Νέο διαγωνισμό προμήθειας ηλεκτρικών λεωφορείων και των παρελκόμενών τους αναμένεται να προκηρύξει εντός των επόμενων ημερών, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Πηγές που γνωρίζουν το θέμα αναφέρουν στο mononews ότι ο διαγωνισμός θα αφορά και την προμήθεια 30 – 40 ηλεκτροκίνητων οχημάτων In Motion Charging (IMC). Η προμήθεια των οχημάτων τελευταίας τεχνολογίας αποτελεί σημαντική εξέλιξη στον τομέα των μεταφορών, αλλά και στο ευρύτερο πρόγραμμα της κυβέρνησης και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προς την ηλεκτροκίνηση και τις βιώσιμες μετακινήσεις.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι σε συνδυασμό με τη μελέτη που τρέχει, ο ερχομός των νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε συνδυασμό με την προμήθεια των IMC, θα οδηγήσει σταδιακά σε πλήρη αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, ενώ ταυτόχρονα οι πόλεις θα αποκτήσουν ακόμα μεγαλύτερο οικολογικό αποτύπωμα.
«Είμαστε φανερά ικανοποιημένοι από την εξέλιξη, καθώς η επένδυση σε ηλεκτροκίνητα λεωφορεία με φόρτιση από το δίκτυο (IMC), θα σημάνει ουσιαστική επιχειρησιακή και λειτουργική αναβάθμιση όλων των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες, μετατρέποντας την Αθήνα σε μία πρωτεύουσα με οικολογική συνείδηση και κατεύθυνση και οικονομικά αποδοτική», ανέφερε ο Στέλιος Ινεπέκογλου, Πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων ΟΣΥ ΗΛΠΑΠ και αναπληρωτής οργανωτικός γραμματέας του Εργατικού Κέντρου Αθήνας, ερωτηθείς για την εν λόγω εξέλιξη.
Ως γνωστόν, στα σχέδια της κυβέρνησης είναι η πλήρης αναβάθμιση του στόλου της ΟΣΥ και του ΟΑΣΘ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αντιστοίχως έως το 2027. Την ίδια ώρα, με την ίδρυση του Κοινωνικού Κλιματικού Ταμείου, όπως έχει ανακοινωθεί, η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε επενδύσεις άνω του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ για την βελτίωση του συγκοινωνιακού έργου.
Υπενθυμίζουμε ότι μεταξύ άλλων, με χρηματοδότηση από το Κοινωνικό Κλιματικό Ταμείο προγραμματίζεται η προμήθεια 210 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων σε Αττική και Θεσσαλονίκη, που θα είναι προσβάσιμα σε άτομα με αναπηρία και υπηρεσία on demand μεταφοράς ευάλωτων. Αυτή η δαπάνη προϋπολογίζεται ότι θα αγγίξει τα 117 εκατομμύρια ευρώ και αποτελεί συνεισφορά του ευρωπαϊκού ταμείου.
Τι είναι τα ηλεκτροκίνητα οχήματα IMC
Tα ηλεκτροκίνητα οχήματα IMC χαρακτηρίζονται από αυτονομία, νέες δυνατότητες, ευελιξία στην κίνηση, μηδενικό αποτύπωμα ρύπων.
Κινούνται με δύο τρόπους: εναέρια και αυτόνομα, διαθέτοντας ενσωματωμένη μπαταρία συνεχούς φόρτισης, επιτρέποντας στα οχήματα να κινούνται και σε τμήματα της διαδρομής όπου δεν υπάρχουν εναέρια καλώδια, δηλαδή ανεξάρτητα, διατηρώντας τη λειτουργία τους χωρίς παύση και χωρίς να εξαρτώνται αποκλειστικά από το δίκτυο, φτάνοντας ακόμα και τα 100 χιλιόμετρα!
Σημειώνεται ότι η φόρτιση εν κινήσει σημαίνει πως τα οχήματα δεν χρειάζονται στατικούς σταθμούς φόρτισης, γεγονός που μειώνει την ανάγκη για ακριβές υποδομές και περιορίζει την οπτική ρύπανση. Την ίδια ώρα, το σύστημα είναι ενεργειακά αποδοτικό, μιας και όταν το τρόλεϊ δεν κινείται ή δεν υπάρχει ζήτηση φορτίου, το δίκτυο παραμένει σε κατάσταση αναμονής (standby) και η ενεργειακή κατανάλωση είναι πρακτικά μηδενική.
Σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για το ξήλωμα και τη συντήρηση των υπαρχουσών υποδομών του δικτύου των τρόλεϊ
Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκεται και ο ανοιχτός διαγωνισμός της ΟΣΥ ΑΕ για την υποβολή προσφορών από υποψήφιους ανάδοχους, που θα αναλάβουν το έργο της αποξήλωσης του ανενεργού δικτύου, διενέργειας καταγραφής των στύλων στο ενεργό και ανενεργό εναέριο ηλεκτρικό δίκτυο της ΟΣΥ Α.Ε. και αντικατάστασης στύλων στήριξης εναέριου ηλεκτρικού δικτύου παροχής ενέργειας των τρόλεϊ.
Το έργο προϋπολογισμού ύψους 3.706.174 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του φόρου προστιθέμενης αξίας αφορά στην αντικατάσταση 430 στύλων, ανεξαρτήτως ύψους, στύλου και βάθους εκσκαφής (πλήρης εργασία), την αφαίρεση 300 στύλων οιουδήποτε μεγέθους (πλήρης εργασία), την καταγραφή των εγκατεστημένων στύλων του ενεργού και ανενεργού δικτύου τρόλεϊ της ΟΣΥ Α.Ε., την αφαίρεση χάλκινου αγωγού συνολικού μήκους 10.000 μέτρων, του πλαστικού επιτόνου, των βελόνων και των διασταυρώσεων σε ευθεία και καμπύλα τμήματα και μεταφορά σε εγκαταστάσεις ΟΣΥ Α.Ε., την αφαίρεση 150 μπράτσων στήριξης (φουρούσια) του εναέριου δικτύου διαφορετικών διαστάσεων και τη βαφή 150 στύλων οιουδήποτε μεγέθους και μορφής.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν τις προσφορές τους ηλεκτρονικά μέχρι και την Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2025 στις 11:00, ενώ η ηλεκτρονική αποσφράγιση των προσφορών θα πραγματοποιηθεί πέντε ημέρες αργότερα, δηλαδή την Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2025 στις 11:00. Ο ανάδοχος με την πλέον συμφέρουσα οικονομική προσφορά, θα αναλάβει την εκτέλεση του έργου εντός 30 μηνών.
Διαβάστε επίσης:
Τρόλεϊ: Αναβάθμιση υποδομών λίγο πριν το… ξήλωμα – Ανέβηκε ο νέος διαγωνισμός της ΟΣΥ ΑΕ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τουσκ: Η Πολωνία πιο κοντά σε ανοιχτή σύγκρουση από ποτέ μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο
- Ένα κάλεσμα των ανθρώπων της θάλασσας να δουν το μέλλον της ναυτιλίας μέσα από την ανάπτυξη των ναυταθλητικών ομίλων και ομοσπονδιών
- ΥΠΠΟ: 1,7 δισ. ευρώ για το σύγχρονο σύστημα πυρασφάλειας στη Νέα Μονή Χίου
- Εκπαίδευση για Διπλώματα Ταχυπλόων & Σκαφών Αναψυχής
