• Τράπεζες

    Fin Forum 2021: Τι ανέφεραν τα στελέχη των τραπεζών και οι servicers για τα φλέγοντα θέματα του τραπεζικού συστήματος

    Στεγαστική πίστη: Σε φάση ανάπτυξης μετά από μια 10ετία - Οι εκτιμήσεις των τραπεζών


    Πτωχευτικός, πλειστηριασμοί, Ταμείο Ανάκαμψης, «κόκκινα» δάνεια, τιτλοποιήσεις, servicers, «Ηρακλής», ο ψηφιακός μετασχηματισμός, τα τραπεζικά καταστήματα του αύριο, όλα τα θέματα δηλαδή που απασχολούν το τραπεζικό σύστημα σήμερα συζητήθηκαν χθες στο διαδικτυακό συνέδριο Fin Forum 2021.

    «Απευθύνω έκκληση στους επιχειρηματίες που έχουν στα σκαριά ένα επενδυτικό σχέδιο να έρθουν στην τράπεζα να το συζητήσουμε, ώστε να είναι έτοιμοι όταν έρθουν τα χρήματα από το Ταμείο Ανάκαμψης να χρηματοδοτηθούν τα επενδυτικά σχέδια τους» υπογράμμισε ο κ. Βασίλης Καραμούζης, γενικός διευθυντής Εταιρικής και Επενδυτικής τραπεζικής της Εθνικής Τράπεζας.

    Όσο πιο γρήγορα κινηθούμε τόσο πιο ελκυστικοί θα γίνουμε για την προσέλκυση ξένων επενδυτών, σημείωσε χαρακτηριστικά λέγοντας πως για το λόγο αυτό  η  Εθνική Τράπεζα έχει δημιουργήσει εσωτερικά Task Force με τη συνεργασία των σχετικών διευθύνσεων (Structured Finance, Investment Banking, Corporate Business Development), και έχουν ξεκινήσει οι συζητήσεις με πελάτες για επενδυτικά σχέδια που έχουν τα κριτήρια να ενταχθούν στα έργα που χρηματοδοτεί το Ταμείο.

    Τα 12,5 δισ. ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης μπορούν να οδηγήσουν σε ιδιωτικές επενδύσεις που θα ξεπεράσουν με τη μόχλευση μέσω τραπεζικού δανεισμού τα 30δις ευρώ, ανέφερε ο κ. Καραμούζης, σημειώνοντας πως η  χρηματοδότηση των επενδυτικών σχεδίων  μπορεί  να είναι: 40% δάνειο Ταμείου Ανάκαμψης, 30% δάνειο συγχρηματοδότησης από εμπορική τράπεζα (co-financing) και 30% ιδία συμμετοχή του επενδυτή.

    Τα έργα που θα τύχουν χρηματοδότησης είναι σε επενδύσεις: ΑΠΕ και αποθήκευση ενέργειας. Υποδομές ενέργειας (καλώδια, αγωγοί αερίου). Διαχείριση απορριμμάτων. Υποδομές δρόμων.Τουρισμός.Scalability ελληνικών εταιρειών (συγχωνεύσεις, capex). Εργα        ΣΔΙΤ.

    Και τόνισε πως για να «τρέξουν» γρήγορα οι χρηματοδοτήσεις χρειαζόμαστε  «ένα πλαίσιο ένταξης απλό, κατανοητό και γρήγορο, το οποίο θα συνοδεύεται από ένα ευέλικτο και γρήγορο τραπεζικό σύστημα».  Αυτή είναι η  συνταγή επιτυχίας για την προσέλκυση σημαντικών έργων στη χώρα μας, είπε χαρακτηριστικά

    doValue

    Αντίθετος στο οριζόντιο «πάγωμα» των πλειστηριασμών δήλωσε ο εκτελεστικός πρόεδρος της doValue  κ. Θοδωρής Καλαντώνης, τονίζοντας πως «είναι λάθος με οριζόντια μέτρα  να αντιμετωπίζεται ένα ασσύμετρο φαινόμενο, όπως είναι η κρίση covid που άλλους τους πλήττει πολύ, άλλους λιγότερο, ενώ υπάρχουν και κλάδοι που ευνοήθηκαν.

