Το κόκκινο ήταν το κυρίαρχο χρώμα την πρώτη ημέρα του Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν, χάρη στο δίδυμο της Ferrari, τον Λιούις Χάμιλτον και τον Σαρλ Λεκλέρ, που ήταν ξεκάθαρα οι ταχύτεροι οδηγοί στην πίστα.
Ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής σημείωσε 1’41”293 στο FP2, χρόνος που είναι ήδη κάτω από τον περσινό χρόνο pole του 1’41”365, τον οποίο είχε πετύχει ο Μονεγάσκος. Ο Λεκλέρ σήμερα βρέθηκε μόλις δύο χιλιοστά του δευτερολέπτου πίσω από τον χρόνο της περσινής του pole. Ο τρίτος ταχύτερος οδηγός την Παρασκευή ήταν ο Τζορτζ Ράσελ, ο οποίος έκανε χρόνο 1’41”770, μόλις εννέα χιλιοστά πιο γρήγορα από τον έτερο οδηγός της Mercedes, Αντρέα Κίμι Αντονέλι.

Το κόκκινο ήταν επίσης το χρώμα του ελαστικού που δούλεψε περισσότερο σήμερα, με το C6 να ολοκληρώνει 566 γύρους (77.11%). Στην πραγματικότητα, στο FP1 το μαλακό ελαστικό (Soft) ήταν το μόνο που χρησιμοποιήθηκε, κάτι που δεν έχει ξανασυμβεί στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών από το 2019 μέχρι σήμερα.
Αυτή η πρώιμη χρήση τόσων πολλών σετ μαλακών ελαστικών την Παρασκευή είναι μια σαφής ένδειξη ότι οι ομάδες θέλουν να έχουν διαθέσιμα και τα μεσαία ελαστικά (C5) για τις κατατακτήριες.

Υπήρξε λίγο μεγαλύτερη ποικιλία στη δεύτερη ώρα. Οκτώ οδηγοί —οι Πιάστρι, Νόρις, Λεκλέρ, Φερστάπεν, Αντονέλι, Ράσελ, Αλόνσο και Στρολ— χρησιμοποίησαν ξανά μόνο το μαλακό ελαστικό (Soft), ενώ έντεκα χρησιμοποίησαν τόσο το C5 όσο και το C6.
Η μοναδική εξαίρεση ήταν ο Άλεξ Άλμπον, ο οποίος χρησιμοποίησε ένα σετ σκληρών ελαστικών (Hard) στη Williams του, εκτός από τα μαλακά (Soft). O Νόρις που ήταν ταχύτερος στο FP1 χτύπησε τη McLaren στον τοίχο στην έξοδο της στροφής 2 με αποτέλεσμα να χάσει 30 λεπτά στο FP2. Στον αντίποδα ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Όσκαρ Πιάστρι είχε πρόβλημα στην υβριδική μηχανή στο FP1.

Όσον αφορά στη χρήση της γόμας C6 θυμίζουμε ότι φέτος χρησιμοποιήθηκε προηγουμένως σε Ίμολα, Μονακό και Μόντρεαλ. Συμπεριφέρθηκε όπως αναμενόταν, δηλαδή ήταν ικανή να προσφέρει ελαφρώς υψηλότερο επίπεδο πρόσφυσης από το C5, αλλά μέσα σε ένα στενότερο παράθυρο εκμετάλλευσης.
Επιπλέον, όπως έχουμε δει και στο παρελθόν, τα σχόλια που έδωσαν ορισμένοι οδηγοί στους μηχανικούς υποδηλώνουν ότι το C5 προσφέρει πιθανώς μεγαλύτερη σταθερότητα στις πιο έντονες αλλαγές πορείας, οπότε ίσως είναι η προτιμώμενη γόμα από τους οδηγούς για το κρίσιμο μέρος των κατατακτηρίων δοκιμών. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν ότι το C6 έκανε τον μεγαλύτερο όγκο δουλειάς σήμερα.

Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τι προσέγγιση θα υιοθετήσουν οι ομάδες και οι οδηγοί για τις κατατακτήριες, αφού αξιοποιήσουν την τελική ώρα των ελεύθερων δοκιμών αύριο. Πέρα από αυτό, αξίζει να σημειωθεί ότι οι συνθήκες της πίστας έχουν σαφώς βελτιωθεί σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, χάρη στην προσπάθεια των οργανωτών που καθάρισαν την επιφάνεια της πίστας με νερό υψηλής πίεσης.
Αυτό, μαζί με τις χαμηλότερες θερμοκρασίες, εξηγεί τους σημαντικά ταχύτερους χρόνους γύρου σε σύγκριση με το 2024 – έχουν ήδη φτάσει στον περσινό χρόνο pole – και την εξέλιξη της απόδοσης κατά τη διάρκεια των περιόδων, η οποία, ενώ είναι σημαντική, δεν είναι τόσο ακραία όσο στο παρελθόν. Τέλος, αξίζει να σταθούμε στην θερμικής παραμόρφωσης στα ελαστικά.
Οι ταχύτεροι χρόνοι σήμερα ήταν:
Διαβάστε επίσης:
Μια βόλτα στην Καμπανία (μέρος 5): Πομπηία
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΟΗΕ-Γενική Συνέλευση: Με 145 ψήφους υπέρ εγκρίθηκε το Ψήφισμα για τη συμμετοχή της Παλαιστίνης στις εργασίες της 80ής Συνόδου
- Απορρίφθηκε -για τώρα- η αγωγή Τραμπ κατά NYT
- Ευρωαγορές: Πτωτικό κλείσιμο με το ενδιαφέρον στη συνομιλία Σι-Τραμπ – Στο +5,34% η Man Group
- Οι πωλήσεις του iPhone 17 ξεκινούν με έντονη ζήτηση για τα μοντέλα Pro
