• AUTO

    F1, δοκιμές εξέλιξης, 1η βδομάδα: Σα να μην πέρασε μια μέρα!

    • του Τάκη Πουρναράκη


    Πέρασαν 82 μέρες από το βράδυ της 1ης Δεκεμβρίου όπου ο Χάμιλτον έπαιρνε την καρό σημαία στον τελευταίο αγώνα της περσινής χρονιάς στο Άμπου Ντάμπι.

    Κι όμως είναι σα να μην πέρασε ούτε μια για τη Mercedes που ξεκινάει τη νέα χρονιά όπως τελείωσε την προηγούμενη. Απομένουν 22 μέρες μέχρι το ξεκίνημα του φετινού πρωταθλήματος και οι ασημί φαντάζουν απόλυτο φαβορί. Πριν λίγες ώρες ολοκληρώθηκε το πρώτο 3ημερο δοκιμών εξέλιξης υπό εξαιρετικά καλές συνθήκες στη Βαρκελώνη.

    Η πρώτη εικόνα που δημιουργείται είναι πως τα φετινά μονοθέσια είναι ταχύτερα από τα περσινά. Αυτό μπορεί κανείς να το πει πιο εύκολα καθότι δεν υπάρχουν αλλαγές στα ελαστικά. Η Pirelli όπως πέρυσι έτσι και φέτος διαθέτει πέντε γόμες ελαστικών η C1 είναι η πιο σκληρή, η C5 η πιο μαλακή. Στη Βαρκελώνη λόγω της τραχύτητας του εδάφους ταιριάζουν καλύτερα, οι πιο σκληρές γόμες. Παραταύτα οι ταχύτεροι χρόνοι σημειώθηκαν με την πιο μαλακή γόμα C5.

    Η Mercedes ξεκίνησε με το δεξί τη χρονιά δείχνοντας την πρόθεσή της να διατηρήσει για 7η συνεχή χρονιά τους τίτλους της. Αν το καταφέρει θα είναι ένα μοναδικό ρεκόρ στην ιστορία της F1. Η αποκάλυψη του καινοτόμου συστήματος που αλλάζει την σχετική θέση των τροχών κινώντας το τιμόνι μέσα έξω προκάλεσε το ενδιαφέρον όλων.

    Το σύστημα είναι νόμιμο, οι αλλαγές κανονισμών του 2021 το απαγορεύουν καθότι πάει κόντρα στο πνεύμα τους για απλούστευση και εξοικονόμηση χρημάτων.

    Εδώ αν θέλετε μπορείτε να ακούσετε με απλά λόγια πως δουλεύει το Dual Axis System (DAS).

    Ο Μπότας πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο του τριημέρου, μόλις 3 δέκατα πιο αργός από την επίδοση που του είχε δώσει την pole στο Ισπανικό GP του 2019. Ας σημειωθεί όμως πως τότε χρησιμοποιούσε την γόμα C3 καθότι στη Βαρκελώνη πέρυσι ήταν διαθέσιμες οι σκληρότερες γόμες της γκάμας.

    Συνολικά οι ασημί συμπλήρωσαν το θηριώδη αριθμό των 2245km ήτοι κάτι περισσότερα από την απόσταση 7 GP.

    Από τις δηλώσεις τους είναι σαφές ότι βρίσκονται σε σωστό δρόμο: «Μάθαμε το χρόνο που μπορούμε να κάνουμε. Τους γύρους που μπορούμε να συμπληρώσουμε. Πόσο καύσιμο απαιτείται σε κάθε γύρο. Πόσο επιβαρύνεται η απόδοση του ελαστικού μετά από κάθε γύρο. Ξέρουμε τι διαφορά απόδοσης των γομών. Δοκιμάσαμε τρία διαφορετικά φορτία καυσίμου, ένα χαμηλό για γρήγορους γύρους ένα μέσο φορτίο για υπολογισμούς και ένα υψηλό φορτίο για τους υπολογισμούς αγώνα. Ξέροντας πως η κατανάλωση στο γύρο είναι περίπου 1.7kg μπορούμε να υπολογίσουμε περίπου τι κάνουν οι αντίπαλοί μας».

    Από τη Mercedes μάλιστα θέτουν και δυο ερωτήματα για τους αντιπάλους τους: Θα φέρει η Red Bull μια σημαντική αεροδυναμική αναβάθμιση στο δεύτερο τεστ; Γιατί στη Ferrari έχουν την υβριδική τους μηχανή σε πολύ ήπιο τρόπο λειτουργίας, πολύ χαμηλότερα απ’ ότι οι Alfa Romeo, Haas που επίσης χρησιμοποιούν υβριδική μηχανή Ferrari; Στη γερμανική εταιρεία πιστεύουν πως η μάχη στη Μελβούρνη θα είναι αμφίρροπη ανάμεσα στις τρεις ομάδες.

