ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

AXIA για ΓEK ΤΕΡΝΑ: Ισχυρή εκκίνηση στο 2025 με ώθηση από παραχωρήσεις και αυξημένα περιθώρια στις κατασκευές
Η ΑΧΙΑ και οι αναλυτές Κωνσταντίνος Ζούζουλας και Αλέξης Χαϊδόπουλος προχωρούν σε αναβάθμιση της τιμής στόχου για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) στα €10,75, αλλά αλλάζουν τη σύσταση από «αγορά» σε «διακράτηση», λόγω της ισχυρής ανόδου που έχει ήδη προηγηθεί.
Ο ΔΑΑ καταγράφει αύξηση 8,5% της επιβατικής κίνησης σε ετήσια βάση μέχρι και τον Μάιο, με κινητήριο δύναμη τους διεθνείς επιβάτες. Η άνοδος αποδίδεται στη δυναμική του ελληνικού τουρισμού, την επέκταση σε δρομολόγια από τις ΗΠΑ και την Ασία, αλλά και τη μεταμόρφωση της Αθήνας σε προορισμό city-break. Για το σύνολο του 2025, η AXIA προβλέπει 6,3% αύξηση των επιβατών, φτάνοντας τα 33,9 εκατομμύρια.
Ο ΔΑΑ επιταχύνει τον σχεδιασμό του για την επέκταση της δυναμικότητας του αεροδρομίου σε 40 εκατ. επιβάτες ετησίως έως το 2032, ήτοι δύο χρόνια νωρίτερα από τον αρχικό σχεδιασμό. Οι φάσεις 33 και 40 εκατ. PAX θα υλοποιηθούν ως ενιαίο έργο, επιτυγχάνοντας σημαντικές συνέργειες συνολικού ύψους €200 εκατ. Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε €1,31 δισ., μοιρασμένη σε δύο φάσεις: 50% την περίοδο 2025-2028 και 50% από το 2029 έως το 2032.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στον τομέα των εμπορικών χώρων, οι οποίοι θα επεκταθούν από 13.500 τ.μ. σε 34.000 τ.μ., έναντι 22.000 τ.μ. που είχε αρχικά προβλεφθεί.
Επιτυχής εφαρμογή του προγράμματος scrip dividend
Η πρώτη φάση του προγράμματος εθελοντικής καταβολής μερίσματος σε μετοχές (Scrip Dividend) ολοκληρώθηκε με συμμετοχή 89,2%, αποφέροντας καθαρά έσοδα €84,75 εκατ. Συνολικά, το πρόγραμμα προβλέπεται να αυξήσει τα ίδια κεφάλαια του ΔΑΑ κατά €113,1 εκατ. μέχρι το 2027, ενισχύοντας τη δυνατότητα χρηματοδότησης του επενδυτικού σχεδίου με περιορισμένη εξάρτηση από τραπεζικό δανεισμό. Η διοίκηση στοχεύει σε λόγο καθαρού χρέους προς προσαρμοσμένο EBITDA (Net Debt/Adj. EBITDA) που δεν θα ξεπεράσει τις 1,7 φορές κατά την περίοδο υλοποίησης των έργων.
Η AXIA προβλέπει ήπια αύξηση εσόδων κατά 1,1% το 2025, στα €672,8 εκατ., κυρίως λόγω της επίδρασης του Scrip και του υπολοίπου των προηγούμενων ετών. Ωστόσο, οι αυξημένες λειτουργικές ανάγκες οδηγούν σε άνοδο των λειτουργικών εξόδων κατά 13,7%, περιορίζοντας το προσαρμοσμένο EBITDA στα €401,2 εκατ., από €424,8 εκατ. το 2024.
Παρά την πίεση στο λειτουργικό περιθώριο και την αύξηση των αποσβέσεων και των χρηματοοικονομικών εξόδων, η καθαρή κερδοφορία προβλέπεται να παραμείνει στα €206,2 εκατ., υπερβαίνοντας τις επίσημες προβλέψεις της εταιρείας για €200 εκατ.
Αποτίμηση και σύγκριση με ευρωπαϊκούς ομίλους
Η αποτίμηση του ΔΑΑ βασίζεται σε συνδυασμό DCF και πολλαπλασιαστών συγκρίσιμων εταιρειών, με ίση στάθμιση. Η αποτίμηση αποδίδει τιμή στόχο €10,75, με περιθώριο ανόδου 6,5%. Σε σύγκριση με ευρωπαϊκούς διαχειριστές αεροδρομίων, η μετοχή παραμένει ελκυστική για το 2026 με δείκτη P/E στις 15,8 φορές και δείκτη EV/EBITDA στις 9,2 φορές, έναντι μέσων όρων στις 16,1 φορές και 10,1 φορές αντίστοιχα στους ευρωπαϊκούς ανταγωνιστές. Η AXIA χαρακτηρίζει τον ΔΑΑ ελκυστική επιλογή για μερισματικό εισόδημα, με τις αποδόσεις να διαμορφώνονται από 6,3% έως 6,9% την περίοδο 2025-2028.
Διαβάστε επίσης:
Χρηματιστήριο: Γιατί ξεχωρίζει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Buy, hold or Sell: Άμεση ανάλυση για ΕΛΠΕ, ΜΟΗ, ΟΤΕ, ΠΡΟΦ
Wall Street: Μικτά πρόσημα μετά τα αδύναμα στοιχεία για την αγορά εργασίας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
