• AUTO

    F1 Άμπου Ντάμπι: Πανηγυρισμοί και αποχαιρετισμοί


    Ο Φερστάπεν πήρε την 2η φετινή και συνολικά 10η νίκη της καριέρας του, σ’ έναν αγώνα που οι Mercedes δε χτύπησαν.

    Κανείς φυσικά δεν μπορεί να κατηγορήσει τις Mercedes ότι αδιαφόρησαν στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς. Ότι το είδαν λίγο χαλαρά. Αξίζει να τονίσουμε πως φέτος αλλά και τα προηγούμενα 5 χρόνια τον αγώνα κέρδισε ο πρώτος στην εκκίνηση. Αυτό συμβαίνει λόγω της χάραξης της πίστας, δεν ευνοεί τα προσπεράσματα.

    Όσα είδαμε χτες οφείλονταν σε διαφορετικές στρατηγικές ή για θέσεις εκτός βαθμολογίας. Οι Mercedes από το 2014 μέχρι το 2019 έπαιρναν την pole συνέχεια όπως και τη νίκη στη Γιας Μαρίνα. Ποιος μπορεί να τους κατηγορήσει όμως σε μια χρονιά που σάρωσαν τα πάντα, ότι δεν τα έδωσαν όλα στο συγκεκριμένο αγώνα; Ο Χάμιλτον μόλις ανάρρωσε από Covid 19 και όπως τόνισε ο ίδιος δεν είχε την συνήθη ενέργεια και δυναμική. O Μπότας διανύει μια παρατεταμένη περίοδο μετριότητας (sic). Οπότε ο Φερστάπεν άδραξε την ευκαιρία και πήρε pole, νίκη.

    Ο Ολλανδός είχε να βρεθεί στην πρώτη θέση της εκκίνησης από πέρυσι στη Βραζιλία. H φετινή του επίδοση της pole 1:35.2 ήταν ένα δέκατο πιο αργή από την αντίστοιχη περσινή στο Άμπου Ντάμπι που τον έφερε στην 2η θέση. Σ’ αυτό το δέκατο βρίσκονται και οι Μπότας, Χάμιλτον. Είναι ξεκάθαρο πως ο Βρετανός πρωταθλητής επηρεάστηκε από το 10ημερο που νοσούσε από Covid 19 και έχασε αυτά τα κρίσιμα δέκατα που κάνουν την διαφορά. Αυτό για όσους λένε πως είναι πολύ εύκολο να κυριαρχεί κάποιος με Mercedes. H γερμανική ομάδα είχε μονοθέσιο στην πρώτη θέση της εκκίνησης κάθε χρονιά από το 2014. Δεν αμφιβάλλω καθόλου πως αυτό θα γίνονταν και φέτος αν δεν αρρώσταινε ο Χάμιλτον. Ο Φερστάπεν οδήγησε εκπληκτικά και άδραξε την ευκαιρία που του δόθηκε.

     

    Όσον αφορά στους χρόνους στην πίστα του Άμπου Ντάμπι αξίζει να τονίσουμε πως ήταν πιο αργοί από πέρυσι γιατί φέτος δεν υπήρχαν αγώνες υποστήριξης ώστε να στρωθεί περισσότερο με γόμα και να κρατάει καλύτερα, η αγωνιστική γραμμή.

    Βλέποντας τον Αλόνσο να γυρίζει με την Renault R25 του 2005 στο 1:39, μου έκανε εντύπωση πόσο πιο αργά ήταν τα τότε μονοθέσια. Προφανώς ήταν γύρος επίδειξης οπότε για να έχω σημείο αναφοράς μιας και ο Αλόνσο δεν έχει πάρει pole στη Γιας Μαρίνα, έριξα μια ματιά στο χρόνο της pole το 2009, ήταν στο 1:41. Δηλαδή 6 sec πιο αργή από φέτος. Η διαφορά είναι χαοτική και ενδεικτική της ταχύτητας των σημερινών μονοθεσίων. Ναι ο Χάμιλτον είχε πάρει την pole και τότε.

    H εξέλιξη του αγώνα δεν αντέχει σε σοβαρή κριτική καθώς ο Φερστάπεν ήλεγχε την κούρσα καθόλη τη διάρκειά της. Στο 10ο γύρο η εγκατάλειψη του Πέρεζ με πρόβλημα στην υβριδική μηχανή είχε ως αποτέλεσμα την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Οι περισσότεροι οδηγοί έσπευσαν να το εκμεταλλευτούν έβαλαν τη σκληρή γόμα και μ’ αυτή πήγαν ως το τέλος. Στη Mercedes υποχρεωτικά ακολούθησαν αυτή τη στρατηγική με αποτέλεσμα να παραμείνουν πίσω από το Φερστάπεν.

