• Συνεντεύξεις

    Άννα Χατζηνάσιου: Πριβέ ματιά, τέχνη στο One&Only Aesthesis

    Άννα Χατζηνάσιου: Πριβέ ματιά, τέχνη στο One&Only Aesthesis

    Άννα Χατζηνάσιου και στο φόντο έργο του Robert Holyhead, Max Hetzler Gallery, One&Only Aesthesis


    Η προστιθέμενη αξία στο per se εξαίσιο One&Only Aesthesis, προκύπτει από τη διάχυτη πινακοθήκη του. Tριακόσια δέκα έργα ζωγραφικής και γλυπτικής, που έχουν φιλοτεχνήσει περιζήτητοι σύγχρονοι δημιουργοί. Η Άννα Χατζηνάσιου που επιμελήθηκε αυτό το εντυπωσιακό σύνολο, χάρισε το προνόμιο αυτής της πριβέ ματιάς στο μοναδικό ρεζόρτ. Πινελιές υψηλής αισθητικής μέσα στην αξιοθαύμαστη αρχιτεκτονική της κτιριακής μορφής.

    Έτσι προέκυψε και η συζήτηση για τον ραγδαία αναπτυσσόμενο τομέα της τέχνης σε χώρους δημόσιους ή εμπορικούς. Εδώ η Άννα Χατζηνάσιου θεωρείται εξπέρ.

    Τέσσερα χρόνια έχτιζε αυτή τη συλλογή, με ιδιαίτερη εχεμύθεια. Ενώ βρίσκεται σήμερα ανάμεσα σε πρότζεκτ αξιοσημείωτης αξίας, τη διακρίνει πνεύμα ταπεινοφροσύνης και ευσέβειας, όπως συνήθως συναντάει κανείς στους πραγματικούς μελετητές.

    Μια αληθινή έκθεση

    Με αυτή τη διάθεση πραγματοποίησε η Άννα Χατζηνάσιου την ξενάγηση στην τέχνη του One&Only Aesthesis στη Γλυφάδα.

    Η εντυπωσιακή συλλογή δεν αντλεί τη σημασία της μόνο από τον καθ’ εαυτόν όγκο της αλλά και από την ποιότητά κάθε έργου ξεχωριστά. En masse αποτελεί μικρογραφία (σαν capsule collection) των βασικών τάσεων στην αγορά τέχνης. Μια αληθινή έκθεση.

    «Αληθεύει», απαντά η Άννα Χατζηνάσιου που ετοιμάζεται να ταξιδέψει στη Γενεύη για να επισκεφτεί την artgenève, μία μέρα μετά από αυτή τη συνομιλία.

    «Η τέχνη αντικατοπτρίζει τον παλμό της κάθε εποχής. Τα έργα που επέλεξα, δημιούργησαν μέσα από διαφορετικές σύγχρονες προσεγγίσεις έναν διάλογο με στόχο να διερευνηθεί σε επίπεδο βιωματικό η ιδέα της αισθητικής και πνευματικής ανάτασης, που δημιουργεί η τέχνη μέσα σε χώρους φιλοξενίας, όπως είναι το “One&Only Aesthesis”, για όσο διάστημα οι επισκέπτες διαμένουν εκεί».

    Gianpietro Carlesso, Ronchini Gallery, One&Only Aesthesis

    Βιωματική εμπειρία

    Η συλλογή περιλαμβάνει καταξιωμένους και ανερχόμενους καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχουν εκφραστεί με διάφορα εικαστικά μέσα -ζωγραφική, φωτογραφία, κεραμική, in situ εγκαταστάσεις και γλυπτική. Συνδυάζουν το κλασικό, το μοντέρνο και το σύγχρονο.

    «Τα έργα επιδιώκουν να οδηγήσουν τους επισκέπτες σε νέες σκέψεις και νέες σχέσεις με το περιβάλλον και να τους κάνουν να ανακαλέσουν τις δικές τους εμπειρίες από την επαφή τους με τον φυσικό πλούτο και τη μακρόχρονη ιστορία της περιοχής», επισημαίνει η γνωστή σύμβουλος τέχνης.

