Η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, αναφέρθηκε στην αύξηση των αφίξεων και των εσόδων στον τουρισμό για το πρώτο εξάμηνο του 2025, τονίζοντας ότι η φετινή χρονιά καταγράφει διψήφια αύξηση στα έσοδα, παρά τη μικρή αύξηση στις αφίξεις.

«Ο μεγάλος στόχος είναι να μην μιλάμε για τουριστική σεζόν, να μιλάμε για τουρισμό που έχει 12μηνη διάρκεια. Μέχρι στιγμής έχουμε τα επίσημα στοιχεία από την Τράπεζα της Ελλάδος, για το πρώτο 6μηνο. Έχουμε στοιχεία από τα αεροδρόμια που πήγε πάρα πολύ καλά η επιβατική κίνηση, δεν έχουμε όμως ακόμα την επίσημη καταγραφή των εσόδων.

1

Πέρσι που ήταν χρονιά – ρεκόρ το 2024, ο τουρισμός άμεσα προσέφερε 21,6 δισ. ευρώ τα δημόσια ταμεία. Αυτό που είδαμε είναι ότι ενώ προερχόμαστε από 2 χρόνιες ρεκόρ στη σειρά, τώρα το 2025 έχει ξεκίνησει με μία σχετικά μικρή αύξηση στις αφίξεις αλλά μία διψήφια αύξηση στα έσοδα. Σημαίνει ότι αρχίζουμε να έχουμε περισσότερο κόσμο και το εξάμηνο και μετράμε πλέον και αυτή την τουριστική περίοδο. Όπως φαίνεται έχουμε καταγράψει περισσότερα ποιοτικά αποτελέσματα», είπε χαρακτηριστικά η Υπουργός.

Αλλαγές στους δημοφιλείς προορισμούς

«Θα πρέπει να είμαστε ειλικρινείς. Είδαμε όντως μία πτώση στις Κυκλάδες φέτος. Η αλήθεια είναι ότι η σεισμική δραστηριότητα στην Σαντορίνη τους πρώτους μήνες του χρόνου δημιούργησε έναν φόβο. Σταμάτησε λίγο την περίοδο των προ κρατήσεων. Η αλήθεια είναι ότι η Σαντορίνη επηρέασε και τους υπόλοιπους προορισμούς των Κυκλάδων. Όπως και πέρσι όμως είδαμε ότι πολλοί προορισμοί έμειναν ανοιχτοί έως και τις 15 Νοεμβρίου, οπότε μιλάμε για μία χρόνια που είναι σε εξέλιξη. Είναι σημαντικό η Ελλάδα να ανοίξει και σε νέες αγορές πχ στην Κορέα», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Κεφαλογιάννη.

Πόσο επηρεάζει η ακρίβεια

Όπως υπογράμμισε η υπουργός, «η οικονομική κατάσταση των επισκεπτών που έρχονται από χώρες που είναι σε ύφεση ή σε οικονομική δυσκολία, αυτό είναι που επηρεάζει τα αποτελέσματα. Αναφέρομαι στο πώς αισθάνονται οι ξένοι τουρίστες και όχι οι Έλληνες. Σε αυτό δεν έχουμε θέματα με την ακρίβεια γιατί σε συγκεράσει με άλλους προορισμούς, δεν είμαστε πιο ακριβοί. Υπάρχει μία καλή ισορροπία ανάμεσα στην τιμή και την ποιότητα της υπηρεσίας που παράσχεται»,

»Το ότι ο ελληνικός τουρισμός έχει ανθεκτικότητα, πάμε καλά ενώ έχουμε πόλεμο στην «γειτονιά» μας και υπάρχει ύφεση στις οικονομίες των χωρών προέλευσης των επισκεπτών είναι κάτι που πρέπει να το λέμε. Ο ποιοτικός τουρισμός χρειάζεται πλαίσιο, κανόνες, δεν θέλει ασυδοσία και πρέπει να γίνεται σωστά ο έλεγχος από το κράτος και να τηρούμε τους κανόνες.

Ποιοτική και σωστή η υπηρεσία ταξί

Αναφορικά με τις αντιδράσεις των οδηγών ταξί για τα Ε.ΙΧ η κ. Κεφαλογιάννη τόνισε τα εξής: «Έχει σημασία η υπηρεσία ταξί να είναι ποιοτική και σωστή και να ελέγχεται. Όποιος κάνει το μεταφορικό έργο είναι ουσιαστικά αυτός που κάνει την πρώτη και την τελευταία εικόνα του τουρίστα στην Ελλάδα.

Ο τουρισμός έχει εκτιναχθεί στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. άρα και στην Ελλάδα υπάρχει αυτό το τουριστικό προϊόν των Ε. ΙΧ. Υπήρξε μία αντίδραση των οδηγών ταξί στην Αττική, αλλά η Κ.Υ.Α που βγήκε, αποσαφήνισε το πλαίσιο λειτουργίας των Ε. ΙΧ. Δεν άλλαξε κάτι στην νομοθεσία. Είναι αυστηρό το πλαίσιο για τα Ε. ΙΧ. Ο ποιοτικός τουρισμός χρειάζεται νομιμότητα και πλαίσιο. Και πρέπει να σέβεται ο ένας επαγγελματία τον άλλο επαγγελματία».

Προγράμματα υπουργείου

Η κ. Κεφαλογιάννη ανέφερε τέλος τα προγράμματα του υπουργείου, όπως η ενίσχυση του ορεινού τουρισμού και η αναβάθμιση χιονοδρομικών κέντρων μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης. Παρουσίασε επίσης το πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους», το οποίο προσφέρει μεγαλύτερη επιδότηση για τη χαμηλή τουριστική περίοδο.

«Το κομμάτι του ορεινού τουρισμού μας ενδιαφέρει. Έχουμε στόχο την ανάπτυξη αυτού του τομέα. Με χρήματα του Ταμείου Ανάκαμψης έχουμε κάνει αναβάθμιση στα χιονοδρομικά κέντρα και σε ορειβατικά καταφύγια και έχουμε δώσει δυνατότητα 12μηνης πλέον λειτουργίας των χιονοδρομικών κέντρων, δηλαδή να χρησιμοποιούν τις υποδομές τους όχι μόνο για την χιονοδρομία άλλα και άλλες δραστηριότητες.

Μέσα από το πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους», οι Έλληνες δικαιούχοι θα μπορούν να έχουν μεγαλύτερη επιδότηση για την επίσκεψή τους και τις διακοπές τους κατά την διάρκεια της χαμηλής περιόδου ζήτησης που είναι και η περίοδος του χειμώνα. Φέτος έχουμε σπάσει την χρονιά σε δύο κληρώσεις έτσι ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη επιδότηση τις περιόδους χαμηλής περιόδου ζήτησης», κατέληξε η κ. Κεφαλογιάννη.