελαστικών. Είχαν όμως μαζέψει κάποιες πληροφορίες για τα βρόχινα και ενδιάμεσα ελαστικά 18 ινστών τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη φορά σε αγώνα.

    Η έξοδος του Σάινθ έδωσε τη δυνατότητα σε όλους να δουν το πάτωμα της Ferrari και τη επικυκλική διαμόρφωση των καναλιών Βεντούρι.
    Η έξοδος του Σάινθ έδωσε τη δυνατότητα σε όλους να δουν το πάτωμα της Ferrari και τη επικυκλική διαμόρφωση των καναλιών Βεντούρι.

    Το Σάββατο η μόνη ώρα ελεύθερων δοκιμών ήταν με την πιο υψηλή θερμοκρασία του τριημέρου στους 23 βαθμούς Κελσίου. Ομάδες και οδηγοί προσπαθώντας να διασφαλίσουν τα ελάχιστα επικεντρώθηκαν στην μεσαία γόμα (C3) για την οποία έχουν πάρα πολλές πληροφορίες καθότι δεν λείπει από κανένα GP.

    Στον κατατακτήριο αγώνα οι 17 από τους 20 οδηγούς χρησιμοποίησαν τη μαλακή γόμα χωρίς να έχουν επαρκή στοιχεία. Αυτό καθόρισε και το τελικό αποτέλεσμα καθώς 4 γύρους πριν το τέλος τα ελαστικά του Λεκλέρκ παρουσίασαν απότομη πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης. Ο Μονεγάσκος δεν είχε περιθώριο αντίδρασης και έχασε τη νίκη.

    Ο ceo της Ferrari Μπενεντέτο Βίνια βρέθηκε για πρώτη φορά φέτος στα πάντοκ της ομάδας και η απογοήτευσή του ήταν διάχυτη.
    Ο ceo της Ferrari Μπενεντέτο Βίνια βρέθηκε για πρώτη φορά φέτος στα πάντοκ της ομάδας και η απογοήτευσή του ήταν διάχυτη.

    Προφανώς αν στη Ferrari είχαν αρκετά δεδομένα θα είχαν σετάρει το μονοθέσιο με τρόπο που θα απέτρεπε τέτοια εξέλιξη. Δεν τα είχαν όμως. Την Κυριακή η θερμοκρασία έπεσε πάλι στους 12 βαθμούς Κελσίου, η σκληρή γόμα C2 ήταν εκτός παιχνιδιού λόγω κρύου και μόνο η C3 και η C4 ήταν αξιοποιήσιμες.

    Όμως οι περισσότεροι οδηγοί προτίμησαν τη C3 γιατί είχαν μια καλύτερη γνώση γύρω από την απόδοσή της. Αυτό οριοθέτησε την προσπάθειά τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι και με τη μέση γόμα ο Λεκλέρκ είχε το ίδιο πρόβλημα απότομη πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης που τον οδήγησε και σε δεύτερη αλλαγή λίγους γύρους πριν το φινάλε.

    Ο Άντριαν Νιούι είναι ο τελευταίος της παλιάς φρουράς που ακόμη βρίσκεται στα πιτ.
    Ο Άντριαν Νιούι είναι ο τελευταίος της παλιάς φρουράς που ακόμη βρίσκεται στα πιτ.

    Στη Red Bull τα πήγαν καλύτερα με το σετάρισμα του μονοθεσίου τους. Βλέπετε η ομάδα έχει στις τάξεις έναν κορυφαίο τεχνικό, τον Άντριαν Νιούι. Ήταν εκεί την  Κυριακή που έχασε τη ζωή του ο Σένα στην Ίμολα το 1994. Αυτός είχε σχεδιάσει το μονοθέσιο του Βραζιλιάνου, αυτός έχει σχεδιάσει και το μονοθέσιο του Ολλανδού.

    Έχει τις γνώσεις και την εμπειρία να κάνει τις σωστές επιλογές πολύ πιο εύκολα από κάθε άλλο μηχανικό στα πάντοκ. Βλέπετε είναι ο τελευταίος αυτής της γενιάς που παραμένει τόσο ενεργός. Την Κυριακή αυτό φάνηκε ξεκάθαρα. Οι Ferrari όντας στη βρεγμένη πλευρά του οδοστρώματος δεν εκκίνησαν καλά οι Red Bull αντίθετα έφυγαν μπροστά και δεν έχασαν ποτέ τον έλεγχο του αγώνα.

    Ο Σάινθ βγήκε αμέσως, ο Λεκλέρκ προσπάθησε αλλά χωρίς σωστό σετάρισμα δεν είχε την ταχύτητα. Το μονοθέσιό του ήταν νευρικό και αυτό τον οδήγησε σε λάθος στην προσπάθεια να διεκδικήσει τη 2η θέση: «Ήμουν άπληστος» παραδέχτηκε ο Μονεγάσκος.