    Ο κ. Καλαντώνης σημείωσε ακόμα ότι το 2021 θα είναι μια χρονιά-ορόσημο για τη διαχείριση δανείων αλλά και ακινήτων καθώς οι  servicers  θα διαχειριστούν 200 χιλιάδες ακίνητα –από το 1 εκατομμύριο ακινήτων- που αποτελούν εξασφαλίσεις σε «κόκκινα» δάνεια.

    Υπογράμμισε πως η doValue θα είναι παρούσα  για  «όλα τα χαρτοφυλάκια που πιστεύουμε ότι ταιριάζουν στη στρατηγική μας και μπορούμε να διαχειριστούμε αποτελεσματικά, αυτά δεν θα είναι λίγα, και στοχεύουμε να διευρύνουμε σημαντικά το δικό μας υπό διαχείριση χαρτοφυλάκιο. Δεν έχουμε αριθμητικό στόχο, αλλά θέλουμε να είμαστε πρωταγωνιστές στον κλάδο. Δεν το κρύβω. Είμαστε στην κορυφή και δεν παύουμε να στοχεύουμε στην κορυφή» παραδέχθηκε ο κ. Καλαντώνης.

    Ακόμα σημείωσε πως τα  οριζόντια μέτρα από τη φύση τους δεν κάνουν διαφοροποίηση, αφού δεν πλήττονται όλοι με την ίδια ένταση και βάθος.  Άρα είναι εξ ορισμού ακατάλληλα για να αντιμετωπίσουν ένα ασύμμετρο φαινόμενο, όπως η πανδιμική κρίση.

    Όπως είπε οι  servicers έχουν την δυνατότητα να προσφέρουν καλύτερες λύσεις στους δανειολήπτες καθώς στις προτάσεις τους υπάρχει και η παράμετρος της πραγματικής αξίας του ακινήτου. Και η επενδυτική ματιά που θα έχουν οι servicers στα ακίνητα θα δώσει ώθηση στην αγορά και θα οδηγήσει στην αύξηση των τιμών των ακινήτων, τόνισε ο κ. Καλαντώνης.

    Άλλωστε να σκεφτούμε ότι περίπου 1.000.000 ακίνητα αποτελούν σήμερα εξασφαλίσεις σε κόκκινα δάνεια μεταξύ των διαφόρων τραπεζών και σε περίπου 20%-25% από αυτά δεν θα είναι εφικτό να βρεθεί κάποια λύση με τους δανειολήπτες, οι servicers θα κληθούν τα επόμενα χρόνια μέσω των εταιρειών διαχείρισης ακινήτων να βρουν λύσεις και να διαχειριστούν ακίνητα που θα ξεπερνούν τις 200.000, ανέφερε χαρακτηριστικά.

    Intrum Hellas

    -Το ζητούμενο είναι να απελευθερωθεί η οικονομία από τα «κόκκινα» δάνεια, όπως σήμερα απελευθερώνονται οι ισολογισμοί των τραπεζών, ανέφερε ο κ. Γιώργος Γεωργακόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Intrum Hellas, μιλώντας στην ίδια εκδήλωση.

    « Στόχος του Ομιλου Intrum είναι οι  βιώσιμες λύσεις που θα επιτρέψουν στις επιχειρήσεις να εξυγιανθούν και να ξαναγίνουν ανταγωνιστικές» συμπλήρωσε.

