• Top Stories

    Αυτός είναι ο νέος ΚΟΚ-Τι αλλάζει σε Uber και Beat

    • NewsRoom
    Uber

    Uber


    Κατατέθηκε το βράδυ της Πέμπτης και με καθυστέρηση μηνών το νέο νομοσχέδιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ). Η νέα νομοθεσία επιφέρει σημαντικές αλλαγές τόσο στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες Uber και Beat που προσφέρουν υπηρεσίες ταξί αλλά και στους μη επαγγελματίες οδηγούς καθότι θεσμοθετούνται αυστηρότερα πρόστιμα. Σημειώνεται δε ότι ιδιαίτερη σημασία φαίνεται να δίδεται στο εισόδημα των παραβατών οδηγών αφού τα νέα πρόστιμα διακυμαίνονται βάσει αυτού.  Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, το νομοσχέδιο θα ξεκινήσει εντός των ημερών να συζητείται στις αρμόδιες επιτροπές της Bουλής.

    Τα πρόστιμα

    Ο νέος ΚΟΚ θα προβλέπει μείωση 40% σε όλα τα πρόστιμα, όμως τριπλάσια προσαύξησή τους με εισοδηματικά κριτήρια. Αυστηρό θα είναι και το πρόστιμο για τους οδηγούς που θα εξακολουθήσουν να έχουν  κακές και επικίνδυνες συνήθειες την ώρα που βρίσκονται στον δρόμο, όπως η χρήση κινητού, η έλλειψη κράνους και ζώνης ασφαλείας, η στάθμευση σε ράμπες ή η παρεμπόδιση της διάβασης των ατόμων με αναπηρία και η χρήση της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης στους αυτοκινητοδρόμους.

    Οι παραβιάσεις θα διαχωρίζονται σε τρεις κατηγορίες, χαμηλής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας, και αναλόγως της διαβάθμιση θα υπάρχει και το αντίστοιχο πρόστιμο.

    Προβλέπονται επίσης και δύο πρόσθετες κατηγορίες: Της πολύ υψηλής συχνότητας και τις αντικοινωνικής συμπεριφοράς. Και στις δύο θα αφαιρείται η άδεια οδήγησης για 60 ημέρες.

    Στις παραπάνω, λοιπόν, παραβάσεις (πλην των  προσπεράσεων φορτηγών που η ποινή ορίζεται σε 30 μέρες χωρίς αφαίρεση πινακίδων την πρώτη φορά) προβλέπονται μηδενικά πρόστιμα, αλλά διοικητικά μέτρα που είναι η αφαίρεση διπλώματος και πινακίδων για 60 ημέρες.

    Εξαιρέσεις

    Από την παραπάνω κατηγορία θα εξαιρούνται οι σοβαρές παραβάσεις, όπως η κατανάλωση αλκοόλ, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, οι διατάξεις για τον τρόπο προσπέρασης οχημάτων, κ.λπ.

    Μεταχειρισμένα και εισαγόμενα οχήματα

    Να σημειωθεί πως αλλαγές προβλέπονται και για όσα αυτοκίνητα εισάγονται στην χώρα μας και είναι μεταχειρισμένα, έτσι ώστε με τους νέους μηχανισμούς ελέγχου να μειωθούν τα παράνομα κυκλώματα.

    Για την αλλαγή αυτή μάλιστα, το Υπουργείο Μεταφορών αναμένεται να δημιουργήσει ένα Ψηφιακό Μητρώο Οδικών Μεταφορών, στο οποίο θα καταγράφονται ψηφιακά, ανά επιχείρηση, τα οχήματα, οι οδηγοί, οι σχέσεις εργασίας, κ.λπ.
    ταξί

    Ταξί και Uber

    Όσον αφορά τα ταξί, το νομοσχέδιο προσαρμόστηκε στην απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, δηλαδή ότι οι υπηρεσίες της Uber συνιστούν μεταφορικό έργο, ενώ επιχειρεί να ρυθμίσει συνολικά τη λειτουργία των εταιρειών διαδικτυακής μεσολάβησης για τη μίσθωση ταξί.

    Με βάση ότι ορίζει το νομοσχέδιο, οι εταιρείες διαμεσολάβησης (Beat, Mytaxi, Taxiplon, Uber κ.λπ.) καλούνται πλέον να αποκτήσουν ειδική άδεια και να ορίσουν νόμιμο εκπρόσωπό τους στην Ελλάδα.

