• ΑΓΟΡΕΣ

    Γιατί Ελλάκτωρ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Άβαξ μπαίνουν στο μικροσκόπιο των θεσμικών

    Ευθύμιος Μπουλούτας – Γιώργος Περιστέρης – Χρήστος Ιωάννου


    Έξι συνεδριάσεις (συμπεριλαμβανομένης της χθεσινής) η αγορά βρίσκεται σε φάση συσσώρευσης κινούμενη –σε εκνευριστικό βαθμό θα μπορούσε να πει κανείς- στη ζώνη μεταξύ των 905-911 μονάδων. Και το χειρότερο; Με τις συναλλαγές να έχουν πέσει σχεδόν στο μισό σε σχέση με το προηγούμενο δίμηνο, κάτω από τα 50 εκατ. ευρώ.

    Την ίδια στιγμή, ξένοι οίκοι σε πρόσφατες εκθέσεις τους, όπως η Citigroup για παράδειγμα, υπαινίσσονται ότι η εγχώρια χρηματιστηριακή αγορά έχει αρχίσει να καθίσταται «ακριβή», τη στιγμή όμως που χρηματιστηριακές εταιρείες ή άλλοι οίκοι ανεβάζουν π.χ. την τιμή της Τέρνα Ενεργειακή στα 18 ευρώ (Wood) ή στα 16,5 ευρώ (Eurobank Sec.).

    Η Euroxx δίνει τα 14 ευρώ για την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ή τα 20 ευρώ η Citigroup για την Μυτιληναίος. Επίσης, παραμένει στα 14 ευρώ η τιμή στόχος για την μετοχή της Lamda, σχεδόν διπλάσια από τα τρέχοντα επίπεδα τιμών, ενώ στο focus των ξένων διαχειριστών μπαίνουν τα διυλιστήρια, Μότορ Όιλ και ΕΛΠΕ.

    Σύμφωνα με τους χρηματιστές, η συσσώρευση που παρατηρείται το τελευταίο δεκαήμερο στην αγορά δεν σημαίνει απαραίτητα ότι έχει αλλάξει η τάση. Όσο η αγορά παραμένει πάνω από τις 900 μονάδες, τόσο πιο κοντά είναι το ανοδικό σενάριο που θέλει κίνηση προς τις 950.

    Δεν γίνεται η αγορά να κλείνει τα μάτια:

    Στο εμβληματικό δημόσιο έργο της κατασκευής της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, το οποίο αναλαμβάνει να τρέξει η Άβαξ. Χθες, κατόπιν παρέμβασης του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, πέρασε από τη Βουλή ο Ε-65 που θα διασχίζει την Κεντρική Ελλάδα και θα συνδέει το Ανατολικό κομμάτι της χώρας με το δυτικό, έργο στο οποίο τον πρώτο λόγο έχει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Ο κατασκευαστικός όμιλος πρωτοστατεί ήδη στην κατασκευή του νέου αεροδρομίου της Κρήτης και έχει τον πρώτο λόγο, όπως όλα δείχνουν στην κατασκευή του καζίνο του Ελληνικού.

    Το τρέχον τριήμερο είναι ιδιαίτερα κρίσιμο για τον κατασκευαστικό κλάδο, αφού την Τετάρτη παρουσιάστηκε η έναρξη των εργασιών της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, χθες πέρασε από την Βουλή ο Ε-65 και σήμερα μπαίνουν οι υπογραφές που θα αλλάξουν για πάντα την νότια όψη της Αττικής και το παραλιακό μέτωπο με την κατασκευή του μεγαλύτερου οικιστικού χώρου στην Ν. Ευρώπη. Το Ελληνικό. Ένα έργο πολυαναμενόμενο που έχει συνδεθεί με προσθήκη 1% του ΑΕΠ κάθε χρόνο.

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

    Στον κατασκευαστικό τομέα, το υπογεγραμμένο κατασκευαστικό ανεκτέλεστο της ΓΕΚΤΕΡΝΑ την 31.03.2021 ανήλθε σε 1,7 δισ. ευρώ, διατηρώντας τις προοπτικές μίας υγιούς κατασκευαστικής δραστηριότητας την επόμενη περίοδο. Με τις υπογεγραμμένες και τις προς υπογραφή νέες συμβάσεις το ανεκτέλεστο αναμένεται να προσεγγίσει το επίπεδο των 3 δισ. ευρώ το επόμενο διάστημα.

    Άβαξ

    Η Άβαξ με ανεκτέλεστο υπόλοιπο 1 δις. ευρώ το 2020 παρουσίασε κέρδη προ φόρων ύψους 3,3 εκατ. ευρώ, με τα έσοδα να συγκρατούνται παρά την κρίση στα 576,6 εκατ. ευρώ, ουσιαστικά αμετάβλητα σε σχέση με το 2019.

    Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του Ομίλου ΑΒΑΞ παρά την κρίση συγκρατήθηκε σε €576,6 εκ έναντι €575,9 εκ του 2019. Σε ενοποιημένη βάση, ο Όμιλος ΑΒΑΞ παρουσίασε κέρδος προ φόρων ύψους €3,3 εκατομμυρίων το 2020 έναντι ζημιάς €11,2 εκατομμυρίων το 2019.

    Σε μετά φόρων βάση, ο Όμιλος το 2020 κατέγραψε κέρδος ύψους €6,5 εκατομμυρίων έναντι ζημιάς €17,6 εκατομμυρίων στο προηγούμενο έτος. Τα κέρδη πρό φόρων, χρηματοοικονομικών εξόδων και αποσβέσεων (ΕΒΙΤDA) του Ομίλου το 2020 ανήλθαν σε €61,0 εκ, έναντι €58,1 εκ στο προηγούμενο έτος.

    Ελλάκτωρ

    H Ελλάκτωρ, η οποία επιχειρεί το comeback, με ισχυρή μετοχική σύνθεση υπό την Reggeborgh και τον Ευθύμη Μπουλούτα στο τιμόνι, στοχεύει, μετά την προγραμματισμένη αύξηση κεφαλαίου των 120,5 εκατ. ευρώ, την αλλαγή της εικόνας του ισολογισμού. Μόνο στο τελευταίο τρίμηνο υπεγράφησαν συμβάσεις συνολικού ύψους 165 εκατ. ευρώ (η Άκτωρ, 113 εκατ. ευρώ σε Εγνατία Οδό, 32 εκατ. ευρώ για συντήρηση Ψυττάλειας και 17 εκατ. έργα φυσικού αερίου στη Ξάνθη). Και όπως είπε ο κ. Μπουλούτας, «πλέον δεν μας ενδιαφέρει το υψηλό ανεκτέλεστο αλλά να είναι κερδοφόρα τα έργα».

    Διαβάστε επίσης:

    Ψηλά βάζει τον πήχη η Alpha Bank σε ότι αφορά την αύξηση κεφαλαίου – Θα συμμετέχει και ο John Paulson

    Ελλάκτωρ: Στο 9,798% το ποσοστό της Atlasinvest Holding

    Ε65: Έπεσαν οι υπογραφές με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για το βόρειο τμήμα

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