• Πολιτισμός

    Ποπ αισθητική, επίκαιρος προβληματισμός στο project {Just/Art}* στο Κέντρο τεχνών Δήμου Αθηναίων


    Η τέταρτη έκδοση του πρότζεκτ {Just/Art}* το οποίο ίδρυσε ο δικηγόρος Αλέξανδρος Κασσανδρινός παρουσιάζει την ομαδική έκθεση “When Law goes pop(!)” μέσα σε έναν σύγχρονο εκθεσιακό χώρο, το Κέντρο τεχνών του δήμου Αθηναίων, σε μια συμβολική, ιστορική τοποθεσία «απόδοσης δικαιοσύνης»: στο Πάρκο Ελευθερίας τον μνημειακό χώρο των παλαιών κρατητηρίων του Διοικητηρίου της ΕΑΤ- ΕΣΑ.

    Επτά διαφορετικοί καλλιτέχνες που συγγενεύουν με το σύγχρονο ποπ ιδίωμα, παρουσιάζουν έργα προβληματισμού σε αυτήν την αλλόκοτη για την τέχνη (και όχι μόνο) εποχή. Στη μετά Φλόιντ εποχή, οι θεματικοί άξονες που απασχόλησαν εξαρχής το πρότζεκτ, μοιάζουν ιδιαίτερα επίκαιροι φέτος: Σε ποια σημεία συμπίπτει η τέχνη με την αναζήτηση της δικαιοσύνης; Τί σημαίνει πολιτική τέχνη; Πόσο μπορεί να επηρεάσει η τέχνη την πρόοδο της κοινωνίας; Πόσο μπορεί το κοινό να επικοινωνήσει με την πόλη του και τις ιδέες της μέσω της τέχνης, ιδιαίτερα όταν εκείνη παρουσιάζεται σε έναν μη αναμενόμενο χώρο συνυφασμένο με το Δίκαιο. Το πάλαι ποτέ αρχηγείο της στρατονομίας κατά τη διάρκεια της χούντας, άνδρο της λογοκρισίας έχει μετατραπεί σε ουδέτερο «λευκό κύβο» ή λευκό καμβά, όπου ελεύθερα πλέον πραγματοποιείται καλλιτεχνικός και δημόσιος διάλογος ως αφετηρία για περαιτέρω ζύμωση ιδεών.

    Εγκατάσταση από κεραμικά δημιουργεί ο ath1281, όπου δεσπόζουν εξονυχιστικές ζωγραφικές συνθέσεις με παραστάσεις από ποντίκια και φωτιές σε ένα παράξενο σύμπαν που με σκωπτικό τρόπο σχολιάζει την καθώς πρέπει αστική κουλτούρα χωρίς όμως να αφήνει αλώβητο και τον εσωτερικό του κόσμο. Η γνωστή εννοιολογική δημιουργός Kanella, κατά κόσμο Κανέλλα Αράπογλου, που με αφετηρία την προσωπική της κληρονομία (κεντούσαν ακαταπαύστως η μητέρα και η θεία της Ιωάννα Κανελλοπούλου -η τελευταία κεντούσε ρούχα για ηθοποιούς και τραγουδίστριες της παλιάς Αθήνας), δημιουργεί έργα με ετερόκλητα υλικά και τεχνικές, αναδομώντας τα παραδοσιακά κεντήματα με δικές της «λύσεις», υφαίνοντας κατά κάποιο τρόπο την «προίκα» της νέας εποχής.

    Παρομοίως,  Λεώνη Γιαγδζόγλου αφηγείται από την πλευρά της μέσα από κεραμικές δημιουργίες, εμπνευσμένες τις μνήμες, τα βιώματα και τα συναισθήματά της. Η Ασπασία Μουριάδου από την άλλη, κατασκευάζει έργα τέχνης από μέταλλο και χαρτί, εγκαταστάσεις στο χώρο που παίζουν με την οπτική ψευδαίσθηση και το στοιχείο του αντικατοπτρισμού. Εξίσου πρωτότυπη και η Σοφία Παπαδοπούλου που με την τεχνική κολλάζ να θρυμματίζεται στο χαρτί προσπαθεί να αναπαραστήσει τον κατακερματισμένο κόσμο των ονειρικών αφηγημάτων και των παραμυθιών στη μαζική κουλτούρα ενώ η Φωτεινή Πούλια δημιουργεί ζωγραφικά καλειδοσκόπια που κεντρίζουν το ενδιαφέρον του θεατή ειδικά όταν στέκονται σε αντίθεση με τον φαινομενικά «τακτικό», συμμετρικό κόσμο.

    Τέλος, Ο Luca de Salvia (Λούκα ντε Σάλβια) επηρεασμένος από τις illustration φωτογραφίες των περιοδικών συνθέτει ψηφιακά πολύχρωμες εικόνες μιας αλλοτινής ποπ εποχής, που παραμένει όμως επίκαιρη και επιδραστική.

    Πληροφορίες:

    Εγκαίνια Έκθεσης : 23 Ιουνίου, 19:00- 22:30

    Χώρος Έκθεσης: Kέντρο Τεχνών δήμου Αθηναίων, Βασ. Σοφίας – Πάρκο Ελευθερίας, στάση Μετρό: Μέγαρο Μουσικής, τηλ.: 210 7224028

    Διάρκεια Έκθεσης: 23-26 Ιουνίου 2020

    Ώρες λειτουργίας: 11:00 – 19:00

    Στοιχεία Επικοινωνίας: τηλ. 210 7244850-1 



    ΣΧΟΛΙΑ