F

AUTO

F1 Μπαχρέιν: Ο Φερστάπεν στην pole!


Ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull πήρε για πρώτη φορά την 1η θέση εκκίνησης στο Σακχίρ. Δίπλα του εκκινεί ο Χάμιλτον.

Η F1 ξεκίνησε με το δεξί. Είχαμε μια απρόβλεπτη μάχη για τις κατατακτήριες δοκιμές με τη Red Bull να επιβεβαιώνει τη διαφορά της από τη Mercedes στη συγκεκριμένη πίστα και τη Ferrari να δείχνει μεγάλα σημάδια βελτίωσης. Με τη θερμοκρασία εδάφους και αέρα στους 30 βαθμούς Κελσίου, 18 λιγότερους απ’ ότι το FP3 και την ταχύτητα του δυτικού ανέμου στα 14km/h διεξήχθησαν οι κατατακτήριες δοκιμές.

Σε όλες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών ταχύτερος ήταν ο Φερστάπεν και αυτό συνεχίστηκε στο Q1. Εκεί ο Μαζεπίν με τη Haas έκανε τα δικά του, με αποτέλεσμα αρκετοί οδηγοί έχασαν την ευκαιρία να βελτιώσουν στο τέλος. Τελικά βρέθηκαν εκτός οι Φέτελ και Οκόν με την Aston Martin και την Alpine αντίστοιχα που έχασαν χρόνο στο γρήγορο γύρο τους από τις κίτρινες σημαίες που βγήκαν στο τέλος της ευθείας εκκίνησης τερματισμού από το τετακέ του Μαζεπίν. Στον αντίποδα, εντυπωσιακός ήταν ο Ράσελ με την Williams και ο Τσουνότα με την Alpha Tauri.

Στο Q2 αρκετοί οδηγοί δοκίμασαν με τη μέση γόμα που φάνηκε από το χρόνο του Χάμιλτον να είναι σταθερή και γρήγορη. Ο Βρετανός στην 1η του προσπάθεια σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1:30.085 και για πρώτη φορά μέσα στο τριήμερο, ήταν ταχύτερος όλων. Ο Φερστάπεν ήταν δυο δέκατα πιο αργός με τη μέση γόμα και επέστρεψε στην μαλακή χωρίς να βελτιώσει. Μεγάλη απογοήτευση για την Red Bull ότι ο Πέρεζ έμεινε εκτός 10αδας. Διεγράφη ο πρώτος γύρος του γιατί βγήκε εκτός πίστας, την πάτησε με τη μέση γόμα στο δεύτερο. Οι Ferrari στο τέλος του Q2 με τη μαλακή γόμα εντυπωσίασαν κάνοντας τους δυο καλύτερους χρόνους με το Σάινθ να περνάει το Λεκλέρκ για ένα χιλιοστό του δευτερολέπτου. Εξαιρετικός ο Αλόνσο, μπήκε στο Q3 μεγιστοποιώντας τις δυνατότητες της Alpine. Οι δυο Alfa Romeo, o Ράσελ με τη Williams, και ο Τσουνότα με την Alpha Tauri έμειναν εκτός συνέχειας κάνοντας παρέα στον Πέρεζ.

Το Q3 ξεκίνησε απρόβλεπτο στην 1η προσπάθεια ο Φερστάπεν είναι οριακά ταχύτερος του Χάμιλτον μόλις 23 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Οι Λεκλέρκ, Αλόνσο και Στρολ δεν έκαναν 1η προσπάθεια. Στη 2η προσπάθεια, ο Φερστάπεν έσπασε το 1:29 για 3 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Η επίδοση αυτή του έδωσε την pole με διαφορά 4 δέκατα από το Χάμιλτον. Εντυπωσιακή διαφορά! Βέβαια πιο εντυπωσιακό είναι ότι ο Ολλανδός ήταν 1.3 sec πιο αργός από την περσινή του επίδοση που τον είχε φέρει 3ο. Αξίζει να τονιστεί ότι ο Φερστάπεν είχε χτυπήσει το πάτωμα του μονοθεσίου πράγμα που μπορεί να του στερήσει.

Η pole του Χάμιλτον πριν 4 μήνες στην ίδια πίστα ήταν στο 1:27.2 ο Βρετανός ήταν 2.2sec πιο αργός σήμερα. Είναι σαφές ότι οι αλλαγές στους κανονισμούς έπιασαν τόπο και ότι στη Red Bull τις αντιμετώπισαν πιο εύστοχα, απ’ ότι στη Mercedes.

Η Ferrari έχει μεγάλη παράδοση στη συγκεκριμένη πίστα, ο Λεκλέρκ ήταν στην pole το 2019, οπότε δεν μας παραξενεύει η 4η θέση του. Αυτό που αξίζει να τονιστεί είναι ότι στη Ferrari η επίδοσή τους ήταν μόλις 0.5 sec πιο αργή από την περσινή, δείγμα ότι έχουν κάνει άλμα προόδου. Ο Γκασλί με την Alpha Tauri είναι 5ος το σχέδιο για μια ακόμη δυνατή ομάδα μ’ έναν δυνατό οδηγό για τους Ταύρους μπορεί να υλοποιηθεί.

Ο Φερστάπεν φέρνει την τούρτα στα μούτρα του Κούλθαρντ αστειευόμενος μετά την pole, στην μεικτή ζώνη.

Ίσως ο Φερστάπεν στη μάχη του τίτλου να πάρει βοήθεια και από τον Γκασλί. Οι δυο McLaren είναι στις επόμενες θέσεις ο απίθανος Ρικιάρντο έστω για λίγα χιλιοστά μπροστά από το Νόρις. Απογοητευτική η υστέρηση του Σάινθ μισό sec από το Λεκλέρκ. Ο Αλόνσο αξιοπρεπέστατη εμφάνιση με την Alpine, αν δώσει και βαθμούς αύριο, θα είναι αξιοθαύμαστος μετά από δυο χρόνια απουσίας. Προφανώς η Aston Martin έχει κάνει ένα μεγάλο βήμα προς τα πίσω, μένει να φανεί πόσο θα της κοστίσει αυτό.

Για τον αυριανό αγώνα αξίζει να τονιστεί ότι ο Λεκλέρκ εκκινεί με τη μαλακή γόμα, ενώ οι Φερστάπεν, Χάμιλτον, Μπότας, Γκασλί με τη μέση γόμα. Αν υποθέσουμε πως όλοι θα πάνε για μια αλλαγή με τα νέα πιο ανθεκτικά ελαστικά της Pirelli τότε είναι επικίνδυνο για το Φερστάπεν να τον προβληματίσουν με τη στρατηγική οι Mercedes επιχειρώντας undercut. Αξίζει να τονιστεί πως οι Mercedes έδειξαν ταχύτερες με τη μέση γόμα (κίτρινη).

Η εκκίνηση είναι προγραμματισμένη για τις 18:00. Νωρίτερα σας περιμένουμε στο Insta live με τον Πάνο Σεϊτανίδη για τα τελευταία νέα πριν τον αγώνα.

Διαβάστε επίσης:

F1 Μπαχρέιν: Το πρωτάθλημα αρχίζει!

Η F1 πάει στην Ερυθρά Θάλασσα (video)!

To Ράλι Ακρόπολις επιστρέφει φέτος στο WRC!


ΣΧΟΛΙΑ