    Σε ό,τι αφορά στη φοροδιαφυγή που έχει καταγγελθεί επανειλημμένα από τους εκπροσώπους των ιδιοκτητών ταξί, τα έσοδα των εταιρειών διαμεσολάβησης προβλέπεται να φορολογούνται με βάση την κείμενη νομοθεσία και να εκδίδονται διαφορετικά φορολογικά στοιχεία προς τους συνεργαζόμενους οδηγούς και διαφορετικά για τον επιβάτη.

    Από το νομοσχέδιο απαλείφθηκε η πρόβλεψη για την επιβολή ελάχιστης χρέωσης στη μίσθωση τουριστικών οχημάτων. Οι εκπρόσωποι των ταξί ζητούσαν να μπει πλαφόν ύψους 90 ευρώ στις συγκεκριμένες χρεώσεις.

    Για την αδειοδότησή τους, οι εταιρείες διαμεσολάβησης θα καλούνται να υποβάλλουν σειρά από δικαιολογητικά, όπως είναι η σύμβαση ορισμένου χρόνου με τουλάχιστον τρεις οδηγούς ταξί, επικυρωμένες άδειες κυκλοφορίας των οχημάτων με τα οποία συνεργάζονται, στοιχεία για τις σχέσεις εργασίας με τους οδηγούς κ.ά.

    Σε περίπτωση χρήσης οχήματος για το οποίο δεν έχει καταρτιστεί σύμβαση, προβλέπεται η αφαίρεση της άδειας οδήγησης για δύο έτη, ενώ στο ίδιο διάστημα θα απαγορεύεται στους παραβάτες να ιδρύσουν άλλο φορέα διαμεσολάβησης. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί πως λειτουργούν χωρίς άδεια, θα διακόπτεται η πρόσβαση στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα, επίσης για δύο χρόνια.

    Πινακίδες Κυκλοφορίας

    Με τον νέο ΚΟΚ κάθε πινακίδα κυκλοφορίας οχήματος που θα αφαιρείται, θα καταχωρείται μηχανογραφικά στο αρχείο, στο οποίο θα τηρούνται τα στοιχεία όλων των οχημάτων της οικείας οργανικής μονάδας του Υπουργείου Μεταφορών.

    Σε ό,τι αφορά στα οχήματα που είναι σε ακινησία, μετά την πάροδο 2 ετών, η αρμόδια ΔΟΥ θα προβαίνει σε καταστροφή των πινακίδων κυκλοφορίας τους.

    Σε περίπτωση αφαίρεσης των κρατικών πινακίδων οχήματος, η αρμόδια υπηρεσία της Ελληνικής Αστυνομίας θα προβαίνει σε καταστροφή των πινακίδων κυκλοφορίας του οχήματος με την πάροδο 2 ετών από τη λήξη του διοικητικού μέτρου της αφαίρεσης.

    Οι αρμόδιες κατά περίπτωση υπηρεσίες θα χορηγούν βεβαίωση καταστροφής των πινακίδων κυκλοφορίας, κατόπιν αίτησης εκ μέρους του ιδιοκτήτη–κατόχου του οχήματος.

    “Γουρούνες”

    Ο νέος ΚΟΚ φέρνει ριζικές αλλαγές και για τις “γουρούνες”. Σύμφωνα με το άρθρο 31 του νομοσχεδίου οι τετράτροχες μοτοσικλέτες με κινητήρες έως 125 κ.εκ. δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν σε ασφαλτοστρωμένες οδούς αλλά επιτρέπεται να τις διασχίζουν κάθετα.

    Επιπλέον το άρθρο 31 ξεκαθαρίζει πως αν εκμισθωθεί “γουρούνα” σε πρόσωπο που δεν έχει απαιτούμενη άδεια οδήγησης, επιβάλλεται στον εκμισθωτή, στο μισθωτή και στον οδηγό, αν ο τελευταίος επίσης δεν έχει άδεια οδήγησης, πρόστιμο 1.000 ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής επιβάλλεται πρόστιμο 2.000 ευρώ και κατάσχεση της “γουρούνας”.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Το σχέδιο για τα καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η συμφωνία για συνάντηση Τραμπ-Κιμ Γιονγκ Ουν ανεβάζει τα ασιατικά χρηματιστήρια

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Επιστροφή συντάξεων: Πώς και πόσα θα πάρετε αναδρομικά μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας



    ΣΧΟΛΙΑ