    Επενδυτική αξία

    Φυσικά, η Άννα Χατζηνάσιου δεν αφήνει καμία νύξη ούτε τάξη μεγέθους σχετικά με την συνολική αξία της εν λόγω συλλογής.  Ούτε βέβαια θα αποκαλύψει τα έργα που βρίσκονται μέσα στα ακριβοθώρητα δωμάτια -ούτε καν με φωτογραφίες. «Πρόκειται περί έργων υψηλής εικαστικής και αισθητικής αξίας, νέων ανερχόμενων καθώς και καθιερωμένων καλλιτεχνών στο χώρο της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής».

    Η συνολική επενδυτική αξία των τριακοσίων δέκα έργων όμως προδίδεται από τα ονόματα των δημιουργών τους. Προέρχονται από το πάνθεον της σύγχρονης τέχνης πετυχαίνοντας διαφορετικές κλίμακες τιμών για τις συνθέσεις τους.

    Wendy Westlake, M Fine Arts Galerie, One&Only Aesthesis

    Στο πάνθεον της τέχνης

    Ανάμεσά τους, πολύ σημαντικός καλλιτέχνης ο Holyhead (Χόλιχεντ) από την Max Hetzler. Ο Μπεχράνγκ Καρίμι (Behrang Karimi) σημείωσε μία από τις πιο επιτυχείς πωλήσεις στην μεγαλύτερη φουάρ του κόσμου, ήτοι την Art Basel. Στην Ελλάδα τον εκπροσωπεί η Melas Martinos του Ανδρέα Μελά. O Τζιανπιέτρο Καρλέσο (Gianpietro Carlesso) δεν περνά ποτέ απαρατήρητος στις δημοπρασίες του οίκου Sotheby’s (όπου επί τρία χρόνια εργάστηκε και η Άννα Χατζηνάσιου).

    Το μεγάλης κλίμακας γλυπτό του δεσπόζει στην είσοδο του One&Only Aesthesis.Το μνημειώδες γλυπτό της Νικομάχης Καρακωστάνογλου σε μια άλλη γωνιά της εισόδου του ρεζόρτ εδραιώνει την αίσθηση περιβάλλοντος ζεν, που πηγάζει οργανικά και από την ίδια τη ζωή της γνωστής ελληνίδας δημιουργού. Η Γουέντι Γουέστφλεικ (Wendy Westflake) παραμένει πάντα αξιόπιστη επιλογή.

    «Να είναι όλα στην εντέλεια»

    Όπως και η Άννα Χατζηνάσιου. Εταιρείες υψηλών προδιαγραφών με επιφανείς πελάτες έχουν ανατρέξει και στο παρελθόν στο αλάθητο κριτήριό της για μεγάλης κλίμακας συνεργασίες. Αυτή ίσως να πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες στην καριέρα της. Το μέγεθος των τριακοσίων πενήντα έργων προκαλεί δέος. Σε εκείνην έφερε διάφορα συναισθήματα.

    «Η αλήθεια είναι ότι με ενθουσίασε. Η συμφωνία έκλεισε στην αρχή του πρώτου λοκντάουν, οπότε μου έδωσε άπλετο χρόνο να προετοιμαστώ και να δουλέψω δημιουργικά με ηρεμία και τεράστια χαρά ειδικά κατά τη διάρκεια εκείνης της δύσκολης περιόδου που πέρασε η ανθρωπότητα. Το άγχος ήρθε μετά από τέσσερα χρόνια, στο τέλος του πρότζεκτ, διότι ήθελα να είναι όλα έτοιμα στην εντέλεια πριν τα εγκαίνια του ρεζόρτ».

    Η αιχμή στην αγορά τέχνης

    Η Άννα Χατζηνάσιου έχει αποκτήσει ειδίκευση σε αυτή τη νέα αιχμή της αγοράς: Τέχνη σε χώρους φιλοξενίας, όπως ξενοδοχεία, μέγκα γιοτς και εστιατόρια διεθνούς βεληνεκούς. «Βρήκα από νωρίς ένα άνοιγμα, ένα niche market στην αγορά τέχνης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό», εξηγεί εκείνη με απλότητα. «Πρόκειται για την τέχνη μέσα σε χώρους υψηλού επιπέδου φιλοξενίας – hospitality», διευκρινίζει.