    Όπως είπε η Ιntrum έχει σχεδιάσει έναν μηχανισμό που στηρίζει τις επιχειρήσεις, ακόμη και μικρότερου μεγέθους, με στόχο την αναδιάρθρωση και τον εκσυγχρονισμό τους, παρέχοντας συμβουλευτικές υπηρεσίες και καθοδήγηση ώστε να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες χρηματοδότησης που υπάρχουν, όπως για παράδειγμα, το ΕΣΠΑ, και άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως το ισχυρότερο όλων, το Ταμείο Ανάκαμψης. Είναι ενδεικτικό, είπε ο κ. Γεωργακόπουλος, ότι το Ταμείο Ανάκαμψης προωθεί τη δημιουργία ισχυρότερων επιχειρηματικών σχημάτων μέσω συγχωνεύσεων, στρατηγικών συμμαχιών και εξαγορών και αυτό είναι που χρειάζονται οι ελληνικές επιχειρήσεις και κλάδοι της οικονομίας.

    Cepal

    Ο κ. Θεόδωρος Αθανασόπουλος, διευθύνων σύμβουλος Cepal Greece, αναφέρθηκε στο σημαντικό ρόλο που παίζουν οι servicers, δηλαδή οι εταιρείες διαχείρισης κόκκινων δανείων. Όπως εξήγησε, οι εταιρείες διαχείρισης κόκκινων δανείων και τα νέα εργαλεία που έχουν θεσμοθετηθεί αυξάνουν το βάθος της δευτερογενούς αγοράς τιτλοποιημένων δανείων, με άμεσο αποτέλεσμα τη διαφάνεια, την αξιοπιστία και την προσέλκυση ξένων επενδυτών.

    Ανέφερε ως παράδειγμα τη συναλλαγή Project Galaxy της Alpha Bank που αποτέλεσε τη δεύτερη μεγαλύτερη τιτλοποίηση μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων στην Ευρώπη και τη μεγαλύτερη τιτλοποίηση που έχει ολοκληρωθεί ποτέ στην Ελλάδα, ύψους 10,8 δισ. ευρώ. Η κίνηση αυτή εντάσσεται στον στρατηγικό σχεδιασμό και το μετασχηματικό της Alpha Bank προκειμένου να προχωρήσει πιο αποτελεσματικό σε έναν βασικό πυλώνα του σχεδίου της που είναι η στήριξη της πραγματικής οικονομίας.

    Όπως ανέφερε, με τις συνεχιζόμενες δομικές μεταρρυθμίσεις και την πρόοδο που επιτελείται στην εξυγίανση από την «κληρονομιά» των κόκκινων δανείων η Ελλάδα βρίσκεται σε θέση ισχύος για να πετύχει γρήγορη ανάκαμψη από τις επιπτώσεις της πανδημίας και να επιστρέψει στην ανάπτυξη.

    Εθνική Τράπεζα

    – «Τα πρώτα σημάδια από τα δάνεια που βγαίνουν από τα moratoria είναι ενθαρρυντικά. Δεν περιμένουμε πάνω από 15-20% των δανείων αυτών  να οδηγηθούν σε αδυναμία πληρωμής» προέβλεψε   η κα Φωτεινή Ιωάννου, γενική διευθύντρια διαχείρισης απαιτήσεων εταιρικής και λιανικής της Εθνικής Τράπεζας, σημειώνοντας πως ο νέος πτωχευτικός νόμος είναι στη σωστή κατεύθυνση.

    Αναφορά έκανε και στο project Frontier, την τιτλοποίηση των 6,1 δις ευρώ προβληματικών δανείων, που επιτρέπει στην Εθνική να μειώσει κατά 60% το απόθεμα των NPEs, με στόχο ένα χαμηλό διψήφιο δείκτη μη εξυπηρετούμενων δανείων μέχρι το τέλος του 2021 και μονοψήφιο ποσοστό το 2022.

