Με αφορμή το πρόσφατο δυστύχημα στην Εθνική Οδό Κορίνθου – Πατρών,στο ύψος του Λαμπιρίου Αχαΐας όπου δύο άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους όταν μία 70χρονη γυναίκα μπήκε στο αντίθετο ρεύμα και συγκρούστηκε με άλλο όχημα, παραθέτουμε τις ενδεδειγμένες κινήσεις για να αντιμετωπίσουμε μια τέτοια κατάσταση.
Πρωτίστως θα πρέπει ν’ αλλάξουμε τρόπο σκέψης, αντίληψης και να δεχτούμε ότι ανάλογα περιστατικά είναι πιθανό να συμβούν ξανά και ξανά, αποτελούν καθημερινότητα (δεν υπερβάλλω). Οπότε κινούμενοι σε αυτοκινητόδρομο δεν θεωρούμε δεδομένη την κατεύθυνση του ρεύματος, δεν είμαστε σίγουροι για την παράλληλη πορεία των οχημάτων. Παραμένουμε πάντοτε σε εγρήγορση μήπως υπάρχει αντίθετα διερχόμενο όχημα. Ανάλογη θα πρέπει να είναι η πορεία μας, π.χ. στις καμπές του αυτοκινητόδρομου κινούμαστε πάντα στη μεσαία λωρίδα ή στη δεξιά αν δεν υπάρχει μεσαία, ώστε να έχουμε περισσότερα περιθώρια αντίδρασης και το μέγιστο οπτικό πεδίο.
Σε κάθε περίπτωση θυμίζω πως πρώτη μας αντίδραση αν δούμε κάτι ασυνήθιστο μπροστά μας, σε μεγάλη απόσταση στον αυτοκινητόδρομο, είναι η δραστική μείωση της ταχύτητας, ελέγχοντας πίσω μας. Αν περιμένουμε να φτάσουμε κοντά ώστε να διακρίνουμε καλά και να αξιολογήσουμε τον κίνδυνο, πιθανά πλέον δε θα προλαβαίνουμε να σταματήσουμε έγκαιρα. Οπότε πρώτα φρενάρουμε, μετά εκτιμάμε. Εφόσον εντοπίσουμε αντίθετα διερχόμενο όχημα αμέσως (!) με ασφαλείς κινήσεις λαμβάνουμε τη μέγιστη δυνατή – κατά πλάτος – απόσταση, από την πορεία του. Αν κινείται αριστερά πάμε τέρμα δεξιά, αν κινείται δεξιά πάμε αριστερά. Πάντα αλλάζοντας λωρίδες με ασφάλεια. Δεν είναι αρμοδιότητά μας να ειδοποιήσουμε τον παραβάτη οδηγό, να τον συνετίσουμε, να τον επιπλήξουμε ή να τον σταματήσουμε. Δουλειά μας είναι να παραμείνουμε ασφαλείς. Αφού προσπεράσει ο κίνδυνος ενημερώνουμε το κέντρο ελέγχου του αυτοκινητόδρομου:
• 1075: Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Νέα Οδός, Κεντρική Οδός
• 1025: Μορέας, Ολυμπία Οδός
• 1024: Αττική Οδός
• 1077: Εγνατία Οδός
Σε περίπτωση που δεν είστε βέβαιοι για το ποιον αριθμό να καλέσετε ή βρίσκεστε σε άλλη περιοχή, μπορείτε να καλέσετε τον Ευρωπαϊκό Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης, 112, ο οποίος λειτουργεί πανελλαδικά. Ακούω διάφορα γραφικά για αλλαγή πορείας την τελευταία στιγμή, ακόμη κι αν πετύχει μια τέτοια οριακή κίνηση, αυτός που μας ακολουθεί, είναι καταδικασμένος. Επίσης αρκετοί είναι αυτοί που επιμένουν στην πορεία τους με εγωισμό «έχω δίκιο ν’ αλλάξει πορεία αυτός». Τι να το κάνεις το δίκιο, νεκρός; Επίσης ακούω πολλά απίθανα του τύπου «μα καλά τόση ώρα δεν τον είχαν δει, γιατί δεν τον σταμάτησαν;». Από τη στιγμή που θα γίνει αντιληπτό το αντίθετα κινούμενο όχημα στο κέντρο Ελέγχου του αυτοκινητόδρομου, ειδοποιείται η Τροχαία. Ταυτόχρονα μέσω των φωτεινών πινακίδων δίνεται μήνυμα στους διερχόμενους οδηγούς.
Το έργο της Τροχαίας δεν είναι απλό. Πρέπει να γίνει ανάσχεση κυκλοφορίας στον επόμενο σταθμό διοδίων και αν υπάρχει περιπολικό κοντά να προσπαθήσει να επιβραδύνει/κατευθύνει τα οχήματα που κινούνται κανονικά επί του αυτοκινητόδρομου, μακριά από τη λωρίδα που βρίσκεται το αντίθετα κινούμενο όχημα. Όλα αυτά θέλουν πολύ χρόνο, που δεν υπάρχει σε τέτοιες περιπτώσεις. Η εμπειρία λέει πως το αντίθετα διερχόμενο όχημα ή βγαίνει μόνο του, ή το σταματάνε στα διόδια, ή τρακάρει. Σημαντική είναι η βοήθεια της τεχνολογίας ώστε να δύναται μέσω σήματος (στο κινητό με ηχητικό μήνυμα που θα αναπαράγεται αυτόματα ή στο ραδιόφωνο ή στο σύστημα SOS των σύγχρονων οχημάτων) να ειδοποιηθούν οι οδηγοί που διατρέχουν κίνδυνο.
Διαβάστε επίσης:
Ποια ελληνική διαδρομή προτείνει η Honda;
F1 Audi: Νέες συνεργασίες και μεταγραφές
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ποιο μοντέλο είναι η Ferrari της Πόπης Σεμερτζίδου που δέσμευσε η Αρχή για το Ξέπλυμα και πόσο κοστίζει
- AEGEAN-INDIGO: Μαζί στο στοίχημα για την αγορά της Ινδίας- Στόχος ο 4πλασιασμός της σημερινής κίνησης
- ΔΕΗ myHome Plan: Με 60 ευρώ, περισσότερα από ενέργεια σε ένα λογαριασμό
- ΠΑΣΟΚ–ΣΥΡΙΖΑ στη ΔΕΘ: Συγκλίσεις χωρίς πυξίδα, μέτωπα χωρίς ηγεσία

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα

Καπετάν Παναγιώτης Τσάκος: Όπως με βοήθησαν και εμένα, έτσι θέλω να βοηθήσω τώρα τα νέα παιδιά να σταδιοδρομήσουν στη θάλασσα
Γιάννης Κούστας: Πώς η Σοφία Γιαννικοπούλου κέρδισε από τον εφοπλιστή 684 χιλιάδες ευρώ, χάνοντας 131,4 εκατ. ευρώ!

Ρέβη – Κουρδής: Κινούνται νομικά εναντίον του ΣΚΑΪ μετά την «προσθήκη» του Τσιμιτσέλη στην εκπομπή τους
