• Πολιτική

    Μητσοτάκης: Στηρίζουμε το επενδυτικό σχέδιο της Cosco στον Πειραιά

    • NewsRoom

    Στιγμιότυπο από την επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη στα γραφεία της Cosco στον Πειραιά,


    Τη στήριξή της Νέας Δημοκρατίας στο επενδυτικό σχέδιο της Cosco για τον Πειραιά και το λιμάνι του ΟΛΠ εξέφρασε ο πρόεδρος του κόμματος, Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος επισκέφθηκε την Τετάρτη τα γραφεία της εταιρείας.

    Ο κ. Μητσοτάκης, ο οποίος έγινε δεκτός από τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Captain Fu Chengqiu, ζήτησε να ξεπεραστούν τα γραφειοκρατικά εμπόδια.

    Τα στελέχη της Cosco παρουσίασαν στον κ. Μητσοτάκη το σχέδιο της εταιρείας για την επέκταση των επενδύσεων στο Λιμάνι του Πειραιά, το μεγαλύτερο της χώρας όπου απασχολούνται ήδη 3 χιλιάδες εργαζόμενοι. Σύμφωνα με την ενημέρωση που παρείχαν στον πρόεδρο της ΝΔ, οι νέες επενδύσεις συνολικού ύψους 600 εκατ. ευρώ περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, προβλήτες για κρουαζιερόπλοια, επιβατικό σταθμό, επέκταση του τερματικού σταθμού αυτοκινήτων (car terminal), ξενοδοχεία και κέντρο logistics, το οποίο θα είναι συνδεδεμένο με το σιδηροδρομικό δίκτυο, για να μετακινούνται γρηγορότερα τα εμπορεύματα σε Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.

    Στη συζήτηση δόθηκε έμφαση στο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που έχουν το λιμάνι του Πειραιά και η Ελλάδα στη μετακίνηση εμπορευμάτων στις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, καθώς η εναλλακτική διαδρομή από τα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης διαρκεί κατά μέσον όρο 6 ημέρες παραπάνω.

    Κατά τη διάρκεια της συζήτησης επισημάνθηκε ότι με την έλευση της Cosco το λιμάνι του Πειραιά ανέβηκε από την 93η θέση στην 32η παγκοσμίως σε ό,τι αφορά τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, ενώ το 2019 αναμένεται να γίνει το σημαντικότερο λιμάνι της Μεσογείου.

    Ο κ. Μητσοτάκης ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις της Cosco και ενημερώθηκε από κοντά για τη χωροθέτηση των νέων επενδυτικών σχεδίων της επιχείρησης. Στη συνάντηση που είχε ο κ. Μητσοτάκης τόνισε πως η θέση της ΝΔ είναι σταθερή.

    «Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς να χρησιμοποιείται ως άλλοθι για την καθυστέρηση επενδύσεων. Από εκεί και πέρα, μπορούμε πάντα να βρούμε μια ικανοποιητική ισορροπία μεταξύ της ανάγκης να προστατεύσουμε τον πολιτιστικό μας θησαυρό, κάτι το οποίο φαντάζομαι ότι και οι ίδιοι οι επενδυτές το αναζητούν και το επιδιώκουν. Και της ανάγκης να μην αποτελεί αυτό εμπόδιο στη δρομολόγηση επενδύσεων» δήλωσε ο κ. Μητσοτάκης, προσθέτοντας πως η ΝΔ υποστηρίζει ότι οι κανόνες του παιχνιδιού δεν πρέπει να αλλάζουν εκ των υστέρων.

    «Όταν έχει δρομολογηθεί ένα μεγάλο επενδυτικό σχέδιο, με επενδυτές οι οποίοι έχουν αποδείξει την αξιοπιστία τους και οι οποίοι έρχονται να προσφέρουν στην αναπτυξιακή δυναμική της χώρας με ένα master plan το οποίο είναι εγκεκριμένο, οποιαδήποτε αλλαγή των κανόνων από τη διοίκηση, από το ελληνικό κράτος εκ των υστέρων δημιουργεί προβλήματα και ερωτηματικά» είπε ο κ. Μητσοτάκης.

    «Με βάση, λοιπόν, αυτές τις δύο αρχές πορευόμαστε και έτσι θα αξιολογήσουμε την προοπτική της επένδυσης στο μέλλον. Δεν χρειάζεται να ξαναπώ ότι έχουμε στηρίξει από την πρώτη στιγμή ανεπιφύλακτα την επένδυση αυτή. Θεωρούμε την ιστορία της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά ως μια πολύ επιτυχημένη ξένη επένδυση, η οποία έγινε στη χώρα μας, σε δύσκολες μάλιστα συγκυρίες. Αποδείξατε στην πράξη ότι δημιουργήσατε πολλές καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας. Και το επενδυτικό σας σχέδιο είναι επαρκώς φιλόδοξο, ώστε να προσβλέπουμε στη δημιουργία πολλών χιλιάδων νέων θέσεων απασχόλησης, καλά πληρωμένων θέσεων απασχόλησης, που θα δώσουν με τη σειρά τους μια διέξοδο στο μεγάλο πρόβλημα της νεανικής ανεργίας που έχουμε στη χώρα μας», πρόσθεσε.

    Απευθυνόμενος στη διοίκηση της εταιρείας, τόνισε πως η στήριξη της ΝΔ στα σχέδιά τους είναι δεδομένη.

    «Θα σεβαστούμε τους νόμους και το Σύνταγμα, αλλά θα διαμορφώσουμε ένα τέτοιο πλαίσιο που δεν θα δημιουργούμε αδικαιολόγητα εμπόδια στην προσπάθειά σας να ολοκληρώσετε αυτήν την επένδυση. Παρουσιάζεται μια εικόνα ενός ολοκληρωμένου λιμανιού το οποίο ξεκινάει από τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, που τόσο μεγάλη σημασία έχει για εμάς, προχωράει στο λιμάνι των κοντέινερς, που γίνεται το μεγαλύτερο λιμάνι στη Μεσόγειο. Και, στη συνέχεια, προφανώς καλύπτει τις ξενοδοχειακές ανάγκες που συνδέονται με την ακτοπλοΐα και φυσικά το κομμάτι της κρουαζιέρας, στο οποίο εμείς αποδίδουμε πάρα πολύ μεγάλη σημασία. Θέλουμε ο Πειραιάς να γίνει παγκόσμιο κέντρο κρουαζιέρας. Για να γίνει αυτό χρειάζονται επενδύσεις, πρέπει να υποδεχθούμε περισσότερα πλοία και χρειάζονται προφανώς και οι ανάλογες υποδομές στη στεριά, σε επίπεδο ξενοδοχείων, αλλά ενδεχομένως, γιατί όχι, και άλλων χρήσεων, ώστε αυτό το οποίο βλέπουμε σήμερα να μη μοιάζει σε τίποτα με αυτό το οποίο ελπίζουμε ότι θα βλέπουμε σε 3 με 5 χρόνια» κατέληξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: «Ανεβάζει στροφές» η Cosco για το master plan: Προετοιμάζεται πυρετωδώς για το νέο αίτημα στην ΕΣΑΛ

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: ΟΛΠ: Η «Οδύσσεια» του master plan μέχρι τη συμφωνία Cosco-κυβέρνησης

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: ΚΣΝΜ: Ομόφωνο «ναι» με μικρούς αστερίσκους στο master plan του ΟΛΠ



    ΣΧΟΛΙΑ