• What's happening

    Ο τουρισμός “αργοπεθαίνει” και η κα. Κουντουρά οραματίζεται “επιμήκυνση 365 ημερών”!


    Σημαντική μείωση των τουριστικών εσόδων θα καταγράψει ο ελληνικός τουρισμός το 2016, παρά την αυξητική τάση των αφίξεων οι οποίες σε συνδυασμό με τις απέλπιδες προσπάθειες της πολιτικής ηγεσίας του Τουρισμού, με επικεφαλής την κα. Ελενα Κουντουρά, για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου μέσω προσκλήσεων δημοσιογράφων διεθνών τηλεοπτικών δικτύων δαπανώντας σημαντικά ποσά, δεν έχουν αποφέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα για το οποίο εδώ και ένα χρόνο τώρα πασχίζει η πολιτική ηγεσία.

    Όπως άλλωστε δείχνουν και τα στοιχεία από την Τράπεζα της Ελλάδας, ούτε τα ταξίδια ανά την υφήλιο της κας. Κουντουρά και της συνοδείας της δεν έχουν αποφέρει τα αναμενόμενα, αφού ήδη τα έσοδα καταγράφουν πτώση 5% δηλαδή 346 εκατ. ευρώ. Παρ΄όλα αυτά η πολιτική ηγεσία εθελοτυφλεί ανακοινώνοντας συνέχεια, ότι στόχος τους είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, 365 ημέρες το χρόνο, αλλά και η ανάδειξη νέων τουριστικών προορισμών!

    andreadis 7
    Ανδρέας Ανδρεάδης, πρόεδρος του ΣΕΤΕ

    Από την πλευρά όμως, της πραγματικής οικονομίας και αυτή είναι οι τουριστικοί επιχειρηματίες, δεν είναι η πρώτη φορά που “κρούουν τον κώδωνα” του κινδύνου για την εξέλιξη της τουριστικής περιόδου. Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων και ο πρόεδρος του κ.Ανδρέας Ανδρεάδης, διαβλέπει ως ορατό πλέον τον κίνδυνο της μείωσης των τουριστικών εσόδων καθώς καθοριστικό ρόλο σε αυτήν την διαφαινόμενη εξέλιξη διαδραμάτισαν οι φόροι, που επιβάρυναν το καλάθι του τουρίστα, με συνέπεια τις συγκρατημένες δαπάνες.

    Ειδικότερα, όπως τονίζεται στη ανακοίνωση του ΣΕΤΕ “οι αυξήσεις άνω του 10% στο καλάθι του τουρίστα, οι διαδοχικές αυξήσεις των συντελεστών ΦΠΑ, η κατάργηση των μειωμένων συντελεστών των νησιών, καθώς και οι επιβαρύνσεις όλων των επιμέρους κλάδων του τουρισμού με νέα τέλη και φόρους, ενέτειναν την αλλαγή στην καταναλωτική τάση των τουριστών, με κύριο χαρακτηριστικό τις συγκρατημένες δαπάνες σε σχέση με προηγούμενες χρονιές.

    Παράλληλα, οι τουριστικές επιχειρήσεις, για να καταφέρουν να παραμείνουν ανταγωνιστικές, ύστερα και από την αρνητική εξέλιξη των μεγεθών κατά το πρώτο εξάμηνου του έτους, προώθησαν στην αγορά πακέτα μειωμένων τιμών “τελευταίας στιγμής”, που σε συνδυασμό με την απορρόφηση του ΦΠΑ, επηρέασαν την τιμολογιακή τους πολιτική, καταγράφοντας τελικά πτώση εσόδων.

    Επιπρόσθετα, αφήνοντας πλήρως ανεξέλεγκτη την αγορά των ενοικιαζόμενων καταλυμάτων, το κράτος έχει ήδη απωλέσει σημαντικά έσοδα, τα οποία πιθανότατα θα είχαν αποτρέψει τις πρόσθετες επιβαρύνσεις στην ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και στα αποτελέσματα των τουριστικών επιχειρήσεων. 

    Τέλος, η χώρα μας δεν επωφελήθηκε στον δέοντα βαθμό από την γεωπολιτική κατάσταση της Ανατολικής Μεσογείου, χάνοντας την ευκαιρία να κεφαλαιοποιήσει το γεγονός ότι παρά το προσφυγικό / μεταναστευτικό ζήτημα, η Ελλάδα παραμένει ο πλέον ασφαλής τουριστικός προορισμός σε σχέση με την ευρύτερη περιοχή.

    Από την άλλη πλευρά, η συνεχιζόμενη αύξηση των αφίξεων, όπως προαναφέρθηκε, συντελεί αποφασιστικά στη δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης στον Τουρισμό, με αποτέλεσμα ο τομέας να παραμένει βασικός πυλώνας ενίσχυσης της απασχόλησης. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία του SETE Intelligence, οι άμεσα απασχολούμενοι στον κλάδο ξενοδοχείων και εστιατορίων αποτελούν πλέον, περίπου, το 10% του συνόλου των απασχολούμενων της χώρας, κατατάσσοντας τον τουρισμό στη 3η πολυπληθέστερη κατηγορία απασχόλησης, πίσω από το Εμπόριο και τον Πρωτογενή τομέα.

