ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι Αμερικανοί τουρίστες αλλά και οι Τούρκοι που μετά τη θεσμοθέτηση της βίζας εξπρές κατακλύζουν τα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου παραμένουν και φέτος το ισχυρότερο χαρτί των Καταστημάτων Αφορολογήτων Ειδών.
Η εταιρεία γνωστή ως Hellenic Duty Free οδεύει προς νέο ρεκόρ πωλήσεων φέτος με τις πωλήσεις να κινούνται ανοδικά πιο συγκρατημένα ωστόσο από το 2024 που κινήθηκαν με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης.
Όπως ανέφερε χθες η επικεφαλής της εταιρείας, Μαρία Ιωαννίδου στο περιθώριο της εκδήλωσης για την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας με το υπουργείο Παιδείας στο πλαίσιο του νέου προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης «Duty to care από άκρη σε άκρη», όσο πηγαίνει καλά ο τουρισμός και η επιβατική κίνηση αναμφίβολα πηγαίνει καλά τα Duty Free.
Η εταιρεία Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών Α.Ε. είναι θυγατρική της Avolta (πρώην Dufree), του διεθνούς κολοσσού ταξιδιωτικού λιανικού εμπορίου με δραστηριότητα σε 73 χώρες, 6 ηπείρους, 1.000+ σημεία, εξυπηρετεί 2.5 δις επιβάτες, εκπροσωπεί 1.000 εμπορικά brands και λειτουργεί 5.100 καταστήματα.
Με 125 καταστήματα σε 50 σημεία της χώρας – εκ των οποίων 23 σε αεροδρόμια, 11 σε συνοριακούς σταθμούς και 14 σε λιμάνια – η εταιρεία συνεχίζει να «ποντάρει» στη γεωπολιτική της θέση, τη διαρκή τουριστική ροή και, πλέον, στην ανανεωμένη δυναμική που προσδίδουν οι τουρίστες από την Τουρκία, που μπορούν, στην πραγματικότητα, να επισκεφτούν χωρίς βίζα δέκα νησιά και ειδικότερα Λήμνο, Λέσβο, Χίο, Ρόδο, Σύμη, Καστελόριζο, Σάμο, Κάλυμνο, Λέρο και Κω, αλλά και οι Αμερικανοί ταξιδιώτες, που ξεχωρίζουν για την αυξημένη καταναλωτική τους δαπάνη.
Χρονιά υψηλών επιδόσεων το 2024
Το 2024 ήταν ακόμη μια χρονιά υψηλών επιδόσεων (σ.σ. το 2023 έκλεισε με πωλήσεις 407 εκατ. ευρώ) και το μέρισμα στους Ελβετούς της Dufree θα είναι και πάλι υψηλό, τροφοδοτούμενη από τον τουρισμό ενώ η αναβάθμιση των υποδομών αλλά και οι νέες υποδομές θα δώσουν περαιτέρω ώθηση στις πωλήσεις της εν Ελλάδι θυγατρικής του ελβετικού κολοσσού. Όπως είπε η κ. Ιωαννίδου «έχουν πιάσει ταβάνι τα ελληνικά αεροδρόμια». Περαιτέρω ώθηση θα δώσουν οι επενδύσεις που θα κάνει η Fraport αλλά και το νέο αεροδρόμιο στην Καλαμάτα. Επίσης το Καστέλι στην Κρήτη θα αποτελέσει νέο πεδίο αύξησης πωλήσεων για την εταιρεία, η οποία ετησίως επενδύει από 3-6 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι η εταιρεία έχει προνομιακή θέση στα αναβαθμισμένα σποτ καθώς έχει την αποκλειστική χρήση μέχρι το 2049 των καταστημάτων αφορολογήτων ειδών. Απασχολεί περί τα 1150 άτομα στη low season ενώ στο peak της τουριστικής περιόδου ο αριθμός των εργαζομένων φτάνει στους 2.200 εργαζόμενους.