    Ήταν ο χειρότερος φετινός αγώνας για τη Ferrari που έφυγε μόνο με 20 βαθμούς (8+12) από την Ίμολα. Απογοήτευση για τους τιφόζι που περίμεναν κάτι παραπάνω εντός έδρας.

    To πρόβλημα των αναπηδήσεων ήταν έντονο σε πολλές ομάδες.
    To πρόβλημα των αναπηδήσεων ήταν έντονο σε πολλές ομάδες.

    Το στραβοπάτημα των κόκκινων εκμεταλλεύτηκε η McLaren με το Νόρις να ανεβαίνει στο βάθρο. Δύσκολα θα περίμενε κανείς γνωρίζοντας τα προβλήματα υπερθέρμανσης που αντιμετώπισε η McLaren στο Μπαχρέιν ότι θα κατάφερνε τόσο γρήγορα να γυρίσει την παρτίδα και να παρουσιαστεί ανταγωνιστική. Μένει να δούμε την συνέχεια.

    Εξίσου εντυπωσιακή ήταν η απόδοση του Τζόρτζ Ράσελ με τη Mercedes. Ο Βρετανός σε 4 αγώνες δεν έχει πέσει κάτω από την 5η θέση έχοντας δυο τέταρτες και μια τρίτη. Η προσπάθειά του παίρνει άλλη διάσταση μετά την αποκάλυψή του ότι αισθάνονταν φρικτούς πόνους στο στήθος και στην πλάτη από τις αναπηδήσεις της Mercedes.

    Ο Ρόσμπεργκ εξήρε την απόδοση του Ράσελ τονίζοντας ότι οδηγεί το ίδιο μονοθέσιο με το Χάμιλτον. Ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής που για πρώτη φορά από το 2014 είναι εκτός διεκδίκησης του τίτλου, δείχνει νευρικός και ευέξαπτος. Κατά την άποψή μου κυριότερος αντίπαλός του είναι ο «χορτασμένος εαυτός» του. Για το Χάμιλτον συμβαίνει το χειρότερο σενάριο: Το μονοθέσιο είναι κακό και ο έτερος οδηγός της ομάδας το οδηγεί καλύτερα.

    Μικ Σουμάχερ

    Ένας ακόμη οδηγός που απογοητεύει με την απόδοσή του είναι ο Μικ Σουμάχερ. Ο Γερμανός πάει πολύ άσχημα, παρότι εκκινούσε 10ος δεν κατάφερε να αποφύγει τα λάθη που τον έριξαν εκτός βαθμών.

    Οι επιδόσεις του Μάγκνουσεν τον εκθέτουν και μέχρι και ο θείος του Ραλφ Σουμάχερ άσκησε κριτική μιλώντας για την έξοδο του Μικ: «Δεν έπρεπε να συμβεί αυτό, άργησε στα φρένα και έκανε λάθος. Πρέπει να δει ξανά την απόδοσή του όλο το τριήμερο. Είναι σταθερά χειρότερος του Μάγκνουσεν».

    Ο Δανός κατάφερε τερματίζοντας ένατος να δώσει άλλους δυο βαθμούς στην ομάδα. Είχε πάρει ένα βαθμό και στο Sprint Race.  H Ίμολα ανέδειξε πιο έντονα τα προβλήματα των αναπηδήσεων που ταλαιπωρούν ακόμη αρκετές ομάδες. Προφανώς η διαμόρφωση με τον κατατακτήριο αγώνα δε βοήθησε τους μηχανικούς να βελτιστοποιήσουν τις ρυθμίσεις.

    Υπό το πρίσμα των ελαστικών:

    • Ο Φερστάπεν εκκίνησε και τερμάτισε πρώτος σε έναν αγώνα όπου οι Red Bull έκαναν το 1-2. Ο Ολλανδός εκκίνησε με το ενδιάμεσο ελαστικό για βροχή Cinturato Green έβαλε στη συνέχεια την κίτρινη/μέση P Zero γόμα και τελείωσε τον αγώνα χρησιμοποιώντας για 12 γύρους την κόκκινη/μαλακή P Zero Red γόμα. Ακριβώς την ίδια στρατηγική ακολούθησε και ο άλλος οδηγός της Red Bull, Σέρτζιο Πέρεζ
    • Ο οδηγός της Ferrari, Σάρλ Λεκλέρκ ήταν αυτός που προκάλεσε αυτή τη στρατηγική σταματώντας πριν από τις Red Bull. Εν τέλει υποχρεώθηκε σε έξτρα πιτ στοπ αφού χτύπησε στον τοίχο λίγο πριν το τέλος του αγώνα ενώ ήταν 3ος. Κατάφερε να επανέλθει και να τερματίσει τελικά έκτος (6ος).
    • Όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί σταμάτησαν μόνο μια φορά αλλάζοντας από ενδιάμεσα ελαστικά σε μέση γόμα με εξαίρεση τον Ντάνιελ Ρικιάρντο της McLaren και τον Μικ Σουμάχερ της Haas.
    • O αγώνας εκκίνησε με θερμοκρασία αέρα στους 14 βαθμούς Κελσίου και θερμοκρασία οδοστρώματος στους 16 βαθμούς Κελσίου. Nωρίτερα είχε βρέξει οπότε η πίστα ήταν νοτισμένη όταν εκκίνησε ο αγώνας. Όλοι οι οδηγοί εκκίνησαν με ενδιάμεσα ελαστικά και τα χρησιμοποίησαν ωσότου στεγνώσει η αγωνιστική γραμμή για να μπορέσουν να βάλουν σλικ ελαστικά.