    Σημείωσε ότι οι ρυθμίσεις –για δάνεια λιανικής και εταιρικά- αποτελούν ανάχωμα στη δημιουργία νέων «κόκκινων» δανείων, τονίζοντας πως πέρυσι η ΕΤΕ ρύθμισε  1,2δις ευρω δάνεια λιανικής κυρίως στεγαστικά, με το  προϊόν Split & settle να τυγχάνει μεγάλης αποδοχής από τους δανειολήπτες. Ωστόσο παραδέχθηκε πως θα συνεχίσουν να υπάρχουν δανειολήπτες –που παρά τα κυβερνητικά προγράμματα στήριξης- θα αντιμετωπίζουν προβλήματα στην εξυπηρέτηση του δανεισμού τους. Για αυτούς οι τράπεζες έχουν σχεδιάσει μια γκάμα από step-up προϊόντα για να τους βοηθήσουν να ανταπεξέλθουν σε αυτή την συγκυρία.

    -Όλα αλλάζουν στο τρόπο εξυπηρέτησης της πελατείας, στις συναλλαγές, ανέφερε η Γενική Διευθύντρια Λιανικής Τραπεζικής της ΕΤΕ κα Χριστίνα Θεοφιλίδη, και προέβλεψε ότι σε 10 χρόνια όλες οι τραπεζικές εργασίες θα  γίνονται από το κινητό μας, ενώ ο προσωπικός τραπεζικός σύμβουλος θα μας καθοδηγεί μέσω βιντεοκλήσης.

    Όπως είπε  ο καθένας από εμάς θα έχει μία και μοναδική ψηφιακή ταυτότητα, έγκυρη και επαληθεύσιμη άμεσα και μέσω  αυτής θα γίνονται συναλλαγές online.  Τα μετρητά θα ανήκουν στο παρελθόν, ενδεχομένως και η χρήση των καρτών να έχει περιοριστεί.

    Ήδη πάνω από το 90% των εγχρήματων συναλλαγών πραγματοποιείται σε αυτόματες μηχανές όπως ATM και APS και φυσικά online. Χωρίς να υπολογίζουμε εδώ τις συναλλαγές που πραγματοποιούνται με πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες.

    Και συμπλήρωσε πως η Εθνική Τράπεζα «επενδύει στον ψηφιακό μετασχηματισμό της  και στα στελέχη της, ειδικά στα στελέχη της πρώτης γραμμής, ώστε να αναπτύξουν τις δεξιότητες εκείνες που θα τους καταστήσουν πολύτιμους συνεργάτες σε κάθε πελάτη μας. Δεν θέλουμε να διεκπεραιώνουμε ούτε να πουλάμε – αναπτύσσουμε συμβούλους με γνώση και σεβασμό στον πελάτη μας. Και αυτή είναι μία επιθυμητή εξέλιξη και για τα στελέχη που βρίσκονται στα καταστήματα.  Αυτός είναι και ο νέος ρόλος του δικτύου στην ψηφιακή μας εποχή».

    Τράπεζα Πειραιώς

    -«Το Ταμείο Ανάκαμψης είναι μοναδική ευκαιρία για τη χώρα μας, ανοίγει το δρόμο για την πράσινη μετάβαση, στην ψηφιακή μετάβαση, την καινοτομία, την εξωστρέφεια ενσωματώνοντας κριτήρια ESG » υπογράμμισε  η κα Ελένη Βρεττού, Ανώτερη Γενική Διευθύντρια Corporate & Ιnvestment Banking της Τράπεζας Πειραιώς.

    Ακολουθούμε κριτήρια ESG όχι γιατί πρέπει, αλλά γιατί έχουν περάσει στο DNA των τραπεζών,  είναι μονόδρομος που πρέπει να ακολουθήσουμε όλοι, οι τράπεζες και οι πελάτες μας για να καταστούμε βιώσιμοι και ισχυροί την επόμενη ημέρα, ανέφερε χαρακτηριστικά.

    Όπως είπε οι τράπεζες εστιάζουν στις  αμιγώς πράσινες χρηματοδοτήσεις, κυρίως για Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, τονίζοντας πως η  Τράπεζα Πειραιώς έχει  χρηματοδοτήσεις άνω των 2 δισ.ευρώ. «Τώρα το  στοίχημα της επόμενης ημέρας είναι να κινηθούμε εκτός των παραδοσιακών μοντέλων και να προάγουμε την εφαρμογή ESG κριτηρίων σε μη προφανείς τομείς, όπως για παράδειγμα είναι στη βιομηχανία».