Από ρεκόρ σε ρεκόρ οι πωλήσεις
Υπενθυμίζεται ότι το 2023 ο τζίρος αυξήθηκε κατά 27,7% φτάνοντας σε ιστορικό υψηλό ενώ και η κερδοφορία ενισχύθηκε κατά 12% σε επίπεδο EBITDA και κατά 23,5% τα καθαρά κέρδη. Ειδικότερα, τα μικτά κέρδη έφτασαν σε 220,18 εκατ. ευρώ από 173,68 εκατ. ευρώ, με το μικτό περιθώριο να διαμορφώνεται σε 55,25% από 55,79% το 2022.
Σε επίπεδο προσαρμοσμένων EBITDA, τα κέρδη ανήλθαν σε 81,75 εκατ. ευρώ από 72,8 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 47,21 από 38,23 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Υπό αυτές τις συνθήκες, το Διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας προτείνει την έγκριση μερίσματος προς τον μητρικό όμιλο ποσού ύψους 60 εκατ. ευρώ από κέρδη της χρήσης του 2023 και προηγούμενων χρήσεων.
Η δραστηριότητα ανά τομέα
Τα αεροδρόμια αποτελούν τη μεγάλη δεξαμενή για τις πωλήσεις της εταιρείας που αυξήθηκαν σχεδόν δύο φορές περισσότερο από την αύξηση της κίνησης που αποτυπώθηκε στα αεροδρόμια.
Ωστόσο η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση καταγράφεται στα λιμάνια, όπου οι πωλήσεις εκτινάχθηκαν κατά 49,6% σε σχέση με το 2022 και ακολουθούν οι μεθοριακοί σταθμοί όπου οι πωλήσεις των Duty Free αυξήθηκαν κατά 48%.
Αναλυτικά, η δραστηριότητα ανά τομέα έχει ως εξής:
Οι πωλήσεις στον λειτουργικό τομέα «Αεροδρόμια» ανήλθαν το 2023 σε 286,8 εκατ. ευρώ έναντι 231,6 εκατ. ευρώ το 2022 σημειώνοντας αύξηση 23,8%, ενώ για τον όμιλο (περιλαμβάνονται και οι πωλήσεις της θυγατρικής Ελληνικές Διανομές Μονοπρόσωπη Α.Ε.) ανήλθαν σε 290,4 εκατ. ευρώ σε σχέση με 235,5 εκατ. ευρώ το 2022 (+23,3%).
Οι πωλήσεις στο λειτουργικό τομέα «Λιμάνια» ανήλθαν το 2023 σε 14,8 εκατ. ευρώ έναντι 9,9 εκατ. ευρώ το 2022, ήτοι αύξηση 49,6%.
Οι πωλήσεις στα καταστήματα αφορολόγητων ειδών στους μεθοριακούς σταθμούς ανήλθαν το 2023 σε 83,2 εκατ. ευρώ έναντι 56,2 εκατ. ευρώ το 2022 (+48%).
Διαβάστε επίσης
Περισσότερες πωλήσεις, λιγότερα κέρδη για την Coca-Cola 3Ε
Πώς ο Σκλαβενίτης καθυστέρησε έναν χρόνο τη συνεργασία Παντελιάδη – efood
Άλμα κερδών για τη φάρμα που εξάγει επώνυμα «made in Kilkis» γαλακτοκομικά
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- FT: Βρετανία και ΗΠΑ οδηγούνται στο τραπέζι των συνομιλιών για την επιτάχυνση εμπορικής συμφωνίας
- Η Χέιλι Μπίμπερ πούλησε την εταιρεία καλλυντικών της στην Elf Beauty – Η συμφωνία-μαμούθ
- Πανελλαδικές: Αυτές είναι οι 4 νέες πολυτεχνικές σχολές που θα βρουν στο φετινό Μηχανογραφικό οι υποψήφιοι
- Μασκ: Ξεκίνησαν τα καρφιά κατά του Τραμπ μετά την αποχώρησή του από το DOGE – «Το νομοσχέδιο αυξάνει το έλλειμμα»