    Ο Σαρλ Λεκλέρκ (δεξιά) με τον αγωνιστικό διευθυντή Ματία Μπινότο. Υπάρχει ένταση στη Ferrari…

    Στη Ferrari τώρα τα μηνύματα που εκπέμπονται είναι αντικρουόμενα. Ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας, Ματία Μπινότο τόνισε πως είναι πιο αργοί από τους αντιπάλους τους ενώ αντίθετα οι οδηγοί της ομάδας κάνουν λόγο για βήμα μπροστά με το φετινό μονοθέσιο.

    Τo πρωί της τελευταίας μέρας αντιμετώπισαν πρόβλημα με την υβριδική μηχανή ενόσω οδηγούσε ο Φέτελ. Είναι ξεκάθαρο ότι ακολουθούν διαφορετικό πρόγραμμα από τους υπόλοιπους και δεν πιέζουν ακόμη.

    Στη Red Bull συμπλήρωσαν αντίστοιχα χιλιόμετρα (2192km) με τη Mercedes στις 3 μέρες. Προφανώς στη 2η χρονιά συνεργασίας της Αυστριακής ομάδας με τη Honda, η αξιοπιστία της Ιαπωνικής υβριδικής μηχανής εντυπωσιάζει. Από την ομάδα δηλώνουν ότι αυτή τη βδομάδα αξιολόγησαν την αξιοπιστία του συνόλου και την λειτουργία των υποσυστημάτων.

    Ο επικεφαλής μηχανικός Γκιγιόμ Ροκλέν έκανε λόγο για το πιο πετυχημένο ξεκίνημα δοκιμών τα τελευταία χρόνια: «Έχουμε μια πολύ καλή πλατφόρμα για να δουλέψουμε την ερχόμενη εβδομάδα.

    Η ροζ Mercedes, κατά κόσμον Racing Point εντυπωσίασε ιδιαίτερα με τις επιδόσεις της. Σημειώστε πως η ομάδα αγοράζει όχι μόνο την υβριδική μηχανή αλλά και πολλά άλλα εξαρτήματα από την Mercedes και το σχήμα του φετινού της μονοθεσίου έχει πολλά κοινά στοιχεία με την περσινή πρωταθλήτρια W10. O Λανς Στρολ, γιος του ιδιοκτήτη της ομάδας τόνισε ότι το φετινό μονοθέσιο είναι πολύ διαφορετικό από το περσινό.

    Στην Alfa Romeo είναι ικανοποιημένοι από την πρόοδο που σημείωσαν την 1η βδομάδα δοκιμών. Δεν αντιμετώπισαν κάποιο τεχνικό πρόβλημα και ξεπέρασαν τα 2000km. Ο Αντόνιο Τζιοβινάζι τόνισε ότι με κάθε γύρο αποκτά μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση μέσα στο νέο μονοθέσιο.

    Οι δυο ομάδες με υβριδική μηχανή Renault, η εργοστασιακή και η McLaren φάνηκε να προβληματίζονται όσον αφορά στην απόλυτη δύναμη. Ο Σάινθ δήλωνε ικανοποιημένος από τη νέα McLaren.

    Η ασπρόμαυρη Red Bull που ονομάζεται Alpha Tauri ακολούθησε ένα αθόρυβο πρόγραμμα χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.

    To πλέγμα πιεζοηλεκτρικών αισθητήρων επιτρέπει στους μηχανικούς της Williams να διαπιστώσουν πόσο διαφέρει η πραγματική μορφή των στροβιλισμών πίσω από τους εμπρός τροχούς από τα δεδομένα προσομοίωσης που έχουν

    Αντίθετα οι δυο ομάδες που νοικιάζουν υβριδική μηχανή από τη Mercedes αντιμετώπισαν αρκετά προβλήματα, η Williams μάλιστα και με την υβριδική μηχανή.

    Αρκετά προβλήματα αξιοπιστίας για την Haas των Μάγκνουσεν, Γκροζάν.

     

    Η μπογιά αεροπορικού τύπου βοηθά τους μηχανικούς να κατανοήσουν τη διαμόρφωση του αέρα

    Οι ομάδες έχουν τώρα τέσσερις μέρες στη διάθεσή τους να αναλύσουν όσα δεδομένα συνέλεξαν μέχρι την ερχόμενη Τετάρτη 26/2 όπου θα ξεκινήσει το δεύτερο 3ημερο δοκιμών εξέλιξης.

    Το τελευταίο πριν την πρεμιέρα του πρωταθλήματος στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης στις 15/3. Η σημαντικότερη διαφορά σε σχέση με άλλες χρονιές ήταν η εντυπωσιακή αξιοπιστία των περισσότερων μονοθεσίων.

    Η τάξη του 2020, διακρίνονται από αριστερά: Γκροζάν, Μάγκνουσεν, Πέρεζ, Στρόλ, Ρικιάρντο, Οκόν, Άλμπον, Φερστάπεν, Χάμιλτον, Μπότας, Λεκλέρκ, Φέτελ, Σάινθ, Νόρις, Κβίατ, Γκασλί, Ράικονεν, Τζιοβινάζι, Ράσελ, Λαφίτι

     



    ΣΧΟΛΙΑ