• ΑΓΟΡΕΣ

    Βουτιά στις μετοχές των οίκων πολυτελείας – Συγχωνεύσεις και εξαγορές για να επιβιώσουν

    Johann Rupert (Richemont), Bernard Arnault (LVMH), Francois Henri Pinault (Kering), Françoise Bettencourt Meyers (L’Oreal)

    Johann Rupert (Richemont), Bernard Arnault (LVMH), Francois Henri Pinault (Kering), Françoise Bettencourt Meyers (L’Oreal)


    Η ανθεκτική ανάπτυξη το προηγούμενο έτος εγκαταλείπει σταδιακά τον κλάδο πολυτελείας, ο οποίος παλεύει να διατηρήσει μία ισχυρή θέση, εν μέσω αυξανόμενων επιτοκίων και της απογοήτευσης από την ισχνή καταναλωτική δυναμική της Κίνας.

    Richemont και Valentino έχουν ήδη προειδοποιήσει ότι οι προοπτικές είναι «σκοτεινές» για τους επόμενους μήνες, και πώς η κατάσταση δεν αναμένεται να ανατραπεί σύντομα.

    Ανησυχία στους επενδυτές

    Η αστάθεια συνεχίστηκε τη Δευτέρα για τις μετοχές των οίκων πολυτελείας, με την τιμή να έχει εξελιχθεί τους τελευταίους μήνες σε ιδιαίτερα εύθραυστη στα «άσχημα» νέα από την Κίνα.

    Η LVMH κατέγραψε πτώση άνω του 2,4%, η Hermes άνω του 3,2%, η Richemont άνω του 2,6% και η L’Oreal άνω από  1,8%.

    Τη μεγαλύτερη βουτιά την κατέγραψε η Kering, ύστερα από την υποβάθμιση της Bank of America στο brand της Gucci, με απώλειες τουλάχιστον 4,5%.

    Τους προηγούμενους μήνες, οι γαλλικοί οίκοι πολυτελείας επιδόθηκαν σε μεγάλες εξαγορές και αγορές μεριδίων για να επεκτείνουν τις αυτοκρατορίες τους, όμως οι καθυστερημένες επιπτώσεις του πληθωρισμού, ίσως εντείνουν τις πιέσεις για συγχωνεύσεις, ώστε να μην χάσουν τη δυναμική της κερδοφορίας τους.

    «Μπήκαμε στο 2023 με την πρόβλεψη ότι ο κλάδος της πολυτέλειας θα αναπτυχθεί κατά 10%, όμως πλέον έχουμε ισχυρές ενδείξεις ότι τα πράγματα θα είναι πολύ χειρότερα», ανέφερε ο Rachid Mohamed Rachid, πρόεδρο του οίκου μόδας Valentino.

    Υπενθυμίζεται ότι το 2022, με τις αγορές να κατακρημνίζονται, οι οίκοι πολυτελείας πέτυχαν ανάπτυξη άνω του 20% σε κάποιες αγορές και μια εντυπωσιακή πορεία για τις μετοχές τους.

    Ο πρόεδρος της Valentino δεν είναι ο μόνος που έχει προειδοποιήσει για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει –καθυστερημένα- ο κλάδος της πολυτέλειας.

    Πριν λίγες εβδομάδες Johann Rupert της Richemont, ο οποίος περιλαμβάνει πολυτελή brands, όπως Cartier και τα ρολόγια Vacheron Constantin, είχε αναφέρει ότι οι πλούσιοι πελάτες στην Ευρώπη περιορίζουν τις πολυτελείς αγορές τους.

    Αναζωπυρώνονται τα σενάρια συγχωνεύσεων

    Τους προηγούμενους μήνες η Kering συμφώνησε να αγοράσει το 30% της Valentino έναντι 1,7 δισ. ευρώ. Η L’Oreal λίγο νωρίτερα ανακοίνωσε την εξαγορά της αμερικάνικης Tom Ford έναντι 2,8 δισ. δολαρίων, ενώ η Tapestry, η οποία διαχειρίζεται brands, όπως Coach και Kate Spade απέκτησε σε ένα deal ύψους 8,5 δισ. δολαρίων τη μητρική της Michael Kors, Capri.

    Το σερί των εξαγορών δεν σταματάει στα παραπάνω, με LVMH και Kering, οι οποίοι είναι και οι δύο μεγαλύτεροι κολοσσοί της Γαλλίας, έχουν εξαγοράσει μέσα στο 2023 αρκετές μικρές εταιρείες, προσπαθώντας να διαφοροποιήσουν το χαρτοφυλάκιό τους από κρασιά μέχρι αρώματα, πάντα όμως στον κλάδο της πολυτέλειας.

    Η Richemont έχει αρκετές φορές πρωταγωνιστήσει σε σενάρια για εξαγορά της ή συγχώνευση από τη LVMH, ενώ πολλά ανεξάρτητα και μη εισηγμένα brands, κυρίως από μικρούς αλλά περιβόητους ιταλικούς οίκους, θεωρούνται από πολλούς αναλυτές, τα επόμενα που θα δεχθούν πιέσεις για εξαγορές.

    Οι αναλυτές χάνουν τη πίστη τους στη πολυτέλεια

    Τα πρώτα ρήγματα από τις πιέσεις του πληθωρισμού δεν θορύβησαν πολλούς αναλυτές, οι οποίοι ανέφεραν ότι ο κλάδος παραμένει μία από τις πιο ισχυρές επενδυτικές επιλογές.

    Η αδυναμία της Κίνας και κυρίως των πλούσιων καταναλωτών της να ανταποκριθούν στις προσδοκίες αναλυτών και οίκων πολυτελείας για ένα δεύτερο κύμα άνθισης των πωλήσεων, έχει φέρει επιφυλακτικότητα.

    Τον Ιούλιο, αναλυτές της AlphaValue, ανέφεραν ότι είναι πολύ δύσκολο να εκτιμηθεί πώς θα κλείσει η χρονιά για τη LVMH, λόγω του αβέβαιου μακροοικονομικού περιβάλλοντος στην Κίνα. Λίγους μήνες νωρίτερα, ο όμιλος κατέγραψε ρεκόρ μπαίνοντας στο κλαμπ των εταιρειών με κεφαλαιοποίηση άνω των 500 δισ. δολαρίων, ως η πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία μεταξύ αμερικανικών –κυρίως τεχνολογικών- κολοσσών.

    Για την Kering, η οποία αντιμετώπιζε από πριν προβλήματα να καλύψει το χαμένο έδαφος από τη LVMH, η Bank of America έπληξε τη μετοχή της την Δευτέρα καθώς υποβάθμισε την προοπτική του κορυφαίου brand της Gucci, υποβαθμίζοντας τις προοπτικές της.

    Αν και η Gucci δεν είναι εισηγμένη ξεχωριστά στις αγορές, η Bofa προχώρησε σε σύσταση sell για το κορυφαίο brand, αναφέροντας ότι είναι πολύ δύσκολο να ανακάμψει σύντομα.

    Η μετοχή της Kering έκλεισε με απώλειες 4,4%.

    Διαβάστε επίσης:

    Γιατί ο S&P θεωρείται ακριβός και επικίνδυνος – Η επόμενη ημέρα για τις ευρωαγορές

    Hodinkee: Η εταιρεία πώλησης ρολογιών πολυτελείας απολύει το 20% των εργαζομένων της

    Novo Nordisk: Το Ozempic εκτόξευσε την χρηματιστηριακή της αξία – Η μάχη με τη LVMH



    ΣΧΟΛΙΑ