• Πολιτισμός

    Ρεβέκκα Καμχή: Επιστημιολογίες του Ήλιου με τη Μαρίνα Φωκίδη

    Ρεβέκκα Καμχή

    Η Ρεβέκκα Καμχή στην γκαλερί της στο Μεταξουργείο σε παλιότερη έκθεση


    Η Ρεβέκκα Καμχή διατηρεί το βλέμμα της στην καινοτομία. Με τις επιστημιολογίες του Ήλιου που επιμελείται η εξίσου αιχμηρή Μαρίνα Φωκίδη συνθέτουν στην γκαλερί της ένα κόσμο μετα-φυσικό.

    Πρόκειται για ομαδική έκθεση με δημιουργούς που διαρκώς αναθεωρούν το μέσο τους.

    Η ελληνοαγγλίδα Ζόε Πολ δημιουργεί υφαντά πάνω σε σχάρες απο παλιά ψυγεία. Ο Ιάσων Καμπάνης συνθέτει πορτρέτα ζώων με επιρροές από τις ζωφόρους και τα ζωόμορφα κεραμικά γλυπτά και βάζα της Γιούγκοεξπορτ. Ο Πάνος Προφήτης φιλοτεχνεί γλυπτές μάσκες με το παράδειγμα της εικονογραφίας από αρχαίους ελληνικούς αμφορείς. Τέλος, η Ελένη Κοτσώνη δημιουργεί αφηρημένες κατασκευές από κομμάτια εικόνων αλλάζοντας τη γραμμική αφήγηση παρελθόν, παρόν, μέλλον.

    Δημιουργικός σπινθήρας

    Ο τίτλος της έκθεσης μαρτυρά κάτι το ανοίκειο αλλά και συνάμα πραγματικό. Αφού οι επιστήμες μελετούν τα ηλιακά φαινόμενα. Αλλά στη συγκεκριμένη έκθεση, η ηλιακή ενέργεια παράγει δημιουργικό σπινθίρα. Κινητήριο δύναμη για την απαρχή μιας γόνιμης υπαρξιακής αναζήτησης στο αέναο ποτάμι του χρόνου.

    Το φως ως θεία έμπνευση, ποίηση, μετωνυμία ορθολογισμού αλλά και υλικό στοιχείο. Όλες αυτές οι «μεταφράσεις» του ήλιου ενυπάρχουν στον τόπο καταγωγής των καλλιτεχνών που συμμετέχουν στην έκθεση.

    Οι καλλιτέχνες προέρχονται από περιοχές του Νότου -την Αθήνα, το Βελιγράδι, τα Κύθηρα, τη Λιβαδειά, τη Νότια Αφρική ή την Ρόδο.

    Περιοχές όπου η παντοκρατορία του ήλιου εκμαυλίζει τα πάντα ή αντιθέτως σβήνει τις ατέλειές τους και καθηλώνει τις αισθήσεις.

    Μαρίνα Φωκίδη
    Μαρίνα Φωκίδη

    Σπονδή πέρα από τη Δυτική Σκέψη

    Έτσι η έκθεση αποτελεί μία εν χορώ σπονδή στους νοτιοανατολικούς πολιτισμούς, στην πολιτική τους ιδιοσυγκρασία, στις κοινωνικές και οικονομικές σχέσεις, στη χειρωνακτική τεχνοτροπία, στους μύθους και στις παραδόσεις τους.

    Μετουσιώνει με σύγχρονο λεξιλόγιο «σχήματα» και «χρώματα», που επιβίωσαν και μετά την ηγεμονία της «λευκής» αγνότητας της Αναγέννησης και του Κλασικισμού. Ανιχνεύει μορφές και αισθήσεις πέρα από τον ορθολογικό Διαφωτισμό και την επικράτηση της αμιγούς Δυτικής Σκέψης.

    Η Ρεβέκκα Καμχή παρέμεινε πάντα πιστή στις αναζητήσεις της προοδευτικής τέχνης. Το επικυρώνει μέσω της συνεργασίας με την επίσης διεθνή κουλτούρα της επιμελήτριας Μαρίνας Φωκίδη,

    Για περισσότερες πληροφορίες και υλικό παρακαλούμε επικοινωνείστε στο [email protected]



    ΣΧΟΛΙΑ