    ΤΙ ΡΟΛΟ ΕΠΑΙΞΑΝ ΟΙ ΓΟΜΕΣ

    • ΣΚΛΗΡΗ C2: Ο Ricciardo ήταν ο μόνος οδηγός που χρησιμοποίησε τη σκληρή γόμα κατά τη διάρκεια του αγώνα, αυτή η γόμα δεν ταίριαζε με τις χαμηλές θερμοκρασίες που επικράτησαν.
    • MEΣΗ C3: Η πιο διαδεδομένη επιλογή για τα σλικ ελαστικά στον αγώνα. Ήταν το ελαστικό κλειδί και χρησιμοποιήθηκε για μεγάλη απόσταση από όλους του οδηγούς. Επέδειξε σταθερότητα και ελάχιστη πτώση απόδοσης.
    • ΜΑΛΑΚΗ C4: Τέσσερις οδηγοί την χρησιμοποίησαν στο τελευταίο μέρος συμπεριλαμβανομένων των δυο οδηγών της Red Bull. Ο Φερστάπεν την χρησιμοποίησε για να πάρει τον έξτρα βαθμό του ταχύτερου γύρου. Έπαιξε σημαντικό ρόλο στη στρατηγική των δυο αλλαγών, αλλά και στην επίτευξη του ταχύτερου γύρου.
    • ΕΝΔΙΑΜΕΣΑ: Όλοι οι οδηγοί εκκίνησαν μ’ αυτά τα ελαστικά. Ο Ρικιάρντο ήταν ο πρώτος που τα έβγαλε στον 16ο γύρο όταν κατέστη πλέον εφικτή η χρήση των σλικ ελαστικών. Τα ενδιάμεσα ελαστικά απέδωσαν επίσης καλά για κάποιους γύρους ενώ η πίστα στέγνωνε ολοένα και περισσότερο.

    Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ίσολα, τόνισε: «Στην αρχή του αγώνα τα ενδιάμεσα ελαστικά απέδωσαν καλά για αρκετά μεγάλη απόσταση όπως αναμένονταν. Μου έκανε εντύπωση που όλοι επέλεξαν τη μέση αντί για τη μαλακή γόμα όταν στέγνωσε η πίστα καθώς οι συνθήκες ήταν δροσερές και είχε υγρασία. Προφανώς όλοι υπολόγιζαν να πάνε ως το τέλος μ’ αυτή τη γόμα και αυτό ακριβώς έκαναν πολλοί οδηγοί.

    Η Ferrari υιοθέτησε μια ενδιαφέρουσα στρατηγική που την αντέγραψε η Red Bull και πέτυχε τον ταχύτερο γύρο με τη μαλακή γόμα στο τέλος. Η μέση γόμα επέδειξε εντυπωσιακή προσαρμοστικότητα, στις μεγάλες αποστάσεις. Να σημειωθεί ότι λόγω βροχής την Παρασκευή οι ομάδες είχαν στη διάθεσή τους μόνο μια ώρα το Σάββατο για να καταλάβουν πως λειτουργεί η μέση γόμα.

    Η μεγαλύτερη απόσταση που διένυσαν δοκιμάζοντάς την ήταν περίπου 20 γύροι. Παρά τις περιορισμένες πληροφορίες, είδαμε να διανύονται αποστάσεις πάνω από 40 γύρους χωρίς προβλήματα. Μπράβο στη Red Bull, αλλά και στο φανταστικό κοινό που ήρθε στη έδρα μας στην Ίμολα, αποδεικνύουν πάντα την παθιασμένη υποστήριξή τους».

    Έξαλλοι πανηγυρισμοί στη Red Bull για την κυριαρχία στην έδρα του αντιπάλου τους στην Ίμολα.
    Έξαλλοι πανηγυρισμοί στη Red Bull για την κυριαρχία στην έδρα του αντιπάλου τους στην Ίμολα.

    Επόμενος αγώνας το GP του Μαϊάμι στις 8 Μαΐου. 

    Διαβάστε επίσης:

    F1 Ίμολα: Red Bull Ανέστη!

    Μια Ιταλική σημαία από Alfa Romeo Tonale!



    ΣΧΟΛΙΑ