• Business

    Duty Free: Η επιστροφή των τουριστών απογείωσε πωλήσεις και κέρδη

    Duty Free

    Duty Free


    H επάνοδος των τουριστών εκτόξευσε τις πωλήσεις των Duty Free στην Ελλάδα, τροφοδοτώντας το λιανεμπόριο με έσοδα άνω των 300 εκατ. ευρώ.

    Η Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών ΑΕ (Duty Free) θυγατρική της ελβετικής πολυεθνικής Dufree, είδε πέρυσι τον τζίρο της σχεδόν να διπλασιάζεται και την κερδοφορία της να απογειώνεται από τα 34,4 εκατ. ευρώ στα 72,8 εκατ. ευρώ.

    Καταλύτης για πωλήσεις και κέρδη τα αεροδρόμια

    Τα αεροδρόμια της χώρας αποτελέσαν τη μεγάλη δεξαμενή για τις πωλήσεις της εταιρείας, καθώς η τουριστική κίνηση ανήλθε στα 31,3 εκατ. επιβάτες από 17,4 εκατ. το 2021 και 32,1 εκατ. επιβάτες το 2019. Μάλιστα μόνο από το Ελευθέριος Βενιζέλος, διακινήθηκαν περισσότεροι από 22,7 εκατ. επιβάτες, δηλαδή 84% περισσότεροι σε σχέση με το 2021.

    Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι πωλήσεις σε επίπεδο ομίλου των ΚΑΕ μόνο στα αεροδρόμια να καταγράψουν άνοδο κατά 93% και να διαμορφωθούν στα 234,4 εκατ. ευρώ από 121,4 εκατ. ευρώ, που  ήταν το 2021. Σε αυτό, εκτός από την αύξηση του τουρισμού, θετικά συνέβαλε και η ολοκλήρωση πέρυσι των επενδύσεων ύψους 3,6 εκατ. ευρώ στα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, της Σαντορίνης, της Μυκόνου και της Κω.

    Τζίρος πάνω από 310 εκατ. ευρώ

    Συνολικά ο τζίρος της εταιρείας έφτασε το 2022 τα 311,3 εκατ. ευρώ από 161,1 εκατ. ευρώ το 2021, όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις που δημοσιεύτηκαν χθες.

    Από τα 311,3 εκατ. ευρώ πωλήσεις οι αφορολόγητες ήταν πέρυσι 171,262 εκατ. ευρώ, οι φορολογημένες 133,538 εκατ. ευρώ και οι χονδρικές πωλήσεις 6,514 εκατ. ευρώ.

    Σε ότι αφορά τα EBIT αυτά υπερτριπλασιάστηκαν στα 52,2 εκατ. ευρώ έναντι 14,5 εκατ. ευρώ, τα EBT ανήλθαν στα 49,7 εκατ. ευρώ έναντι 12 εκατ. ευρώ το 2021, τα καθαρά κέρδη «πέταξαν» στα 38,2 εκατ. ευρώ έναντι 13,7 εκατ. ευρώ και τα προσαρμοσμένα EBITDA ανήλθαν στα 72,8 εκατ. ευρώ από 34,4 εκατ. ευρώ.

    Οι πωλήσεις στον λειτουργικό τομέα λιμάνια ανήλθαν πέρυσι στα 9,9 εκατ. ευρώ από 2,2 εκατ. ευρώ το 2021 καταγράφοντας αύξηση 342%. Ενώ ανάπτυξη 95% σημείωσαν οι πωλήσεις στα σύνορα οι οποίες ανήλθαν στα 56,2 εκατ. ευρώ από 28,8 εκατ. ευρώ που ήταν στη χρήση του 2021.

    Αισιοδοξία και για τη φετινή χρονιά

    Θετικές εκτιμά η διοίκηση της εταιρείας ότι είναι οι προοπτικές και για το 2023. Θεωρεί ότι η κατάσταση με τον εκρηκτικό πληθωρισμό και το αυξημένο κόστος ενέργειας θα εξομαλυνθεί φέτος. Ηδη, όπως αναφέρεται, καταγράφεται σταδιακή βελτίωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης και αυξημένη διάθεση για τα ταξίδια διεθνώς, παρά τη συσταλτική επίδραση του πληθωρισμού στο διαθέσιμο εισόδημα και η Ελλάδα κατακτά υψηλές θέσεις στην προσέλκυση του τουριστικού ενδιαφέροντος. Παράλληλα το μείγμα των τουριστικών ροών λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων με τον πόλεμο στην Ουκρανία έχει αλλάξει με μείωση των τουριστών από Ρωσία αλλά και από Κίνα και αύξηση των τουριστών από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής με τη διοίκηση να βρίσκεται σε διαδικασία διαρκούς εκτίμησης της κατάστασης και των πιθανών μελλοντικών επιπτώσεων στην εταιρεία.

    Οι παράγοντες που επηρεάζουν την πορεία

    Οι προοπτικές του διαφαινόμενου τουρισμού στην Ελλάδα είναι ευοίωνες, με την πλήρη ανάκτηση των επιπέδων προ πανδημίας να έχει ήδη γίνει στο πρώτο τρίμηνο του έτους, σε ό,τι αφορά τις πτήσεις στα αεροδρόμια της χώρας. Σημαντικό ρόλο στην πορεία του τουρισμού, η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι θα παίξουν, μεταξύ άλλων,  η συνεχιζόμενη κρίση στην Ουκρανία, ο αριθμός των απευθείας πτήσεων από τις ΗΠΑ, μετά τις επιδόσεις ρεκόρ που καταγράφηκαν το 2022 και που αναμένεται να ξεπεραστούν φέτος, η ενδεχόμενη επίπτωση από την άνοδο των επιτοκίων και τις πληθωριστικές πιέσεις, που θα επηρεάσουν το διαθέσιμο εισόδημα, ισοτιμία της τουρκικής λίρας κ.ά.

    Διαβάστε επίσης

    Αθηναϊκή Ζυθοποιία: «Χρυσά» μερίσματα στη μητρική Heineken

    Τζίρος πάνω από 175 εκατ. ευρώ για την Όπτιμα της οικογένειας Παντελιάδη

    Καλογήρου: Επιστροφή στη «χρυσή εποχή» υπό τον Όμιλο Φάις



    ΣΧΟΛΙΑ