Ένα νέο κατάστημα εγκαινίασε ο CEO της JPMorgan, Τζέιμι Ντίμον (Jamie Dimon) την περασμένη εβδομάδα, όπου τονίστηκε ιδιαιτέρως η δραστηριοποίηση του τραπεζικού κολοσσού σε 1.000 νέες τοποθεσίες τα τελευταία επτά χρόνια.

Τα εγκαίνια του νέου καταστήματος στη Σάρλοτ της Βόρειας Καρολίνας, σε μικρή απόσταση από τα γραφεία των μεγαλύτερων ανταγωνιστών της, σηματοδοτεί το διευρυνόμενο χάσμα στον τομέα της λιανικής, μεταξύ της τράπεζας με έδρα τη Νέα Υόρκη και των πλησιέστερων ανταγωνιστών της, Bank of America και Wells Fargo, σημειώνει το Bloomberg.

1

Παρότι και οι τρεις τράπεζες έκλεισαν υποκαταστήματα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η JPMorgan επεκτάθηκε ταυτόχρονα σε δεκάδες νέες αγορές.

Μάλιστα, τα τελευταία δύο χρόνια, έχει ανοίξει περισσότερα καταστήματα από όσα έκλεισε.

Σήμερα, διαθέτει σχεδόν 5.000 καταστήματα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε χρόνο το καλοκαίρι, ο Ντίμον πραγματοποιεί επισκέψεις σε όλα τα καταστήματα των ΗΠΑ, όπου συζητά με το προσωπικό για τα θέματα που προκύπτουν, ώστε να βρίσκονται λύσεις εγκαίρως και αποτελεσματικά.

Οι ανταγωνιστές αγωνίζονται να καλύψουν τη διαφορά

Από πλευράς τους, οι Bank of America και Wells Fargo, οι οποίες έχουν καταγράψει πτώση άνω του 15%, ακολουθούν τώρα παρόμοια τακτική με την JPMorgan, επιβραδύνοντας το κλείσιμο καταστημάτων και καταρτίζοντας τα δικά τους σχέδια επέκτασης.

Η Bank of America, με 3.664 υποκαταστήματα, σχεδιάζει να προσθέσει δραστηριότητα σε 150 νέες τοποθεσίες μέχρι το τέλος του 2027, συμπεριλαμβανομένων των νέων καταστημάτων στο Ουισκόνσιν, τη Λουιζιάνα και την Αλαμπάμα.

Από την άλλη, η Wells Fargo, με 4.135, στοχεύει στην ανάπτυξη της Νέας Υόρκης, του Σικάγο, του Νάσβιλ και πόλεων στο Τέξας.

Η σημασία των καταστημάτων

Όπως αναφέρει το Bloomberg, οι τράπεζες κατανοούν ότι τα υποκαταστήματα εξακολουθούν να έχουν τη σημασία τους.

Ακόμη κι αν η συντριπτική πλειοψηφία των πελατών χρησιμοποιεί πλέον mobile ή online banking για καθημερινές συναλλαγές, συνήθως θέλουν να επισκεφθούν ένα υποκατάστημα για να ανοίξουν για παράδειγμα έναν λογαριασμό.

Τα καταστήματα είναι επίσης η διαφήμιση της τράπεζας.

Οι πελάτες βλέπουν θετικά έναν άνθρωπο που θα μπορούσε να τους βοηθήσει σε περίπτωση που το χρειαστούν, καθώς όλα έχουν πλέον αυτοματοποιηθεί.

Σε κάθε περίπτωση, η στρατηγική της JPMorgan έχει αποδώσει μέχρι στιγμής, αφού ξεπέρασε την Bank of America και την Wells Fargo το 2021 και διεκδίκησε το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στη λιανική.

Ο μακροπρόθεσμος στόχος της είναι να φτάσει ένα ποσοστό 15%, από 11,3% πέρσι, σύμφωνα με την παρουσίαση της εταιρείας.

Ο τραπεζικός κολοσσός φιλοδοξεί τελικά να αποκτήσει ένα υποκατάστημα σε κοντινή απόσταση με το αυτοκίνητο, από το μισό πληθυσμό κάθε πολιτείας.

Αυτό περιλαμβάνει και τη Βόρεια Καρολίνα.

Σήμερα, η JPMorgan κατατάσσεται 10η σε μερίδιο καταθέσεων λιανικής στην περιοχή του Σάρλοτ, αλλά στοχεύει ενεργά σε πολύ υψηλότερα επίπεδα.

Να σημειωθεί ότι η μεγαλύτερη πόλη της Βόρειας Καρολίνας φιλοξενεί τα κεντρικά γραφεία τόσο της Bank of America όσο και της Truist Financial, μιας από τις μεγαλύτερες περιφερειακές τράπεζες.

Η Wells Fargo εδρεύει στο Σαν Φρανσίσκο, ωστόσο, έχει περισσότερους υπαλλήλους στο Σάρλοτ από οποιαδήποτε άλλη τοποθεσία.

Διαβάστε επίσης: 

Alibaba: Λουκέτο στα καταστήματα λιανικής τύπου Costco στην Κίνα λόγω ανταγωνισμού

TSMC: Την πόρτα της εξόδου είδαν υπάλληλοι ύποπτοι για διαρροή «μυστικών» των τσιπ AI

BP: Ισχυρά κέρδη στο β’ τρίμηνο εν μέσω αβεβαιότητας στις τιμές ενέργειας