• Πολιτισμός

    Μισέλ Δημόπουλος: Πέθανε ο πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

    • NewsRoom
    Μισέλ Δημόπουλος

    Μισέλ Δημόπουλος, πρώην Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης


    Έφυγε από τη ζωή ο Μισέλ Δημόπουλος, ο οποίος διετέλεσε καλλιτεχνικός διευθυντής στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης από το 1992 έως το 2004.

    Κατά τη διάρκεια της θητείας του διεθνοποίησε το Φεστιβάλ με σημαντικές αξιώσεις.

    Τη θλιβερή είδηση ανακοίνωσε μέσα από την επίσημη σελίδα του, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

    Για την απώλεια του πρώην καλλιτεχνικού διευθυντή έγραψε στα social media: «Ο Μισέλ θα είναι πάντα εδώ. Στο Ολύμπιον και στο λιμάνι, στις μεγάλες οθόνες και στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, στις κουβέντες, στα βιβλία και τα περιοδικά. Θα είναι ζωντανός, ευθυτενής, γελαστός, δίκαιος και πάντα έτοιμος να ξαναδεί και να μας δείξει τις υπέροχες ταινίες που λάτρευε, να μας κάνει να ανακαλύπτουμε το καινούριο και το ανήσυχο σινεμά σε κάθε μας βήμα».

    Δείτε την ανάρτηση στο Facebook:

    ΥΠΠΟΑ: «Ο Μισέλ Δημόπουλος μετέδιδε την απεριόριστη αγάπη του για το σινεμά σε όλους»

    Πληροφορούμενη την απώλεια του Μισέλ Δημόπουλου, η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, σε συλλυπητήριο μήνυμα, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

    «Με τις ιδιότητες του κριτικού κινηματογράφου, του συγγραφέα και κυρίως του διευθυντή, επί πολλά έτη, του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, ο Μισέλ Δημόπουλος μετέδιδε την απεριόριστη αγάπη του για το σινεμά σε όλους όσοι τον γνωρίζαμε και συζητούσαμε μαζί του, εκπαιδεύοντας δεκάδες χιλιάδες θεατές στην απόλαυση της κινηματογραφικής εμπειρίας.

    Αναλαμβάνοντας τη διεύθυνση του Φεστιβάλ το 1992, πήρε στα χέρια του έναν θεσμό τοπικού ενδιαφέροντος και εμβέλειας και του άνοιξε ένα μεγάλο παράθυρο στον κόσμο.

    Το επιτυχημένο πρόγραμμα διεθνοποίησης του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης αποτέλεσε μοντέλο για αντίστοιχες διοργανώσεις παγκοσμίως. Σύστησε στο κοινό δεκάδες δημιουργούς και το έργο τους, αναδεικνύοντας τις νέες τάσεις, παρουσιάζοντας σπάνιες ταινίες στην ιστορία της κινούμενης εικόνας.

    Η γνώση, το πάθος, οι πρωτοβουλίες, ο ήρεμος δυναμισμός του χαρισματικού Μισέλ ήταν εκείνα τα στοιχεία που συνέβαλαν ουσιαστικά, ώστε το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης να εξελιχθεί σε έναν ισχυρό θεσμό. Του οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ για αυτό.

    Εκφράζω τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια στην οικογένεια και στους φίλους του».

    Ο υφυπουργός Πολιτισμού, Νικόλας Γιατρομανωλάκης, ανέφερε: «Με σεβασμό αποχαιρετούμε τον Μισέλ Δημόπουλο, τον άνθρωπο στον οποίο το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης οφείλει τη διεθνοποίηση και την αναζωογόνησή του, την πολυμορφία και την πολυφωνία του, στοιχεία που κρατάει μέχρι σήμερα.

    Ο απόλυτος “σινεφίλ” και “φεστιβαλιστής” αφοσιώθηκε στον κινηματογράφο, αγάπησε τον κινηματογράφο, δίδαξε τον κινηματογράφο. Θερμά συλλυπητήρια στους δικούς του και στη μεγάλη οικογένεια του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης».

    Η πορεία του

    Ο Μιχάλης (Μισέλ) Δημόπουλος σπούδασε κινηματογράφο στη Γαλλία και ξεκίνησε την καριέρα του ως κριτικός κινηματογράφου στην «Αυγή» και στο περιοδικό «Σύγχρονος Κινηματογράφος», τη δεκαετία του ’70.

    Συνεργάστηκε με διάφορους εκδοτικούς οίκους και συνεισέφερε ουσιαστικά στο ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο, όταν ανέλαβε ως καλλιτεχνικός διευθυντής το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (1992-2004), το οποίο κατόρθωσε να κάνει διεθνές με σημαντικές αξιώσεις.

    Συνεργάστηκε αρμονικά με ελληνικούς και ξένους κινηματογραφικούς φορείς, στο πλαίσιο της διοργάνωσης αφιερωμάτων σε γνωστούς κινηματογραφικούς δημιουργούς, με τον Δημήτρη Εϊπίδη, στο πλαίσιο της διοργάνωσης του προγράμματος των «Νέων Οριζόντων», αλλά και με δημοσιογράφους, κινηματογραφιστές και μεγάλα ονόματα της έβδομης τέχνης.

    Τουλάχιστον για μια ολόκληρη γενιά (ή και για μία ακόμη) παραμένει ίσως ο πιο αντιπροσωπευτικός τύπος του σινεφίλ, του ακούραστου θεατή που δεν σταμάτησε ποτέ να παρακολουθεί το σινεμά των δημιουργών με το ίδιο άσβεστο πάθος που το έκανε όταν ξεκίνησε, αρχικά ως φοιτητής κινηματογράφου στο Παρίσι και αργότερα στην Ελλάδα ως κριτικός, αρχικά στην «Αυγή» από το 1975 μέχρι και το 1981 και στον «Σύγχρονο Κινηματογράφο» με χρέη αρχισυντάκτη και διευθυντή από το 1975 μέχρι και το 1982, γράφει το flix.gr.

    Διαβάστε επίσης:

    Νέες ταινίες στους κινηματογράφους: 9 πρεμιέρες πριν το άνοιγμα των θερινών



    ΣΧΟΛΙΑ