     

    Το πέσιμο της καρό σημαίας ήταν ταυτόχρονα και τέλος εποχής για πολλούς συνδυασμούς. Ο Φέτελ αποχαιρέτησε με στυλ τη Scuderia, τραγουδώντας στα Ιταλικά τον ύμνο της Ferrari. Τα μέλη της ομάδας τον αποθέωσαν, τι καλά θα ήταν αν όλα αυτά συνοδεύονταν από ανάλογα αποτελέσματα. Η Ferrari που χτίζει μια αρνητική παράδοση στο Άμπου Ντάμπι, έκανε έναν από τους χειρότερους αγώνες της χρονιάς. Αμφότερα τα μονοθέσια δεν μπήκαν στον 10ο γύρο για αλλαγή ελαστικών υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας, χάνοντας χρόνο.

    Γενικά η Ferrari θέλει εκ των βάθρων ανασύνταξη. Η αποχώρηση για λόγους υγείας του CEO της Ferrari, Λούκα Καμιλιέρι μπορεί να φέρει έναν Έλληνα επικεφαλής της ιταλικής εταιρείας. Μέχρι τότε το ρόλο αυτό θα τον επωμιστεί ο πρόεδρος Τζον Έλκαν. Μένει να δούμε αν κάποιος θα πάρει μέρος των αρμοδιοτήτων του Μπινότο. Ο Φέτελ έγραψε στο κράνος του πως ο Λεκλέρκ είναι ο πιο ταλαντούχος οδηγός που έχει γνωρίσει. Η τελευταία φορά που η Ferrari βρέθηκε κάτω από την 5η θέση στους κατασκευαστές ήταν το 1980(10η). Φέτος τερμάτισε στην 6η θέση. Πολύ φοβάμαι πως τα επόμενα χρόνια θα έχει πορεία ανάλογη των Williams, McLaren.

     

    Ο νικητής στον προηγούμενο αγώνα στο Σακχίρ, Σέρτζιο Πέρεζ αποχώρησε άδοξα από την Racing Point καθώς έμεινε στο 10ο γύρο από υβριδική μηχανή. Στη θέση του τη νέα χρονιά στην Aston Martin πλέον όπως θα ονομαστεί η ομάδα θα πάει ο Φέτελ. Μένει να μάθουμε αν ο Πέρεζ θα πάρει τη θέση του Άλμπον στην Red Bull.

     

    Ο Σάινθ αποχώρησε πραγματικά με στυλ από τη McLaren. Με τους 8 βαθμούς της 6ης θέσης πρόσφερε στην βρετανική ομάδα την 3η θέση στους κατασκευαστές μετά από πολλά χρόνια (2012). O Σάινθ του χρόνου θα αγωνίζεται στη Ferrari στη θέση του Φέτελ

     

    Ο Ρικιάρντο αποχώρησε από τη Renault τερματίζοντας 7ος. Οι 6 βαθμοί δεν ήταν αρκετοί για να δώσουν κάτι παραπάνω από την 5η θέση στους κατασκευαστές στη Γαλλική εταιρεία. Από του χρόνου η ομάδα μετονομάζεται σε Alpine και στη θέση του Ρικιάρντο θα αγωνίζεται ο Αλόνσο. Ο Ρικιάρντο θα αντικαταστήσει το Σάινθ στη McLaren.

    O Κέβιν Μάγκνουσεν αποχώρησε άδοξα από τη Haas και τη Formula 1

    Οι ομάδες παρέμειναν στο Άμπου Ντάμπι όπου αύριο είναι μέρα δοκιμών για νέους οδηγούς. Επιπλέον θα οδηγήσει ο Αλόνσο τη φετινή Renault.

    Ο αγώνας υπό το πρίσμα των ελαστικών

    ΣΗΜΕΙΑ ΚΛΕΙΔΙΑ

    • Ο οδηγός της Red Bull, Μαξ Φερστάπεν πήρε τη 2η φετινή του νίκη και την 10η της καριέρας του. Για έκτη συνεχή χρονιά στο Άμπου Ντάμπι Grand Prix κέρδισε αυτός που εκκινούσε από την pole. Ο νικητής ακολούθησε στρατηγική μιας αλλαγής μέσης/σκληρής γόμας: Την ίδια στρατηγική πίσω από το νικητή ακολούθησαν οι οδηγοί της Mercedes, Βάλτερι Μπότας (2ος) και Λιούις Χάμιλτον (3ος), αλλά και έξι ακόμη οδηγοί.

    • Στην εκκίνηση είδαμε και τις τρεις γόμες. Οι τρεις πρώτοι εκκίνησαν με τη κίτρινη μεσαία γόμα, μερικοί πίσω τους εκκίνησαν με την κόκκινη μαλακή γόμα και κάποιοι άλλοι οδηγοί πιο πίσω επέλεξαν την λευκή σκληρή γόμα στοχεύοντας να πραγματοποιήσουν ένα μεγάλο πρώτο μέρος και να κερδίσουν θέσεις στην πίστα.

