Περισσότερα από 11 εκατ. ευρώ – σχεδόν το 1 στα 4 ευρώ του ετήσιου τζίρου της – προήλθαν το 2024 από εξαγωγές για τη Φάρμα Κουκάκη, ενισχύοντας κατά 25% τη διεθνή της δραστηριότητα σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Η εταιρεία από το Κιλκίς συνεχίζει να χτίζει εξαγωγικό αποτύπωμα με αποκλειστική προώθηση προϊόντων με το επώνυμο brand «Φάρμα Κουκάκη» περισσότερες από 30 χώρες, επιλέγοντας σταθερά την τοποθέτηση επώνυμων γαλακτοκομικών προϊόντων στις διεθνείς αγορές.

Το 2024, όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις τις εταιρείας αποτέλεσε χρονιά-ορόσημο σε επίπεδο επιδόσεων, με ιστορικά υψηλά στις πωλήσεις που έφτασαν στα 50,7 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 14,58%. Ισχυρές ήταν και οι επιδόσεις της σε επίπεδο κερδοφορίας με τα EBITDA αυξημένα κατά 47% στα 6,8 εκατ. ευρώ ενώ τα κέρδη προ φόρων έκαναν άλμα κατά 84,6% έναντι της περσινής χρήσης, οφειλόμενη κυρίως στην αύξηση του συντελεστή μικτού κέρδους κατά 3,13% και διαμορφώθηκαν στα 4,382 εκατ. ευρώ.

1

Το καθαρό χρέος διαμορφώθηκε σε 6,33 εκατ. ευρώ από 5,043 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση λόγω σημαντικών επενδύσεων εντός της χρήσης 2024. Αντίστοιχη βελτίωση αναφορικά με το EBITDA και τη συνολική κερδοφορία παρουσίασαν και οι λειτουργικές ταμειακές ροές που ανήλθαν 4,227 εκατ. ευρώ έναντι 3,979 εκατ. ευρώ της περσινής χρήσης.

Πληθωριστικές πιέσεις και άνοδος στο Pl στην εγχώρια αγορά

Η εγχώρια αγορά γαλακτοκομικών, πέρυσι χαρακτηρίστηκε από έντονες μεταβολές με τις πληθωριστικές πιέσεις και την ενίσχυση
της παρουσίας προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας – εξελίξεις οι οποίες οδήγησαν σε μείωση της αξίας πωλήσεων σε αρκετές βασικές κατηγορίες, όπως πτώση στην κατηγορία λευκού γάλακτος κατά -4,67%, στο αγελαδινό γιαούρτι ευρωπαϊκού τύπου κατά -11,96% & στην κατηγορία παιδικών γιαουρτιών κατά -5,08% ενώ η συνολική αγορά παρουσίασε άνοδο σε επίπεδο αξίας +2,82% και όγκου +1,19%.

Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις μέσα σε αυτό το περιβάλλον η Φάρμα Κουκάκη με επικεφαλής τον Θανάση Κουκάκη ενίσχυσε περαιτέρω τα μερίδια της στην αγορά.

Αύξηση μεριδίων για τη Φάρμα Κουκάκη

Ειδικότερα στο Φρέσκο Αγελαδινό Γάλα ενώ η αγορά υποχώρησε σε αξία (-8,01 %) και όγκο (-4,75%) λόγω στροφής σε οικονομικότερες ή σε άλλες εναλλακτικές επιλογές η Φάρμα Κουκάκη ενίσχυσε το μερίδιό της από 5,9% σε 6,3%. Στο γάλα υψηλής παστερίωσης η αγορά εμφάνισε μικτές τάσεις, ήπια άνοδο σε όγκο (+2,47%), αλλά πτώση σε αξία (-2,83%), ενώ η Φάρμα Κουκάκη παρά την τοποθέτηση των προϊόντων της στην premium επώνυμη ζώνη, διατήρησε σταθερό το μερίδιο της σε αξία.

Στο κατσικίσιο γάλο, που η αγορά κινήθηκε ελαφρώς ανοδικά σε αξία και περισσότερο σε όγκο, η εταιρεία αύξησε τίς πωλήσεις της κατά + 35,45% σε όγκο και το μερίδιό της κατά 0,7% που ανήλθε στο 2,5%.

Κεφίρ και Αριάνι τα «δυνατά χαρτιά»

Η αύξηση της αγοράς στο Αριάνι κατά +12,25% σε αξία & +14,53% σε όγκο αλλά & στο Κεφίρ κατά +34,26% σε αξία & +33,95% σε όγκο, σχετίζεται με την αυξανόμενη ζήτηση για λειτουργικά ροφήματα. Η Φάρμα Κουκάκη βελτίωσε το μερίδιό της κατά 0,8% στο 11,2%, στο Αριάνι σε αξία, ενισχύοντας την πρωτοκαθεδρία της.

