Ο Λεκλέρκ τερμάτισε και στις δύο ωριαίες περιόδους ελεύθερων δοκιμών στη Μόντσα χτες στη δεύτερη θέση. Κάθε φορά απείχε χιλιοστά του δευτερολέπτου από τον ταχύτερο, ο οποίος ήταν έτερος οδηγός της Ferrari, Λιούις Χάμιλτον, στην πρώτη περίοδο και ο Νόρις στη δεύτερη περίοδο. Ο Μονεγάσκος, ο οποίος κέρδισε πριν από 12 μήνες στην ίδια πίστα, παραδέχτηκε ότι η SF-25 ήταν δύσκολη στην οδήγηση, όπως φάνηκε και από την έξοδο του στην Ascari, αλλά τόνισε ότι ήταν και αρκετά γρήγορη:

«Με λίγα καύσιμα και με πολλά καύσιμα ήταν αρκετά δύσκολο, αλλά γρήγορο. Προτιμώ να είμαι σε αυτή τη θέση, παρά να έχω ένα σταθερό μονοθέσιο που είναι αργό. Βέβαια πρέπει να δουλέψουμε λίγο στη σταθερότητα. Νομίζω ότι στις προσομοιώσεις γρήγορων γύρων καταφέραμε να βγάλουμε λίγο-πολύ ό,τι υπήρχε στο μονοθέσιο, ωστόσο, για αύριο χρειαζόμαστε σταθερότητα και δουλεύουμε πάνω σε αυτό. Δύσκολα να πω αν μπορούμε να πάρουμε την pole, θα προσπαθήσουμε».

1

F1 Ιταλία: Αισιοδοξία για pole στη Ferrari

Από την πλευρά του ο Χάμιλτον ήταν πιο αισιόδοξος για ένα καλό αποτέλεσμα αυτό το Σαββατοκύριακο παρά την ποινή των 5 θέσεων που θα κληθεί να εκτίσει στην εκκίνηση:

«Προς το παρόν νομίζω ότι είναι μέσα στις δυνατότητες μας, αλλά δεν ξέρω πόσο έχουν πιέσει ακόμα οι Red Bull και η McLaren. Νομίζω ότι έχουν περισσότερα από όσα έχουμε εμείς στα χέρια μας. Εμείς πρέπει να βελτιώσουμε ακόμα το μονοθέσιο, αλλά αν το κάνουμε τότε νομίζω ότι υπάρχει μια πιθανότητα».

F1 Ιταλία: Αισιοδοξία για pole στη Ferrari

Ο Χάμιλτον, ο οποίος θα αγωνιστεί στη Μόντσα ως οδηγός της Ferrari για πρώτη φορά, ήταν επίσης αισιόδοξος για τις δικές του και της ομάδας του πιθανότητες αυτό το Σαββατοκύριακο, καθώς αναζητά το πρώτο του βάθρο στο Grand Prix με τη Scuderia. Ο Βρετανός βρέθηκε στην κορυφή του FP1 και τερμάτισε πέμπτος στο FP2, λιγότερο από δύο δέκατα πιο αργός από τον ταχύτερο γύρο της περιόδου:

«Το FP1 ήταν πραγματικά, πολύ δυνατό και το FP2 ήταν σίγουρα πολύ πιο δύσκολο, αλλά είναι καλύτερα να συμβαίνει αυτό στο FP2 και να μαθαίνεις από αυτό, παρά στο FP3. Υπάρχουν πολλά θετικά σημεία από την πρώτη μέρα. Θα κάνουμε δουλειά κατά τη διάρκεια της νύχτας και ελπίζω ότι αύριο θα είμαστε καλύτεροι. Νομίζω ότι οι McLaren είναι προφανώς ακόμα πολύ γρήγορες και οι διαφορές είναι πολύ μικρές στην πρώτη πεντάδα, πρώτη δεκάδα, οπότε θα είναι μια πρόκληση. Δεν είναι εύκολο να προσπεράσεις και έχω προφανώς αυτή την ποινή που με επηρεάζει».

F1 Ιταλία: Αισιοδοξία για pole στη Ferrari

Στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών, πέντε οδηγοί (Λώσον, Χάντζαρ, Άλμπον, Σάινθ, Μπορτολέτο) χρησιμοποίησαν ένα από τα δύο διαθέσιμα σετ σκληρής γόμας. Ο Ταϊλανδός οδηγός ήταν ο μόνος που χρησιμοποίησε επίσης ένα σετ μέσης γόμας, με τους υπόλοιπους να ολοκληρώνουν τους εναπομείναντες γύρους τους με ένα σετ μαλακής γόμας. Οι άλλοι 15 οδηγοί χρησιμοποίησαν ένα σετ μαλακής και ένα σετ μέσης γόμας ο καθένας. Στη δεύτερη περίοδο, άλλοι επτά οδηγοί – οι Λεκλέρκ, Χάμιλτον, Αντονέλι, Ράσελ, Οκόν, Μπέαρμαν και Χούλκενμπεργκ – χρησιμοποίησαν επίσης ένα σετ σκληρής γόμας C3 πριν συνεχίσουν με τη μαλακή C5. Οι άλλοι 12 ξεκίνησαν την περίοδο με τη μέση C4 πριν αλλάξουν στην πιο μαλακή από τις τρεις διαθέσιμες γόμες αυτού του Σαββατοκύριακου. Όλες οι γόμες χρησιμοποιήθηκαν επίσης για προσομοιώσεις αγώνα. Σε αντίθεση με πέρυσι η τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης δεν εμφανίστηκε έντονα. Παρατηρήθηκε τοπικά στην επιφάνεια του ελαστικού και δεν εμφανίστηκε σε όλους, αλλά μόνο σε λίγα μονοθέσια. 

F1 Ιταλία: Αισιοδοξία για pole στη Ferrari

Καθώς η πίστα σταδιακά θα στρώνεται με γόμα, το φαινόμενο θα εξαφανιστεί, ειδικά κατά τη διάρκεια του αγώνα της Κυριακής. Αφού η φθορά φαίνεται μάλλον περιορισμένη, η στρατηγική μιας αλλαγής από μέση σε σκληρή γόμα είναι μάλλον η ταχύτερη. Καθώς είναι πιθανό ότι μέχρι την ώρα του αγώνα όλοι οι οδηγοί θα έχουν μόνο ένα σετ σκληρής γόμας και μέσης γόμας διαθέσιμα, η μαλακή θα μπορούσε να εμφανιστεί αν έχουμε αυτοκίνητο ασφαλείας. Οι διαφορές ανάμεσα στις γόμες ήταν τέσσερα έως πέντε δέκατα μεταξύ μαλακής και μέσης και δυο δέκατα μεταξύ μέσης και σκληρής. Οι χρόνοι των ελεύθερων δοκιμών γύρων ήταν σημαντικά ταχύτεροι από πέρυσι, με βελτίωση περίπου εννέα δέκατων, κυρίως λόγω των χαμηλότερων θερμοκρασιών κατά περίπου δέκα βαθμούς. 

F1 Ιταλία: Αισιοδοξία για pole στη Ferrari

Οι κατατακτήριες δοκιμές εκκινούν στις 17:00 και θα μεταδοθούν απευθείας από το ΑΝΤ1+.