• Business

    Πίεση της Κίνας προς την ελληνική κυβέρνηση για την εξαγορά του ΟΛΠ


    Φαίνεται πως το Πεκίνο ζητά από την ελληνική κυβέρνηση την έγκριση της εξαγοράς του ΟΛΠ από την Cosco, όσο το δυνατόν συντομότερο. Ειδικότερα, ο πρέσβης της Λαοκρατικής Δημοκρατίας της Κίνας στην Ελλάδα Zou Xiaoli, μιλώντας ενώπιον του υπουργού ναυτιλίας Θ. Δρίτσα και του αντιπροέδρου της Βουλής Αν. Στ. Κουράκη, τόνισε πως «η κινεζική πλευρά ευελπιστεί ότι τα σχετικά κείμενα θα περάσουν από το Ελεγκτικό Συνέδριο και τη Βουλή το συντομότερο δυνατό, ώστε να προχωρήσει ομαλά το πλέον σημαντικό έργο συνεργασίας των δυο χωρών».

    Πιο συγκεκριμένα, μέσω του βήματος της Παλαιάς Βουλής των Ελλήνων, υπογράμμισε πως η Cosco «με πράξεις εξέφρασε την εμπιστοσύνη και την αλληλεγγύη της στην οικονομική ανάκαμψη της Ελλάδα» επισημαίνοντας πως μετά την ανάδειξή της σε προτιμητέο επενδυτή για το λιμάνι του Πειραιά θα καταφθάσουν στις αρχές του Ιουνίου στην Αθήνα πλήθος κινεζικών επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένων κινεζικών τραπεζών, για να συμμετέχουν στην διεθνή ναυτιλιακή έκθεση Ποσειδώνια. Συνέδεσε έτσι εμμέσως πλην σαφώς την ολοκλήρωση της εξαγοράς του Πειραιά με τις περαιτέρω κινεζικές επενδύσεις, σχολιάζουν διπλωματικές πηγές.

    Οι δημόσιες παραινέσεις του Κινέζου πρέσβη, που έγιναν την Τετάρτη το μεσημέρι στα πλαίσια παρουσίασης από τα ΕΛΤΑ αναμνηστικής σειράς γραμματοσήμων για το έτος θαλάσσιας συνεργασίας των δυο χωρών, έρχονται σε μια περίοδο που εξακολουθούν να διατυπώνονται ανοιχτά αντιρρήσεις κατά της ιδιωτικοποίησης από μέλη της κυβέρνησης, φορείς του Πειραιά συνδικαλιστές αλλά και ενώ μέλη του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΠ επιχειρούν να καθυστερήσουν την υλοποίηση της εξαγοράς μέσω αμφιβόλου νομιμότητας αποφάσεις για επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης παραχώρησης. «Ο πρέσβης είπε στη διπλωματική γλώσσα “τελειώνετε” με τον Πειραιά» σχολιάζει πηγή παρούσα στην εκδήλωση με γνώση των κινεζικών προβληματισμών. Υπενθυμίζεται πως η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ εχει κρατήσει άνω του ενάμιση έτους και πριν από αυτή η έγκριση της επένδυσης στο δυτικό τμήμα του λιμανιού, άλλο τόσο.

    Με αυτό τον τρόπο, αποκτά, ίσως, πρόσθετη σημασία και η ομιλία του υπουργού ναυτιλίας Θ Δρίτσα στην ίδια εκδήλωση και μετά τις δηλώσεις του πρέσβη, κυρίως στο σημείο της όπου αναφέρθηκε στην ανάγκη σεβασμού των εργατικών σχέσεων, του περιβάλλοντος και της ύπαρξης κοινωνικού μερίσματος.

    Αξίζει να αναφερθεί πως η ομαλή και ταχεία ολοκλήρωση της εξαγοράς της διαχειρίστριας του λιμανιού του Πειραιά ΟΛΠ ΑΕ από την Cocso αποτελεί καθοριστικό παράγοντα γα την εξέλιξη των ελληνοκινεζικών οικονομικών σχέσεων.



    ΣΧΟΛΙΑ