    «Στον κλάδο της φιλοξενίας συνεχίζεται με αυξανόμενη δυναμική η τουριστική και επενδυτική ζήτηση, ενώ το απόθεμα των ξενοδοχείων, των τουριστικών κατοικιών και των πολυτελών σκαφών καθώς και οι υποδομές του κλάδου επεκτείνονται και αναβαθμίζονται.

    Σε αυτόν τον τομέα λοιπόν υπάρχει πλέον μεγάλη ζήτηση για τοποθέτηση υψηλού επιπέδου έργων τέχνης και σε αυτό ακριβώς το χώρο δραστηριοποιούμαι τα τελευταία δέκα τέσσερα χρόνια».

    Νικομάχη Καρακωστάνογλου, One&Only Aesthesis

    Για κοσμοπολίτες

    Στο αισθητικό σύνολο ενός ξενοδοχείου δεν είθισται να υπερτερεί η τέχνη. Ωστόσο στην περίπτωση του One&Only Aesthesis «τραγουδάει» ένα σιγανό αλλά ευδιάκριτο τραγούδι, χωρίς να λειτουργεί απλώς ως «χαλί», (όπως η συνοδευτική μουσική σε κάποιες ταινίες).

    «Οι επισκέπτες της εποχής μας έχουν συνήθως ταξιδέψει σε πολλούς προορισμούς, γνωρίζουν την τέχνη και αναζητούν έργα υψηλής εικαστικής αξίας. Πράγματι η τέχνη μεταμορφώνει τους χώρους», παρατηρεί η Άννα Χατζηνάσιου.

    Σταθμοί

    «Η εμπειρία που απέκτησα από τις επιμέλειες εκθέσεων σε πολιτιστικά ιδρύματα, γκαλερί στην Ελλάδα και το εξωτερικό καθώς και από τα οκτώ χρόνια ως καλλιτεχνική διευθύντρια στην ιδιωτική λέσχη Salon de Bricolage του Χρύσανθου και του Σπύρου Πανά με βοήθησαν να μπορώ να μεταμορφώνω χώρους», εξηγεί.

    «Την πρώτη μου σημαντική εμπειρία με το hospitality την απέκτησα το 2011. Αφορούσε τη δημιουργία συλλογής σύγχρονης τέχνης για το Costa Navarino (Westin & Romanos).

    Επίσης, σταθμός της καριέρας μου ήταν η δημιουργία συλλογής έργων τέχνης για το 95 m Mega Yacht των Golden Yachts O’Pari. Ακολούθησαν άλλα τρία Mega Yachts της ίδιας εταιρείας».

    Εξαιρετικές συνεργασίες

    Εν προκειμένω συνεργάστηκε στενά με τη διακοσμήτρια και τους αρχιτέκτονες του One &Only Aesthesis. Αμφότερους τους οποίους αποκαλεί «καταπληκτικούς, σπουδαίους στον τομέα τους».

    Σε αυτά τα υψιπετή περιβάλλοντα, οι συνεργασίες παραμένουν «εξαιρετικά απαιτητικές και υψηλού επιπέδου. Οι όποιες αντιπαραθέσεις μετατρέπονται πολύ γρήγορα σε γόνιμες και δημιουργικές ιδέες, που στο πλαίσιο του κοινού οράματος, λειτουργούν σε όφελος του project».

    Ελληνικός πολιτισμός

    «Το concept της συλλογής έργων τέχνης, που δημιούργησα μέσω του γραφείου μου “ACH ART Advisory” για το One&Only Aesthesis είναι εμπνευσμένο από τον Ελληνικό πολιτισμό, το φυσικό τοπίο, που περιβάλλει το θέρετρο, καθώς και την αρχιτεκτονική αισθητική του ίδιου του resort», εξηγεί η Άννα Χατζηνάσιου.

    Panos Tsagaris, Kalfayan Galleries, One&Only Aesthesis

    Τα είδωλα

    «Εξάλλου, οι πολυεπίπεδες σχέσεις ομορφιάς και σύγχρονης Ελληνικής τέχνης και Ελληνικών αξιών, αποτελούν πηγή έμπνευσης, με αποτέλεσμα αυτή τη συλλογή έργων τέχνης, που διεγείρει τη σκέψη γύρω από αντικρουόμενα θέματα, όπως το ανθρωπογενές και το φυσικό, το διαχρονικό και το σύγχρονο.