    Προκειμένου να διατηρηθεί και να ενισχυθεί η καθοριστικής σημασίας συνεισφορά του τομέα στην εθνική οικονομία, η Πολιτεία οφείλει πρωτίστως να λύσει συστηματικά και αποτελεσματικά το προσφυγικό / μεταναστευτικό ζήτημα, να επενδύσει στη δυναμική και στοχευμένη προβολή του ελληνικού τουρισμού και των προϊόντων του και να διαβεβαιώσει τον τομέα ότι αντιλαμβάνεται την ανάγκη επαναφοράς της φορολογίας σε ανταγωνιστικά επίπεδα.

    Είναι ξεκάθαρο, πλέον, πως χωρίς επάνοδο των φορολογικών συντελεστών κοντά στα επίπεδα του ανταγωνισμού – ο οποίος προβλέπεται οξύτατος για την περίοδο του 2017, κυρίως λόγω της επιθετικής επανόδου στη διεθνή αγορά των ανταγωνιστικών προορισμών που φέτος αντιμετώπισαν σοβαρές δυσκολίες – χωρίς αποδοτικά αναπτυξιακά εργαλεία και άμεση έναρξη εφαρμογής του επενδυτικού νόμου, χωρίς βιώσιμη επίλυση του προβλήματος των μη εξυπηρετούμενων δανείων, αλλά και χωρίς ρευστότητα, ο Ελληνικός Τουρισμός θα έπεται των εξελίξεων και η συνολική δυναμική του, θα εξαρτάται εξακολουθητικά από συγκυρίες.

    Οι παράγοντες αυτοί, θεωρούνται καταλύτες τόσο για την τελική προσπάθεια ανάκτησης των χαμένων εσόδων στον τομέα έως το τέλος του έτους, όσο και για την περαιτέρω πορεία ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού τα επόμενα χρόνια.

    kountoura

    Η πολιτική ηγεσία

    Ο τουρισμός είναι η εθνική μας δύναμη” επισημαίνει για μια ακόμα φορά η κα. Ελενα Κουντουρά αναδεικνύοντας την ανικανότητα της να αντιληφθεί τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο πολύπαθος ελληνικός τουρισμός. “Η Ελλάδα” επισημαίνει η αναπλ. υπουργός Τουρισμού με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού 27η Σεπτεμβρίου, “αποτελεί έναν παγκόσμιο ελκυστικό προορισμό που συνεχώς αυξάνει τη διεθνή απήχησή της. Διαρκώς εμπλουτίζουμε το τουριστικό μας προϊόν. Ισχυροποιούμε την εικόνα της χώρας μας διεθνώς. Προωθούμε και προβάλλουμε τους ελληνικούς προορισμούς που προσφέρουν άπειρες αυθεντικές ταξιδιωτικές εμπειρίες“.

    Στόχος μας είναι ο τουρισμός 365 μέρες το χρόνο. Μέσα από την τουριστική ανάπτυξη επιδιώκουμε να δημιουργήσουμε πολλαπλά οφέλη σε όλες τις περιοχές της χώρας, ακόμη και τις πιο απομακρυσμένες. Να αναδείξουμε νέους ελληνικούς προορισμούς. Να δημιουργήσουμε νέες πηγές εσόδων και νέες θέσεις εργασίας για τις τοπικές κοινωνίες. Να δώσουμε επαγγελματικό διέξοδο στους νέους μας και να εξασφαλίσουμε μέσα από τον τουρισμό συνθήκες ευημερίας και προόδου για τη χώρα μας.

    Το φετινό μήνυμα για την προσβασιμότητα, στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού, είναι ένα παγκόσμιο μήνυμα ευαισθησίας και ευαισθητοποίησης. Αποτυπώνει την έντονη κοινωνική διάσταση που έχει κάθε δραστηριότητα στον παγκόσμια αναπτυσσόμενο τομέα του τουρισμού και των ταξιδίων. Αποτελεί ισχυρό δείγμα πολιτισμού των χωρών και των λαών“.

    Η Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού

    Στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού το υπουργείο και ο ΕΟΤ σχεδίασαν προωθητικές ενέργειες για να γιορτάσουν και να μοιραστούν μαζί με τους ξένους ταξιδιώτες και όλους τους Έλληνες τις πανέμορφες εικόνες της Ελλάδας μας.

    Το βραβευμένο βίντεο παραγωγής του ΕΟΤ “Eternal Journey” διάρκειας 4 λεπτών και 15 δευτερολέπτων θα προβάλλεται καθ’ όλη τη διάρκεια της αυριανής ημέρας (27ης Σεπτεμβρίου) μέσα από οθόνες στα παρακάτω σημεία και χώρους τουριστικού ενδιαφέροντος:

    • στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών “Ελευθέριος Βενιζέλος”
    • στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας
    • στους σταθμούς του Μετρό Αθηνών
    • στις εγκαταστάσεις του λιμανιού του Πειραιά (ΟΛΠ) και ειδικότερα στο χώρο υποδοχής της κρουαζιέρας
    • στο Μουσείο Ακρόπολης

    Ο ΕΟΤ έχει αποστείλει το βίντεο στους φορείς και εκπροσώπους του τουρισμού προκειμένου να διοχετευτεί στα ξενοδοχεία, τα κάμπινγκ, τα τουριστικά καταλύματα και τα ταξιδιωτικά γραφεία της χώρας για την προβολή του στους χώρους υποδοχής των επισκεπτών.

    Επίσης, το βίντεο θα προβληθεί και από τα social media του υπουργείου και του ΕΟΤ, περιφερειών, φορέων και επιχειρήσεων που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:

    http://www.mononews.gr/ischiri-anaptixi-stis-ikonomies-tis-na-evropis-v-trimino-tou-2016-simfona-meleti-tis-eurobank/77399

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