Άρθρα

Έλληνες και Κινέζοι διαγκωνίζονται στις αγοραπωλησίες second hand πλοίων


«Μπροστάρηδες» στις εξαγορές μεταχειρισμένων πλοίων εμφανίζονται οι Έλληνες εφοπλιστές, στοχεύοντας στην περαιτέρω ανάπτυξη των στόλων τους.

Τα στοιχεία επιβεβαιώνουν την διαπίστωση. Είναι αξιοσημείωτο ότι, από τις αρχές του 2019, έχουν δαπανήσει 2,6 δισ. δολάρια για την απόκτηση second hand πλοίων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking, οι Έλληνες πλοιοκτήτες είχαν εξαγοράσει μέχρι τις 19 Οκτωβρίου 187 πλοία, ξεπερνώντας τους Κινέζους που ακολουθούν με 180 μεταχειρισμένα πλοία, συνολικής αξίας 1,9 δισ. δολαρίων.

Βέβαια υπάρχει και μια επιλεκτικότητα που επίσης μπορεί να καταγραφεί και αφορά τις κατηγορίες πλοίων.

Οι Κινέζοι έχουν το προβάδισμα στα φορτηγά πλοία, εξαγοράζοντας συνολικά 135 έναντι 97 που απέκτησαν οι Έλληνες. Αντίθετα, το ελληνικό στοιχείο υπερτερεί στα δεξαμενόπλοια και στα containerships.

Οι εφοπλιστές της Ελλάδας έχουν εξαγοράσει 59 δεξαμενόπλοια αξίας 1,039 δισ. δολαρίων ενώ οι Κινέζοι σχεδόν τα μισά, δηλαδή 31 τάνκερ, αξίας 490,6 εκατ. δολαρίων.

Επιδόσεις υψηλές καταγράφουν οι Έλληνες εφοπλιστές και στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων όπου υπερτερούν με αγορές 18 μεταχειρισμένων containers αξίας 220,4 εκατ. δολαρίων με δεύτερους τους Κινέζοι με επτά πλοία αξίας 109,3 εκατ. δολαρίων.

Πρωταγωνιστής στον κλάδο ξηρού φορτίου είναι η Star Bulk Carriers, του εφοπλιστή Πέτρου Παππά, η οποία συνεχίζοντας το μπαράζ εξαγορών στόλων που ξεκίνησε το 2018, προχώρησε φέτος στην εξαγορά των 11 φορτηγών πλοίων της εταιρείας Delhpin Shipping, του πλοιοκτήτη Σοφοκλή Ζούλλα.

Επίσης, η Neptune Dry Management, η εταιρεία που ίδρυσε η δραστήρια πλοιοκτήτρια Μελίνα Τραυλού το Σεπτέμβριο του 2017, έχει εξαγοράσει φέτος τρία πλοία ξηρού φορτίου, η Diligent Holdings του Δημήτρη Μίχαλου, έχει εστιάσει στα supramax, εξαγοράζοντας και αυτή τρία πλοία ξηρού φορτίου, ενώ η ναυτιλιακή Cosmoship Management, συμφερόντων του εφοπλιστή Νίκου Σάββα, πρόσθεσε τέσσερα μεταχειρισμένα πλοία στο στόλο της.

Όσον αφορά στα δεξαμενόπλοια, τη μεγαλύτερη κινητικότητα, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, εμφανίζουν η NGM Energy της οικογένειας Μουνδρέα που έχει εξαγοράσει τέσσερα μεταχειρισμένα τάνκερ, η Avin International της οικογένειας Βαρδινογιάννη με επίσης τέσσερα μεταχειρισμένα τάνκερ και η νεοσύστατη Velos Tankers, του Πασχάλη Διαμαντίδη με τρία πλοία.

Καταγράφοντας τον αντίποδα, δηλαδή τις πωλήσεις πλοίων, οι Κινέζοι διατηρούν το προβάδισμα διότι παρά το γεγονός ότι έχουν πουλήσει λιγότερα πλοία, 70 έναντι 133 που έχουν πουλήσει οι Έλληνες, εισέπραξαν συνολικά υψηλότερο τίμημα και συγκεκριμένα 1,92 δισ. δολάρια έναντι 1,45 δισ. δολάρια που ήταν η αξία των second hand ελληνικών πλοίων που πουλήθηκαν.

Μάλιστα, οι Έλληνες πήγαν ακόμη πιο πίσω καθώς βρέθηκαν στην τρίτη θέση όσον αφορά την αξία των πλοίων που πούλησαν, διότι μετά από τους Κινέζους βρέθηκαν οι Ιάπωνες, οι οποίοι πούλησαν 129 πλοία συνολικής αξίας 1,62 δισ. δολαρίων.

 

 

 



ΣΧΟΛΙΑ