Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εισέρχεται σε «τροχιά» ισχυρής ανάπτυξης, με την ιταλική Mediobanca να εκτιμά ότι το περιθώριο λειτουργικής κερδοφορίας (EBITDA margin) θα αυξηθεί θεαματικά από 12,4% το 2024, σε 16.5% το 2025, 25.5% το 2026 και 27,4% το 2027, χάρη στη μεγαλύτερη βαρύτητα των παραχωρήσεων αυτοκινητοδρόμων και στην ενίσχυση της αποδοτικότητας του κατασκευαστικού τομέα, όπου ο κατασκευαστικός κολοσσός έχει πετύχει μέχρι σήμερα ανεκτέλεστο υπόλοιπο που ξεπερνά τα 6,3 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με τις νέες εκτιμήσεις, το EBITDA αναμένεται να ενισχυθεί από 404 εκατ. ευρώ το 2024 σε 635 εκατ. ευρώ το 2025, ενώ στα επόμενα χρόνια διατηρείται σε υψηλά επίπεδα, με 626 εκατ. ευρώ το 2026 και 602 εκατ. ευρώ το 2027.

1

Το σαφές μήνυμα  είναι ότι η ισχυρή ανάπτυξη που καταγράφηκε στο πρώτο μισό του 2025 είναι βιώσιμη και θα συνεχιστεί, στηριζόμενη στα μεγάλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη, όπως η Εγνατία Οδός, ο ΒΟΑΚ και το αεροδρόμιο Καστελίου, αλλά και στην ενίσχυση των περιθωρίων κερδοφορίας. Σημειώνεται πως οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, το εμπορικό κέντρο στο Ελληνικό, το λιμάνι Λαυρίου και νέες παραχωρήσεις του Υπουργείου Υποδομών δημιουργούν επιπλέον μοχλούς ανάπτυξης και αναμένεται να αυξήσουν περαιτέρω το ανεκτέλεστο έργων, ενισχύοντας την προοπτική ανάπτυξης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την επόμενη δεκαετία.

Όπως σημείωσε άλλωστε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου, Γιώργος Περιστέρης, κατά τη τηλεδιάσκεψη αναλυτών για την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων πρώτου εξαμήνου του 2025: «Η ανάπτυξη του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δεν είναι μόνο βιώσιμη, καθώς στηρίζεται σε υψηλής ποιότητας και ανθεκτικά assets, αλλά θα έχει και συνέχεια, με πολλές επενδύσεις να εισέρχονται σε εμπορική λειτουργία»

Κινήσεις για είσοδο μετόχων στον ΒΟΑΚ

Επίσης όπως αναφέρεται, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ επιβεβαίωσε ότι έχει λάβει προτάσεις για την απόκτηση μειοψηφικών συμμετοχών στον ΒΟΑΚ. Αν και δεν δόθηκαν λεπτομέρειες και δεν έχει ληφθεί απόφαση για πιθανή πώληση, η διοίκηση εξήγησε ότι η προσέγγιση θα είναι κυρίως χρηματοοικονομική. Επισημαίνεται δε ότι μια πιθανή πώληση μειοψηφικού ποσοστού του ΒΟΑΚ θα αναπαρήγαγε το σχήμα που εφαρμόστηκε πέρυσι στην Αττική Οδό.

Παράλληλα, η διοίκηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μιλώντας στους αναλυτές κατά το πρόσφατο conference call, τόνισε ότι εξετάζει ήδη σειρά νέων έργων που θα μπορούσαν να ενισχύσουν περαιτέρω τον ρυθμό ανάπτυξης του Ομίλου, χωρίς ωστόσο να αποκαλύψει λεπτομέρειες.

Η Mediobanca, λαμβάνοντας υπόψη αυτή την αναπτυξιακή προοπτική, αναβάθμισε τις εκτιμήσεις της για τον κλάδο των κατασκευών — προβλέποντας αύξηση εσόδων κατά 20% το 2025 και διατηρήσιμα περιθώρια κερδοφορίας — καθώς και για τις παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων, ενώ συνυπολόγισε και τη θετική επίδραση από την επικείμενη συναλλαγή με τη Motor Oil από το 2026 – η συμμετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στο νέο σχήμα αποτιμάται στα 530 εκατ. ευρώ.

Τιμή-στόχος στα 30 ευρώ

Την ίδια στιγμή, η Mediobanca διατηρεί τιμή-στόχο τα 30 ευρώ για τη μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, στηρίζοντας την αποτίμηση κυρίως στη δυναμική των υποδομών παραχώρησης. Σύμφωνα με την ανάλυση, οι αυτοκινητόδρομοι αποτελούν τον βασικό μοχλό αξίας, συνεισφέροντας περίπου 23% του equity value, ενώ οι λοιπές παραχωρήσεις (όπως το αεροδρόμιο Καστελίου) προσθέτουν ακόμη 18%. Σημαντική βαρύτητα διατηρεί και ο ενεργειακός τομέας με ποσοστό 25%, ενώ οι λοιπές δραστηριότητες συνεισφέρουν γύρω στο 10%. Στην αποτίμηση συνυπολογίζονται επίσης ο καθαρός δανεισμός και λοιπές προσαρμογές. Η εικόνα αυτή επιβεβαιώνει ότι το μεγαλύτερο μέρος της αξίας της εταιρείας προέρχεται από τις σταθερές ταμειακές ροές των παραχωρήσεων, ενώ το ενεργειακό χαρτοφυλάκιο και τα νέα έργα υποδομής συνεχίζουν να ενισχύουν το προφίλ ανάπτυξης του ομίλου.