    «Το κρίσιμο, είπε,  είναι να μετουσιώσουμε το ESG σε βασικά κριτήρια πιστωτικής και τιμολογιακής πολιτικής, όπως επίσης και να εκπαιδεύσουμε προς την ίδια κατεύθυνση τους πελάτες μας».

    – Η Τράπεζα Πειραιώς σχεδίασε, εν μέσω της υγειονομικής κρίσης και παράλληλα με την αντιμετώπιση των πρωτόγνωρων συνθηκών, ένα ολιστικό, εμπροσθοβαρές και δυναμικό πρόγραμμα μετασχηματισμού, το οποίο βρίσκεται σε φάση υλοποίησης ήδη από τον Σεπτέμβριο 2020, ανέφερε ο Γιώργος Καραμουσαλής, Deputy CFO, Head of Transformation & Business Strategy της Τράπεζας Πειραιώς, μιλώντας στο Fin Forum 2021.

    Oπως σημείωσε ο κ. Καραμουσαλής, «το ξέσπασμα της πανδημίας ήταν μια ευκαιρία να τεστάρουμε τα αντανακλαστικά του οργανισμού μας, να αξιολογήσουμε τα δεδομένα και να μετατρέψουμε αυτήν την κρίση σε ευκαιρία».  «Η έκτακτη συνθήκη της πανδημίας, δεν θα πρέπει να ερμηνευθεί και αντιμετωπιστεί ως έκτακτη, μη επαναλαμβανόμενη. Αντιθέτως, η αβεβαιότητα είναι το νέο modus operandi και η νέα πραγματικότητα, που είναι ίσως πιο περίπλοκη από το παρελθόν, καθότι είμαστε στο μεταίχμιο σημαντικών και παράλληλων αλλαγών σε όλο το φάσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας, απαιτεί από τους οργανισμούς εγρήγορση για δράση και προσαρμοστικότητα», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμουσαλής.

    Πρόσθεσε δε, ότι τα νέα δεδομένα επιβεβαίωσαν την προσήλωση της Τράπεζας στην ESG στρατηγική, επιτάχυναν την υλοποίηση της στρατηγικής για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, τόσο στις εμπορικές λειτουργίες, όσο και στις υποστηρικτικές λειτουργίες, οδήγησαν σε επαναξιολόγηση των υποδομών καθώς του τρόπου που σκέφτεται και λειτουργεί ο οργανισμός με στόχο να κρατάει ρυθμό και να είναι σε εγρήγορση για να ανταποκρίνεται συνεχώς στο μεταβαλλόμενο περιβάλλον.

    Αναφερόμενος στο θέμα του εξορθολογισμού του κόστους, ο κ. Καραμουσαλής σημείωσε ότι τα νέα δεδομένα καλούν στην επαναξιολόγηση της κατανομής και της χρήσης των πόρων. Για παράδειγμα, η τηλεργασία αποτελεί σημαντικό καταλύτη για την καλύτερη αξιοποίηση των ακινήτων των τραπεζών ενώ η υιοθέτηση της ψηφιοποίησης, τόσο στο εμπορικό κομμάτι, δηλαδή στην επαφή με τον πελάτη, όσο και στο λειτουργικό /back office, δίνει τη δυνατότητα για απελευθέρωση χρόνου των εργαζομένων που μπορεί να διοχετευθεί σε εμπορικές δραστηριότητες.