Αντίστοιχα στο Κεφίρ, επιβεβαιώνοντας την ηγετική θέση της στην κατηγορία με συνολικό μερίδιο 30,2% σε αξία (ελαφρά πτώση -2% σε σχέση με το 2023 λόγω της εισόδου νέων παικτών), η Εταιρεία συνέχισε την ισχυρή δυναμική με αύξηση πωλήσεων σε αξία
κατά +25,77%.

Στο σοκολατούχο Γάλα η αυξημένη κατανάλωση οδήγησε την αγορά σε άνοδο +8,01% σε αξία & +9,91% σε όγκο, καθώς τα ροφήματα έγιναν πιο δημοφιλή σε περισσότερες ηλικιακές ομάδες, είχαν ένταση στις προτάσεις στοχευμένες στο παιδικό κοινό, με νέους κωδικούς & υποστηριζόμενα με παιδικούς ήρωες & αυξήθηκαν οι πρωτεϊνούχες επιλογές στην κατηγορία. Η Φάρμα Κουκάκη αύξησε το μερίδιό της +0,5% σε αξία & τις πωλήσεις της κατά +13,01% φτάνοντας στο 10,9% μεριδίου συνολικά.

Παράλληλα, το επιτυχημένο rebranding του πρωτεϊνικού σοκολατούχου ροφήματος Choco High, διαμορφώνει σταδιακά νέα δεδομένα επιλογών για το κοινό που επιθυμεί προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας.

Στο Αγελαδινό γιαούρτι ευρωπαϊκού τύπου η Φάρμα Κουκάκη κατέγραψε ενίσχυση μεριδίου +0,8% σε αξία φτάνοντας το 6,2% συνολικά, σε μια κατηγορία που υποχωρεί κατά -11,96% σε αξία, γεγονός που αποτυπώνει εξαιρετικές προοπτικές, επίδοση, ανάπτυξη & ενίσχυση θέσης σε μια κατηγορία που συμμετέχει στο καλάθι του νοικοκυριού κι έχει σημαντική προωθητική ένταση, όπως αναφέρει η διοίκηση της εταιρείας στις οικονομικές καταστάσεις.

Σε ότι αφορά το στραγγιστό γιαούρτι, μια ακόμη ευαίσθητη ως προς τις τιμές κατηγορία, η αγορά κατέγραψε άνοδο κατά +2,49% σε αξία & +8,59% σε όγκο, με την Φάρμα Κουκάκη να αυξάνει τις πωλήσεις της κατά +9,84% σε όγκο & κατά +0,2% μεριδίου σε αξία, κατοχυρώνοντας το 3,6% συνολικά.

Τέλος, στο Ευρωπαϊκό χύμα γιαούρτι, η αγορά κινήθηκε ανοδικά με +4,42% σε αξία & +7,42% σε όγκο, με την Φάρμα Κουκάκη να αυξάνει + 10,25% τις πωλήσεις της σε όγκο, επιτυγχάνοντας συνολικό μερίδιο 1,4% σε αξία. Παιδικό Γιαούρτι Παρότι η αγορά κινήθηκε πτωτικά -5,08% σε αξία & -2,99% σε όγκο, η εταιρεία σημείωσε άνοδο στις πωλήσεις με +38,01% σε αξία, αύξηση μεριδίου +0,9% με συνολικό μερίδιο 2,9%, γεγονός που οφείλεται κυρίως σε αύξηση διανομών.

Ανοδική η αγορά στα παραδοσιακά γιαούρτια

Τέλος στα παραδοσιακά γιαούρτια οι αγορές κινήθηκαν θετικά λόγω της αυξανόμενης προτίμησης για αυθεντικά ελληνικά προϊόντα. Η Φάρμα Κουκάκη αύξησε το μερίδιό της και στις τρεις κατηγορίες, κυρίως λόγω αύξησης διανομής. Στο Κατσικίσιο η αγορά κινήθηκε ανοδικά με +10,58% σε αξία, με την Φάρμα Κουκάκη να επιτυγχάνει αύξηση +72,19% σε όγκο, με συνολικό μερίδιο 2,6% σε αξία.

Στο Αγελαδινό η αγορά κινήθηκε επίσης ανοδικά με +5,05 % σε αξία, με την Φάρμα Κουκάκη να σημειώνει αύξηση +10,65% σε όγκο, με συνολικό μερίδιο 10,9% σε αξία. Στο Πρόβειο η αγορά ανοδική με +5,04% σε αξία, με την Φάρμα Κουκάκη να επιτυγχάνει αύξηση +28,47% σε όγκο, με συνολικό μερίδιο 4,4% σε αξία. Χυμοί Παρά την πτώση σε όγκο κατά -9,65%, η αγορά σημείωσε +2,88% αύξηση σε αξία, με τη Φάρμα Κουκάκη να ενισχύει σημαντικά τις πωλήσεις της κατά + 62,52% σε αξία, επιτυγχάνοντας συνολικό μερίδιο 1,6%, κατά μισή ποσοστιαία μονάδα υψηλότερο σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, καταγράφοντας τάση που αναμένεται να συνεχισθεί και το 2025.