• Πολιτική

    Όλες οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας: Τι θα ισχύσει από το 2017


    Πιο δίκαια και αναλογικά τέλη κυκλοφορίας προανήγγειλε για το ερχόμενο έτος ο Τρύφων Αλεξιάδης σε συνέντευξή του σε κυριακάτικη εφημερίδα, και το ερώτημα τώρα είναι ποιες είναι οι αλλαγές στις οποίες σκοπεύει να προχωρήσει το υπουργείο Οικονομικών για να διορθώσει τις αδικίες που υπάρχουν, αλλά και να αυξηθούν τα κρατικά έσοδα.

    Οι πληροφορίες λένε ότι για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος θα εφαρμοστεί ένα «κοκτέιλ» αυξήσεων σε κάποιες κατηγορίες οχημάτων και μειώσεων σε κάποιες άλλες, ώστε με τις μεν αυξήσεις να ξεπεραστεί η πρόβλεψη του προϋπολογισμού για έσοδα 1,088 δις ευρώ, με τις δε μειώσεις να μπουν στον… πειρασμό οι ιδιοκτήτες οχημάτων που έχουν παροπλιστεί τα τελευταία χρόνια να πάρουν πίσω τις πινακίδες τους, αυξάνοντας και πάλι τα κρατικά έσοδα.

    Οι… μεγάλοι άτυχοι των αλλαγών θα είναι πιθανότατα οι ιδιοκτήτες οχημάτων μικρομεσαίου κυβισμού που πρωτοκυκλοφόρησαν την περίοδο 2007-2010, καθώς θα επηρεαστούν περισσότερο από τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους και όχι τον κυβισμό, ενώ σαν σκέψη υπάρχει και η επέκταση του υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας με βάση τους ρύπους και σε παλαιότερα οχήματα, που κυκλοφόρησαν από το 2003 και μετά, ένα σενάριο στο οποίο θα πληγούν και οι ιδιοκτήτες οχημάτων μικρομεσαίου κυβισμού ηλικίας 13 ή λιγότερων ετών.

    Αντίθετα, οι σχεδιαζόμενες μειώσεις τελών κυκλοφορίας (που θα φτάνουν ως το 10%) θα αφορούν σε οχήματα μεγάλου κυβισμού 5ετίας και άνω, μία κατηγορία οχημάτων όπου τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί πολύ υψηλό ποσοστό κατάθεσης πινακίδων, λόγω της υπερβολικής τους επιβάρυνσης με τέλη κυκλοφορίας, με την ελπίδα πολλοί να πειστούν να πάρουν πίσω τις πινακίδες τους.

    Παράλληλα, σκέψεις υπάρχουν και για μία επιπλέον προσαύξηση των τελών κυκλοφορίας για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, στη λογική που εφαρμόζουν και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ενώ ταυτόχρονα δρομολογείται η μείωση του ορίου απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας για τα οχήματα που πρωτοκυκλοφόρησαν από τον Νοέμβριο και μετά, στα 85 ή και στα 80 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα, από τα 90 που είναι σήμερα.

    Σε κάθε περίπτωση, το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών αναμένεται να οριστικοποιηθεί εντός του Οκτωβρίου, ώστε να γνωρίζουμε εγκαίρως τι θα έχουμε να πληρώσουμε στο τέλος του χρόνου…

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

    http://www.mononews.gr/apo-ti-apilite-deal-gia-tin-anadiarthrosi-tis-marinopoulos/76670



    ΣΧΟΛΙΑ