    • Στο 10ο γύρο είχαμε ένα καθοριστικό σημείο για τον αγώνα. Το αυτοκίνητο ασφαλείας ώθησε την πλειοψηφία των οδηγών να πραγματοποιήσουν τις αλλαγές ελαστικών και να βάλουν τη σκληρή γόμα. Το ίδιο έκαναν και οι πρωτοπόροι. Η Ferrari ήταν μια αξιοσημείωτη εξαίρεση και οι δυο οδηγοί της έμειναν έξω όπως και ο Ρικιάρντο της Renault, o Μάγκνουσεν της Haas και ο Τζιοβινάζι της Alfa Romeo.

    • Από τους οδηγούς που εκκίνησαν με τη σκληρή γόμα πιο ψηλά τερμάτισε ο Ρικιάρντο. Εκκίνησε 11ος, τερμάτισε 7ος αφού συμπλήρωσε 39 γύρους με τη σκληρή γόμα.

    • Ο αγώνας γενικά ήταν ενός πιτ στοπ, μόνο δυο οδηγοί έκαναν δυο: Ο οδηγός της Williams, Νικόλα Λατίφι και ο Μάγκνουσεν. Ο άλλος οδηγός της Haas, Πιέτρο Φιτιπάλντι ήταν ο μόνος που έκανε τρεις αλλαγές.

    ΠΩΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΘΗΚΕ ΤΟ ΚΑΘΕ ΕΛΑΣΤΙΚΟ

    • ΣΚΛΗΡΗ C3: Καθοριστική για τον αγώνα. Χρησιμοποιήθηκε για πολλούς γύρους. Οι περισσότεροι οδηγοί άλλαξαν σ’ αυτή, νωρίτερα απ’ ότι περίμεναν λόγω του αυτοκινήτου ασφαλείας. Τέσσερις οδηγοί επέλεξαν να εκκινήσουν με τη σκληρή γόμα, ελπίζοντας να κάνουν πολλούς γύρους στην αρχή. Έντεκα οδηγοί τη χρησιμοποίησαν για 45 γύρους μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας και ως το τέλος. Επέδειξε ελάχιστη πτώση λόγω υπερθέρμανσης και σταθερότητα στην απόδοση.
    • MEΣΗ C4: Ήταν το πιο δημοφιλές ελαστικό στην εκκίνηση, έντεκα οδηγοί το επέλεξαν για το πρώτο μέρος. Θα είχε παίξει κρίσιμο ρόλο στον αγώνα, αλλά το αυτοκίνητο ασφαλείας περιόρισε τη χρήση της. Ο οδηγός της Ferrari, Σαρλ Λεκλέρκ και ο οδηγός της Alfa Romeo, Αντόνιο Τζιοβινάζι εκκίνησαν μ’ αυτή τη γόμα και δεν την άλλαξαν υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας. Αυτή η γόμα επέτρεψε στο Ρικιάρντο να πραγματοποιήσει τον ταχύτερο πέρασμα του αγώνα στον τελευταίο γύρο.
    • ΜΑΛΑΚΗ C5: Δεν χρησιμοποιήθηκε και πολύ. Πέντε οδηγοί εκκίνησαν μ’ αυτή γόμα και την είδαμε μόνο στο πρώτο μέρος. Μόνο ο Φιτιπάλντι τη χρησιμοποίησε στο τελευταίο μέρος. Αυτή η γόμα φυσιολογικά παρουσίαζε μεγαλύτερη πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης απ’ ότι οι άλλες δυο.

    Μάριο Ίσολα, επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου: «H στρατηγική του αγώνα επηρεάστηκε πολύ από την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Αυτό ώθησε σχεδόν όλους να επισπεύσουν το προγραμματισμένο πιτ στοπ για να χάσουν λιγότερο χρόνο στα πιτ. Ως αποτέλεσμα χρησιμοποιήθηκε περισσότερο το σκληρό ελαστικό που ήταν το κλειδί του αγώνα. Οι οδηγοί υποχρεώθηκαν να διαχειριστούν τα ελαστικά τους προς το τέλος αν και τελικά η σκληρή γόμα αντιμετώπισε καλά τις προκλήσεις του αγώνα μετά από 45 γύρους. Παρόλα αυτά οι ομάδες γενικά υιοθέτησαν τη στρατηγική που προβλέψαμε. Επίσης είδαμε και τις τρεις γόμες να χρησιμοποιούνται στην εκκίνηση. Συγχαρητήρια στο Μαξ Φερστάπεν για την κυριαρχία του όλο το Σαββατοκύριακο. Πάνω απ’ όλα συγχαρητήρια στη Formula 1 που κατάφερε να διοργανώσει ένα φανταστικό πρόγραμμα 17 αγώνων σε ακραία δύσκολες συνθήκες. Θα μείνουμε στο Άμπου Ντάμπι για δοκιμές με νέους οδηγούς την Τρίτη όπου θα χρησιμοποιηθούν για τελευταία φορά τα ελαστικά του 2020».

    2020 Abu Dhabi Grand Prix, Sunday – LAT Images



    ΣΧΟΛΙΑ