• AUTO

    F1 Μπακού: Ποιος υπερέχει σε τελική ταχύτητα;

    Formula 1, Grand Prix Αζερμπαϊτζάν

    Μπακού, 28 Απριλίου (F1)


    Οι απαντήσεις είναι σύνθετες και αποκαλύπτουν πως θα έχουμε έναν συναρπαστικό αγώνα αύριο.

    Η ανάλυση των τελικών ταχυτήτων όλων των μονοθεσίων στις χθεσινές κατατακτήριες δοκιμές δείχνει μια εικόνα ενδιαφέρουσα και ελαφρά διαφορετική απ’ αυτή που υπήρχε στους προηγούμενους αγώνες. Όπως μπορείτε να δείτε, ο Σάρτζαντ είναι ταχύτερος όλων στο τέλος της ευθείας με χρήση DRS και ο Στρολ σε τελική ταχύτητα στο μέσο της ευθείας προτού ενεργοποιηθεί το DRS. Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι ότι οι Aston Martin, Ferrari έχουν υπεροχή σε τελική ταχύτητα. Προφανώς αυτό οφείλεται σε αεροδυναμικές ρυθμίσεις και στην αεροδυναμική απόδοση του σχήματος των μονοθεσίων τους. Κοιτώντας πιο κάτω βλέπει κανείς πως ο Μπότας που επίσης χρησιμοποιεί υβριδική μηχανή Ferrari έχει τελική 7km πιο αργή, όπως και ο Ράσελ έχει τελική 6km πιο αργή με υβριδική μηχανή Mercedes.

    BAKU CITY CIRCUIT, AZERBAIJAN – APRIL 28: Max Verstappen, Red Bull Racing RB19 during the Azerbaijan GP at Baku City Circuit on Friday April 28, 2023 in Baku, Azerbaijan. (Photo by Zak Mauger / LAT Images)

    Όταν όμως ενεργοποιείται το DRS υπάρχει μια σημαντική διαφοροποίηση.

    Οι Φερστάπεν, Πέρεζ κερδίζουν 20km/h σε τελική όπως και οι Σάρτζαντ Άλμπον. Αντίθετα, ο Σάινθ με το DRS ανοιχτό κερδίσει μόνο 12km/h και ο Λεκλέρκ 14km/h. Αντίστοιχα ο Χάμιλτον κερδίζει 17km/h. Το να είναι το DRS κάποιων ομάδων πιο αποδοτικό μπορεί να οφείλεται σε διαφορετικούς λόγους: Π.χ. στην κλίση της αεροτομής που έχει επιλεγεί από την ομάδα. Όσο πιο μεγάλη η κλίση τόσο μεγαλύτερες οι αντιστάσεις, τόσο μεγαλύτερο το όφελος όταν μηδενίζονται με την ενεργοποίηση του DRS. Οι δυο Red Bull έχουν 2km/h χαμηλότερη τελική από τις Ferrari χωρίς το DRS. Με το DRS αποκτούν ταχύτητα 4km/h παραπάνω από τις Ferrari.
    Πίνακας F1

    Οι χθεσινές τελικές ταχύτητες

    Το ερώτημα είναι γιατί συμβαίνει αυτό; Έχουν επιλέξει μεγαλύτερη κλίση στο φτερό για καλύτερο κράτημα στις στροφές. Η ανάλυση δείχνει πως όχι, η Ferrari υπερέχει στα αργά κομμάτια, η Red Bull στις ευθείες λόγω τελικής. Οπότε το εύλογο συμπέρασμα είναι πως αύριο στον αγώνα ο Λεκλέρκ θα έχει μια ευκαιρία να πάρει τη νίκη, αν καταφέρει να κρατηθεί μπροστά στην εκκίνηση και να φτιάξει στους 3 πρώτους γύρους διαφορά ενός δευτερολέπτου από το Φερστάπεν. Αν ο Ολλανδός πάρει DRS εύκολα θα περάσει μπροστά από τη Ferrari.


    Προσέξτε πόσο υπερέχει η Red Bull στα σημεία της τελικής ταχύτητας (κόκκινο χρώμα στο διάγραμμα).

    Οι μεταδόσεις του Σαββατοκύριακου

    Συνολικά οι μεταδόσεις του Σαββατοκύριακου είναι:

    29/4 F1 Sprint Shootout 11:30 – 12:30 ANT1+

    29/4 F2 Sprint Race 14:00 – 14:50 ANT1+

    29/4 F1 Sprint Race 16:30 – 17:30 ANT1, ANT1+

    30/4 F2 Feature Race 10:25 – 11:30 ANT1+

    30/4 F1 Formula 1 Show 13:00 ANT1+

    30/4 F1 Race 14:00 ANT1, ANT1+

    30/4 F1 Post-Race Με τη λήξη του αγώνα ANT1, ANT1+

    GP AZERBAIJAN F1/2023

    Διαβάστε επίσης

    Μόντσα: Η αθέατη πλευρά!



    ΣΧΟΛΙΑ