    Eurobank

    -Ο ψηφιακός μετασχηματισμός των τραπεζών -και όχι μόνο- είναι πλέον αναγκαία συνθήκη επιβίωσης. Για να έχει όμως ουσιαστικό αποτέλεσμα πρέπει να έχει ραγδαία εξάπλωση στον οργανισμό, να έχει εφαρμογή και επίδραση σε ευρύ φάσμα λειτουργιών, υπηρεσιών και ανθρώπων, και να έχει διάρκεια στο χρόνο, δηλαδή να συνιστά ουσιαστική και μόνιμη αλλαγή, σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Μιχάλης Τσαρμπόπουλος, Group Chief Digital Officer της Eurobank.

    Βασικές επιδιώξεις μέσα από ένα τέτοιο πρόγραμμα είναι: η δομική μείωση του κόστους λειτουργίας.  Η αύξηση της παραγωγικότητας με βασικό στόχο την απελευθέρωση χρόνου από διαδικαστικές εργασίες, σε εργασίες προστιθέμενης αξίας.      Η μείωση του χρόνου εξυπηρέτησης των πελατών, η μείωση της γραφειοκρατίας, αλλά και η τόνωση των εσόδων, όπως και η διαρκής εξέλιξη των προσφερόμενων υπηρεσιών.

    Σημείωσε πως στην Eurobank «έχουμε φτάσει να εξυπηρετούμε τους 3,400 πελάτες και στις 1,400 συναλλαγές το λεπτό! Ενώ ακόμα και για τις περιπτώσεις πιο σύνθετων υπηρεσιών έχουμε δημιουργήσει την υπηρεσία του v-banking την οποία και διευρύνουμε συνεχώς».

    Στόχος είναι να φτιάξουμε έναν  οργανισμό απλό, χωρίς χαρτιά, και χωρίς μακρές χειρωνακτικές διαδικασίες. Προσφέρουμε ολοένα και περισσότερα προϊόντα και υπηρεσίες online είτε μόνοι μας είτε σε συνεργασία με τρίτες εταιρείες στη λογική και του open banking. Το ζητούμενο μέσα από τέτοιου είδους δράσεις είναι η τόνωση των εσόδων και η ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών των πελατών μας.

    Ο κ. Τσαρμπόπουλος αναφέρθηκε στις  πρωτοβουλίες του Digital Academy for Business της τράπεζας, «το οποίο μάλιστα σύντομα θα διευρύνουμε και για ιδιώτες, και το πρόγραμμα e-commerce μέσα από το οποίο βοηθάμε μικρές επιχειρήσεις να στήσουν το ηλεκτρονικό τους κατάστημα».

    Και προανήγγειλε ο “phygital banking”. Πρόκειται για μια σειρά «ταξιδιών εξυπηρέτησης» των πελατών που ξεκινούν από το φυσικό κόσμο και ολοκληρώνονται ψηφιακά, ή αντιστρόφως, ξεκινούν από τον ψηφιακό κόσμο και ολοκληρώνονται με τη συνδρομή εξειδικευμένου τραπεζικού συμβούλου. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις συνδυάζονται αρμονικά ψηφιακές τεχνολογίες, τεχνολογίες video, και officers της τράπεζας ώστε να δημιουργούν μια εξαιρετική και ολοκληρωμένη εμπειρία στους πελάτες μας.

    Alpha Bank

    – Η τηλεργασία «ήρθε για να μείνει», δημιουργεί «νέες ευκαιρίες» και διαμορφώνει τις συνθήκες για μια «εντελώς νέα επιχειρησιακή κουλτούρα»  τόνισε η κα Αναστασία Σακελλαρίου, Γενική Διευθύντρια – Chief Transformation Officer της Alpha Bank.

    «Στην Alpha Bank, συνεχίζοντας τη μεθοδική δουλειά που έγινε τα προηγούμενα χρόνια, επενδύουμε στη δημιουργία νέων μοντέλων εξυπηρέτησης των πελατών και διανομής των υπηρεσιών μας, ενισχύοντας τα ψηφιακά μας κανάλια και αναπτύσσοντας περαιτέρω την απομακρυσμένη υποστήριξη των πελατών για συναλλαγές, παροχή συμβουλών και άλλες υπηρεσίες»  ανέφερε και συμπλήρωσε:

    Η τράπεζα  αξιοποιεί την επιτυχημένη εμπειρία της από την πρώτη φάση της πανδημίας, όταν, μέσα σε λίγες μέρες, προσάρμοσε τη λειτουργία της μετατρέποντας όσες υπηρεσίες ήταν εφικτό σε digital μορφή.