    Παράλληλα, αρκετά έργα είναι εμπνευσμένα από τον μοντερνισμό και από τη γοητεία της δεκαετίας του 1960, όταν η Ελλάδα ήκμασε πολιτιστικά διεθνώς (Μαρία Κάλλας, Μελίνα Μερκούρη, Χατζιδάκις, Καζαντζάκης κ.λπ.). Ας μην ξεχνάμε ότι ήδη από εκείνη την εποχή τα τότε Αστέρια της Γλυφάδας ήταν high end προορισμός για τους jetsetters».

    Νέα τάξη επενδυτών

    Η Άννα Χατζηνάσιου απέκτησε φήμη στο κλειστό ελίτ περιβάλλον των νέων ελλήνων συλλεκτών, σφυρηλατώντας αυτόν τον κύκλο (όπως αναλόγως χτίστηκε και από άλλους θεσμούς όπως το young patrons του Κυκλαδικού Μουσείου).

    Όπως εξηγεί και η ίδια, «δουλεύω συνήθως με νέους συλλέκτες, με τους οποίους αρχικά επισκεπτόμαστε εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ώστε να αρχίζουν να διαμορφώνουν τη δική τους «ματιά» μέσα από αυτό το ταξίδι. Σιγά και σταθερά αρχίζουμε να χτίζουμε tailor made συλλογές. Είναι σπουδαίο να επιλέγει κάποιος έργα με μεγάλη εικαστική αξία αλλά και επενδυτική προοπτική με τα οποία μάλιστα να μπορεί να ζει αρμονικά».

    Fatiha Zemmouri, Nosbaum Reding Gallery, One&Only Aesthesis

    Η τέχνη στην οικογένεια

    Ως κόρη του περίφημου μουσικοσυνθέτη Γιώργου Χατζηνάσιου, οπωσδήποτε υπήρχε στη ζωή της εξ απαλών ονύχων παράθυρο ανοιχτό στην τέχνη. «Μεγαλώνοντας με τον πατέρα μου Γιώργο Χατζηνάσιο, η τέχνη, σε οποιαδήποτε μορφή της, ήταν για εμένα και είναι μονόδρομος», παραδέχεται εκείνη. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος μάλιστα παρουσιάζει για πρώτη φορά στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών την πρωτότυπη όπερα El Greco (13, 15, 17, 20 Φεβρουαρίου 2024).

    «Οι καλλιτέχνες που είχα την τιμή να συναναστρέφομαι στο σπίτι μας, από την Μαρινέλα, τον Πάριο, τη Γαλάνη μέχρι τη Μελίνα Μερκούρη και τον Ελύτη, διαμόρφωσαν σε μεγάλο βαθμό την βιωματική σχέση μου με την τέχνη». Και το πώς μιλάει για αυτά τα ιερά τέρατα, με ευσέβεια και ξανά ταπεινοφροσύνη…

    Σήμερα, στο δικό της σπίτι με τον άνδρα της, τον διακεκριμένο δικηγόρο Χριστόφορο Καπαρουνάκη, περιβάλλεται και πάλι από τέχνη.

    «Από τότε που άρχισα να κερδίζω τα δικά μου χρήματα, άρχισα να αγοράζω τέχνη.

    Στη συνέχεια μαζί με τον άντρα μου συνεχίσαμε και συνεχίζουμε να μεγαλώνουμε τη συλλογή έργων τέχνης μας. Είναι η συλλογή που θα αφήσουμε στην κόρη μας, την Μάρω».

    Behrang Karimi, Melas Martinos, One&Only Aesthesis

    Πληροφορίες

    Ach Art Advisory

    Anna Chatzinassiou
    Founder | Director

    Haritos 5, 10675 Athens, Greece
    Tel: +30 2103608276
    [email protected]

    www.achartadvisory.com

    Διαβάστε επίσης:

    Επενδύσεις από διεθνείς και ελληνικούς επιχειρηματικούς ομίλους – Πού δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας

    Το One&Only Aesthesis παρουσιάζει το πρώτο Guerlain Spa στην Ελλάδα

    Θεόφιλος Βασιλειάδης: «Για μένα τέτοιες ήταν οι στιγμές…»



    ΣΧΟΛΙΑ