Οι προβλέψεις για τα έτη 2025-2027

Σύμφωνα με τις νέες προβλέψεις της Mediobanca, που αποτυπώνονται στην έκθεση, ο κύκλος εργασιών εκτιμάται ότι θα αυξηθεί από 3,25 δισ. ευρώ το 2024 σε 3,85 δισ. ευρώ το 2025 (+18,4%), ενώ στη συνέχεια διαμορφώνεται στα 2,45 δισ. το 2026 και 2,20 δισ. ευρώ το 2027, καθώς ολοκληρώνεται η απο-ενοποίηση της ενεργειακής δραστηριότητας.

Παρά τη μείωση των εσόδων, η κερδοφορία βελτιώνεται θεαματικά: το EBITDA από 404 εκατ. το 2024 ανεβαίνει σε 635 εκατ. ευρώ το 2025, διατηρείται σε υψηλά επίπεδα το 2026 (626 εκατ. ευρώ) και το 2027 (602 εκατ. ευρώ), με το περιθώριο EBITDA να υπερδιπλασιάζεται από 12,4% το 2024 σε 27,4% το 2027.

Ακολούθως, οι εκτιμήσεις δείχνουν το  EBIT να αυξάνεται αντίστοιχα από 194 εκατ. ευρώ το 2024 σε 317 εκατ. ευρώ το 2025, ενώ το καθαρό κέρδος διαμορφώνεται στα 108 εκατ. ευρώ το 2025, 110 εκατ. ευρώ το 2026 και 87 εκατ. ευρώ το 2027. Τα στοιχεία αυτά υπογραμμίζουν τη στροφή του ομίλου σε δραστηριότητες υψηλότερων περιθωρίων και τη σημαντική ενίσχυση της λειτουργικής αποδοτικότητας.

Μερίσματα 100 εκατ. από τις παραχωρήσεις

Η διοίκηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εκτιμά ότι οι παραχωρήσεις και ειδικότερα η Αττική Οδός για τη χρήση 2025-26, θα συνεχίσουν να ενισχύουν τα έσοδα του ομίλου, καθώς από αυτές αναμένονται μερίσματα ύψους περίπου 100 εκατ. ευρώ, ενώ η κυκλοφορία στους οδικούς άξονες διατηρεί την ανοδική της πορεία με ρυθμούς αντίστοιχους του πρώτου εξαμήνου.

Όπως υπογραμμίζεται στην έκθεση, ο τομέας παραχωρήσεων εξελίσσεται στον βασικό μοχλό ανάπτυξης, συνεισφέροντας πάνω από το 50% του EBITDA. Παράλληλα, η κυκλοφορία στους αυτοκινητοδρόμους αναμένεται να αυξάνεται κατά >3% ετησίως.

Σε ό,τι αφορά τα επιμέρους έργα:

Η παραχώρηση Εγνατίας Οδού αναμένεται να ξεκινήσει εμπορική λειτουργία προς το τέλος του έτους. Από το συνολικό τίμημα, περίπου 300 εκατ. ευρώ αντιστοιχούν σε ίδια κεφάλαια για τον όμιλο. Η κυκλοφορία στον άξονα κατέγραψε αύξηση 3,2% στο πρώτο εξάμηνο και 15% σε σύγκριση με το 2019. Η σύμβαση προβλέπει δύο αναπροσαρμογές διοδίων στην πρώτη πενταετία της 35ετούς παραχώρησης, ανάλογα με την πρόοδο αναβάθμισης του δρόμου.

Για την Αττική Οδό οι χρηματικές διανομές για το 2025 εκτιμώνται σε 60 εκατ. ευρώ και αναμένεται να εισπραχθούν τον επόμενο μήνα. Έχει δρομολογηθεί, με έναρξη εργασιών το 2026, η πρώτη τεχνική παρέμβαση στον κόμβο Μεταμόρφωσης για βελτίωση της κυκλοφορίας, με το κόστος να καλύπτεται εξ ολοκλήρου από το Δημόσιο.

Όσον αφορά την Αντλησιοταμίευση Αμφιλοχίας, εκκρεμούν τυπικές εγκρίσεις για την ενεργοποίηση των put/call options, που θα δώσουν στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το 50% του έργου.

Και τέλος για τον ΒΟΑΚ μετά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης και την ολοκλήρωση του χρηματοοικονομικού κλεισίματος, η έναρξη τοποθετείται στις αρχές του 2026.

Διαβάστε επίσης:

Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) σε αναλυτές: Γιατί η ισχυρή ανάπτυξη θα συνεχιστεί

Mediobanca: Στα €30 η νέα τιμή-στόχος για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