    Ακόμα ανέφερε πως η Alpha Bank έχει δομήσει ένα φιλόδοξο πρόγραμμα μετασχηματισμού η υλοποίηση του οποίου ξεκινάει σύντομα και ότι για το λόγο αυτό έχει συγκροτηθεί ειδική ομάδα, με πάνω από 150 στελέχη, τα οποία αποτελούν και τον πυρήνα του μετασχηματισμού.

    -«Οι τράπεζες έχουμε μια σειρά από προκλήσεις που πρέπει να απαντήσουμε, όπως οι ανάγκες των πελατών μας και το πώς εμείς θα ανταποκριθούμε, η πίεση στο business model μας και οι αλλαγές από τις ψηφιακές τεχνολογίες», δήλωσε ο κ. Στέφανος Μυτιληναίος, Γενικός Διευθυντής – Chief Operating Officer της Alpha Bank.

    Έχουμε δώσει ιδιαίτερη έμφαση στις συναλλαγές σε ψηφιακά κανάλια και το έχουμε πετύχει σε μεγάλο βαθμό, πρόσθεσε, τονίζοντας ότι η πανδημία έχει βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση.

    Έκανε ειδική αναφορά στα digital wallets που παρέχει η Τράπεζα – το myAlpha Wallet, το Garmin Pay, το Apple Pay – υπογραμμίζοντας τη σημασία τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αλλά και στην πρωτοποριακή υπηρεσία MyAlpha Ραντεβού, που δίνει στους πελάτες τη δυνατότητα να κλείνουν ραντεβού και να εξυπηρετούνται online.

    Για τον κ. Μυτιληναίο, η μεγαλύτερη πρόκληση της τράπεζας ως προς τον ψηφιακό της μετασχηματισμό είναι το τι πρέπει να κάνουμε για να φτιάξουμε μια νέα σύμβαση με τους πελάτες μας, για να έχουμε και ένα βιώσιμο business model.

    -Στην κουλτούρα διαφορετικότητας και ενσωμάτωσης που υιοθετεί η Alpha Bank, καθώς και στην πολιτική της Τράπεζας για την παροχή ίσων ευκαιριών και την προώθηση των γυναικών στην Ανώτερη Διοίκηση, αναφέρθηκε η κα Φραγκίσκη Μελίσσα, Εντεταλμένη Γενική Διευθύντρια – Chief Human Resources Officer της Alpha Bank.

    Σημείωσε ότι το ποσοστό των γυναικών στο σύνολο του Προσωπικού της Τράπεζας ανέρχεται στο 55%, ενώ ήδη ενισχύεται σημαντικά η παρουσία τους και στα ανώτατα διοικητικά επίπεδα. Το ποσοστό των γυναικών σε ανώτατες διοικητικές θέσεις της τράπεζας ανήλθε στο 16% το 2020, από 6% το 2019, και η παρουσία τους στο ΔΣ αγγίζει σήμερα περίπου το 20% από το 8% που ήταν το 2019.

    Σημείωσε ότι η Alpha Bank, για τρίτη συνεχή χρονιά, εντάχθηκε στον διεθνή δείκτη ισότητας των φύλων Bloomberg Gender-Equality Index (GEI).

    Ακόμα ανέφερε, ότι καθώς σε τηλεργασία είναι το 70% του προσωπικού, η τράπεζα έχει δημιουργήσει μία πλατφόρμα επικοινωνίας,προκειμένου όλοι οι άνθρωποί της να μένουν σε επαφή και να έρχονται πιο κοντά.



    ΣΧΟΛΙΑ