Η Boeing ανακοίνωσε ότι η πρώτη παράδοση του πολυαναμενόμενου τζετ 777X μετατίθεται πλέον για το 2027 και κατέγραψε χρέωση σχεδόν 5 δισ. δολαρίων λόγω των καθυστερήσεων, σε μια ακόμη σειρά προβλημάτων για τον αεροδιαστημικό κολοσσό.

Παρά την πρόοδο στο 737 MAX, η εταιρεία συνεχίζει να αντιμετωπίζει καθυστερήσεις με το πρόγραμμα 777X. Την Τετάρτη ανέφερε ότι η πρώτη παράδοση του 777X μετατίθεται πλέον για το 2027, καθυστερώντας περαιτέρω σε σχέση με την προηγούμενη εκτίμηση για το 2026.

1

Το αεροσκάφος είχε αρχικά προγραμματιστεί για παράδοση το 2020, όταν ξεκίνησε το πρόγραμμα το 2013. Τον προηγούμενο μήνα, ο διευθύνων σύμβουλος Kelly Ortberg δήλωσε ότι η εταιρεία είναι πίσω στο χρονοδιάγραμμα πιστοποίησης του τζετ, αναφέροντας ότι υπάρχει «ένα βουνό δουλειάς» που πρέπει να ολοκληρωθεί, χωρίς ωστόσο να εντοπιστούν νέα τεχνικά προβλήματα.

Με τις χρεώσεις που αποκαλύφθηκαν την Τετάρτη, η Boeing έχει καταγράψει συνολικά περίπου 15 δισ. δολάρια σε χρεώσεις που σχετίζονται με το πρόγραμμα 777X. Η τελευταία χρέωση περιλαμβάνει και ποινές προς πελάτες λόγω καθυστερημένων παραδόσεων. Οι μετοχές της εταιρείας υποχώρησαν 1% στις προσυνεδριακές συναλλαγές, ενώ οι αναλυτές της Wall Street είχαν προβλέψει σημαντική χρέωση για το πρόγραμμα 777X.

Μετά από χρόνια προβλημάτων ποιότητας και καθυστερήσεων στην παραγωγή του 737 MAX, η Boeing έχει ξεκινήσει προσεκτικά την αύξηση της μηνιαίας παραγωγής το 2025. Στις αρχές Οκτωβρίου έλαβε την πολυαναμενόμενη έγκριση από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) να αυξήσει την παραγωγή του 737 MAX σε 42 αεροσκάφη το μήνα, ανυψώνοντας το όριο που είχε τεθεί στους 38 από τον Ιανουάριο του 2024, μετά από περιστατικό με πλάκα που αποκολλήθηκε σε πτήση ενός σχεδόν νέου αεροσκάφους.

Η Boeing κατέγραψε καθαρή ζημία 5,34 δισ. δολαρίων, ή 7,14 δολάρια ανά μετοχή, για το τρίμηνο έως τον Σεπτέμβριο, σε σύγκριση με ζημία 6,17 δισ. δολαρίων, ή 9,97 δολάρια ανά μετοχή, την ίδια περίοδο πέρυσι. Τον Σεπτέμβριο παραδόθηκαν 55 αεροσκάφη, η ισχυρότερη επίδοση για τον μήνα από το 2018, σημαντική άνοδος από τα 33 αεροσκάφη του προηγούμενου έτους, όταν απεργία 33.000 εργαζομένων στη Βορειοδυτική περιοχή των ΗΠΑ είχε διαταράξει την παραγωγή.

Οι παραδόσεις παραμένουν κρίσιμος δείκτης για τη Wall Street, καθώς οι κατασκευαστές αεροσκαφών λαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος των πληρωμών με την παράδοση των αεροσκαφών στους πελάτες, επηρεάζοντας άμεσα τα έσοδα και τα ταμειακά διαθέσιμα. Η εταιρεία κατέγραψε θετικό ελεύθερο ταμειακό ροή ύψους 238 εκατ. δολαρίων, για πρώτη φορά από το 2023.

Η Boeing ανακοίνωσε επίσης προσαρμοσμένη ζημία ανά μετοχή 7,47 δολάρια για το τρίμηνο έως τον Σεπτέμβριο, σε σύγκριση με τις μέσες προβλέψεις των αναλυτών για ζημία 4,59 δολαρίων ανά μετοχή, σύμφωνα με δεδομένα της LSEG. Τα έσοδα της εταιρείας για το τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 30% σε 23,27 δισ. δολάρια, υπερβαίνοντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών για 21,97 δισ. δολάρια.

 

Διαβάστε επίσης 

ΤτΕ: Αύξηση της ζήτησης για επιχειρηματικά δάνεια – Μειώθηκαν τα στεγαστικά

Πούτιν: Η Ρωσία δοκίμασε την πυρηνική υπερτορπίλη Poseidon – «Τεράστια επιτυχία, δεν υπάρχει τρόπος να αναχαιτιστεί»

Οι μέτοχοι της Tesla αποφασίζουν για την πιθανώς ιστορική αποζημίωση 1 τρισ. δολαρίων του Έλον Μασκ