• The Wiseman

    The Wise Man: Τι έχουν πάθει οι Κινέζοι με το Ελευθέριος Βενιζέλος;

    • The Wiseman
    the wise man

    the wise man


    Η εμμονή των Κινέζων με το “Ελευθέριος Βενιζέλος”

    Εκατό φορές έχει εξηγήσει η ελληνική πλευρά στο Πεκίνο πως το 30% της Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ), που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος”, μπορεί να πωληθεί μόνο μέσω διαγωνισμού. Η λέξη “διαγωνισμός” προκαλεί αλλεργία στην κινεζική πλευρά που επιμένει με κάθε ευκαιρία να εκδηλώνει το ενδιαφέρον της για το μεγαλύτερο ελληνικό αεροδρόμιο. Το ίδιο αναμένεται να γίνει και σήμερα καθώς έχει προγραμματιστεί μια συνάντηση κινεζικών και ελληνικών ομίλων, που έχουν υπογράψει μνημόνια συνεργασίας.

    Πρόκειται για εταιρείες όπως η ΔΕΗ, ο ΑΔΜΗΕ, η Μυτιληναίος, η Forthnet, που έχουν υπογράψει “μνημόνια συνεργασίας” με κινεζικούς ομίλους όπως η Shenhua, State Grid, η ZTE, η NFC, η China Development Bank, κλπ.

    Πιθανώς οι Κινέζοι δεν έχουν ενημερωθεί πως υπάρχουν και κάποιοι άλλοι που καλοβλέπουν το “Ελευθέριος Βενιζέλος”. Μάλιστα προέρχονται από την Ευρώπη και έχουν ένα πλεονέκτημα: Η Fraport που θα διαχειρίζεται τα περιφερειακά αεροδρόμια για 40 (ή και 50 χρόνια) λέτε να μείνει ασυγκίνητη από τη διαδικασία πώλησης του 30% που θα ξεκινήσει τους επόμενους μήνες του ΤΑΙΠΕΔ;

    Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ με μηδενικό ενδιαφέρον!

    Είναι γνωστό πως η χώρα μας είναι πρωταθλήτρια στις ανακοινώσεις προγραμμάτων για το ΕΣΠΑ που μένουν επί μήνες στο πρώτο στάδιο! Στο μεσοδιάστημα ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας Αλ. Χαρίτσης πανηγυρίζει για τις μηδενικές απορροφήσεις σε πολλά προγράμματα. Στις τελευταίες του επιτυχίες περιλαμβάνεται το πρόγραμμα “Επενδύσεις Μείζονος Σημασίας” που είχε ανακοινώσει από πέρυσι και τώρα ετοιμάζεται να προχωρήσει σε δεύτερο κύκλο προσκλήσεων από ενδιαφερόμενους επενδυτές.

    Ξέρετε πόσοι ενδιαφερόμενοι εμφανίστηκαν στον πρώτο κύκλο του προγράμματος “Επενδύσεις Μείζονος Σημασίας”; Κανένας!

    Επειδή, λοιπόν, πήγε τόσο καλά, στο υπουργείο Οικονομίας προωθούν δεύτερο κύκλο με την ελπίδα πως τώρα κάποιος θα εμφανιστεί. Ακόμα και ένας να περάσει την πόρτα του υπουργείου, θα υπάρξει σχετική πανηγυρική τελετή υποθέτουμε.

    Η ανομβρία του συγκεκριμένου προγράμματος είναι χαρακτηριστική του τι συμβαίνει με τις μεγάλες επενδύσεις στη χώρα μας. Προχωρούν μετ’ εμποδίων από λίγους ήρωες ή πατριώτες. Οι άλλοι προτιμούν τα ωραία προγράμματα “γενικής επιχειρηματικότητας” του ΕΣΠΑ που ενισχύουν την αγορά εισαγόμενων οχημάτων.

    Μέχρι στιγμής δεν έχει επιδοτηθεί ούτε ένας από τους …τυχερούς που κατέθεσαν αιτήσεις για προγράμματα “επιχειρηματικότητας” εδώ και ενάμιση χρόνο.

    Η οικογένεια Hallak και η Air Mediterranean

    Εδώ και χρόνια ήθελε η οικογένεια του γνωστού επιχειρηματία Τζορτζ Χάλλακ να επενδύσει στις τακτικές αεροπορικές γραμμές. Ο Τζ. Χάλακ και οι γιοί του Φάντι και  Ανδρέας έχουν γνώση της αεροπορικής αγοράς καθώς ελέγχουν εταιρεία μίσθωσης αεροσκαφών. Επιθυμία τους, όμως, ήταν οι τακτικές αεροπορικές πτήσεις και τελικά το κατάφεραν με την ίδρυση της Air Mediterranean.

    Στην εκδήλωση για την έναρξη πτήσεων της νέας αεροπορικής εταιρείας ήταν, πάντως, πολύς κόσμος: Από τον αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμο, που διατηρεί καλές σχέσεις με την οικογένεια, μέχρι τον υπουργό Ναυτιλίας Π. Κουρουμπλή και τον Λάκη Λαζόπουλο.

    Ο πατήρ Χάλλακ, που διατηρεί για χρόνια χαμηλό προφίλ, εξακολουθεί να έχει επιρροή σε σειρά επενδυτών από τον αραβικό κόσμο που θέλουν να επενδύσουν στην Ελλάδα. Άνθρωπος που πάντα αγαπούσε τα αεροπλάνα, ίδρυσε την Air Mediterranean ως κληρονομιά στους δύο γιους του.



    ΣΧΟΛΙΑ