ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η NBG Securities και ο Βασίλης Καρανίκας επισημαίνουν ότι η Aegean Airlines εμφάνισε ένα μικτό β’ τρίμηνο 2025, καθώς ο κύκλος εργασιών έμεινε πρακτικά αμετάβλητος στα €480,9 εκατ., με το EBITDA να υποχωρεί οριακά κατά 2% στα €112,4 εκατ., καθώς η αυξημένη χωρητικότητα προς Ελλάδα από ανταγωνιστικές αεροπορικές και η κρίση στη Μέση Ανατολή (παύση πτήσεων προς Ισραήλ, Λίβανο και Ιορδανία τον Μάιο-Ιούνιο) επιβάρυναν τις επιδόσεις.
Παρόλα αυτά, τα καθαρά κέρδη ενισχύθηκαν 24% στα €54,5 εκατ., κυρίως λόγω €22 εκατ. συναλλαγματικών κερδών από την ανατίμηση του ευρώ (επίδραση στην αποτίμηση μελλοντικών υποχρεώσεων μισθώσεων). Η σύσταση διατηρείται σε «υπεραπόδοση» με τιμή στόχο τα 19,20 ευρώ.
Στο λειτουργικό σκέλος, οι προσφερόμενες θέσεις (ASK) υποχώρησαν 1% σε ετήσια βάση, οι επιβάτες αυξήθηκαν 2% στα 4,48 εκατ., ο συντελεστής πληρότητας παρέμεινε ανθεκτικός στο 81,4% (+0,2 μ.μ.) και το yield ενισχύθηκε 1%. Η ελαφρά συμπίεση στο EBIT (-13% ετησίως στα €61,5 εκατ.) συνδέεται με υψηλότερες αποσβέσεις, ενώ τα προ φόρων κέρδη ανέβηκαν 27% στα €73,5 εκατ., υπερβαίνοντας τις εκτιμήσεις της NBG Securities.
Σε επίπεδο εξαμήνου, τα έσοδα ανήλθαν σε €786,9 εκατ. (+5%), με EBITDA €156,2 εκατ. (+6%) και καθαρά κέρδη €47,9 εκατ. (+109%). Τα διαθέσιμα και ισοδύναμα διαμορφώθηκαν στα €842 εκατ. (31/6/25), παρά τη διανομή μερίσματος, ενώ ο καθαρός δανεισμός (συμπερ. μισθώσεων) μειώθηκε σε €526 εκατ., με δείκτη καθαρού δανεισμού προς EBITDA 1,3 φορές (από 1,6 φορές στο τέλος του 2024).
Η εταιρεία εκτιμά ότι εντός 24–28 μηνών θα ολοκληρωθεί ο κύκλος επιταχυμένων επιθεωρήσεων στα GTF της Pratt & Whitney, επαναφέροντας σταδιακά τον νέο στόλο σε πλήρη επιχειρησιακή ικανότητα που είναι και το “κλειδί” για τη μείωση του unit cost και την ενίσχυση του ρυθμού ανάπτυξης. Παράλληλα, η σταδιακή ένταξη έξι A321 XLR/LR θα επιτρέψει υψηλότερα επίπεδα άνεσης σε δρομολόγια εκτός Ε.Ε. και άνοιγμα πιο μακρινών αγορών, με πρώτο βήμα την είσοδο στην Ινδία από τις αρχές του 2026.
Για Ιούλιο–Αύγουστο 2025, η κίνηση στην Ελλάδα παρέμεινε θετική για την Aegean, οι διαθέσιμες θέσεις αυξήθηκαν 5% ετησίως, οι επιβάτες 6% ετησίως, ο load factor έφτασε 85,3% (+0,4 μ.μ.), ενώ το μέσο έσοδο ανά πτήση στο γ’ τρίμηνο αναμένεται οριακά χαμηλότερο. Στο δ’ τρίμηνο προγραμματίζεται αύξηση διαθέσιμων θέσεων περίπου 9%, για περιορισμό της εποχικότητας μέσω συχνοτήτων/νέων γραμμών.
Η NBG Securities διατηρεί «Outperform» με τιμή-στόχο €19,20. Με βάση τις εκτιμήσεις του οίκου, η Aegean διαπραγματεύεται στις 7,9 φορές τα κέρδη 2025 και 3,8 φορές EV/EBITDA, με μερισματική απόδοση περίπου 5,5% για το 2025. Στους κινδύνους περιλαμβάνονται η ένταση του ανταγωνισμού/χωρητικότητας στην Ελλάδα, οι γεωπολιτικές εξελίξεις σε μεσανατολικούς προορισμούς, το χρονοδιάγραμμα και η διαθεσιμότητα κινητήρων GTF, οι τιμές καυσίμων και οι ισοτιμίες.
Διαβάστε επίσης
Aegean Airlines: Αύξηση 109% στα Κέρδη μετά από φόρους στο εξάμηνο
AEGEAN Airlines: Σταθερή αναπτυξιακή πορεία- Τα νέα ορόσημα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
