• Ο πόλεμος Όλγας-Νίκης, οι 4 τραπεζίτες που κοιτάει ο Εξάρχου για την Παγκρήτια, ποιος CEO τράπεζας τα έχει πάρει στο κρανίο, το ελικόπτερο του σουπερμαρκετά Θανόπουλου και δυο hot τραπεζοασφαλιστικά κουΐζ

    Το ότι η διαδοχή του Κυριάκου Μητσοτάκη στην ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας – όποτε και αν τεθεί –  θα μπορούσε να είναι …γυναικεία υπόθεση είναι κάτι που με ξάφνιασε ευχάριστα.

    image

    «Mπρα ντε φερ» Ολγας – Νίκης για την προεδρία; 

    Το ότι η διαδοχή του Κυριάκου Μητσοτάκη στην ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας – όποτε και αν τεθεί το θέμα –  θα μπορούσε να είναι… γυναικεία υπόθεση είναι κάτι που με ξάφνιασε ευχάριστα.

    Όχι τίποτε άλλο, αλλά για να μην λένε οι επαγγελματίες δικαιωματιστές ότι στην Ελλάδα δεν έχει προχωρήσει αρκετά  η ισότητα των φύλων και άλλα τέτοια φεμινιστικά.

    Ας έρθουμε στην ουσία όμως.

    Είμαι βέβαιος ότι θα έχετε παρατηρήσει τη φιλολογία που αναπτύσσεται τις τελευταίες ημέρες για τις ηγετικές φιλοδοξίες που τρέφει η Όλγα Κεφαλογιάννη.

    Μία φιλολογία που εν πολλοίς την τροφοδοτεί και η ίδια κάθε φορά που διαφοροποιείται από την επίσημη γραμμή της Κυβέρνησης, όπως έγινε πρόσφατα με το ζήτημα του απορρήτου στην υπόθεση των υποκλοπών.

    Όπως μου μετέφεραν λοιπόν, η στήριξη που απολαμβάνει η Κεφαλογιάννη από συγκεκριμένο εκδοτικό συγκρότημα δεν είναι άσχετη με την συστηματική υπονόμευση  και απαξίωση που υφίσταται η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, από έντυπο του ίδιου συγκροτήματος.

    Δεν γνωρίζω ποιες είναι οι ενδόμυχες φιλοδοξίες της Νίκης, αλλά είναι γεγονός ότι τελευταία σε κάποιες εκδηλώσεις έχει κάνει  αρχηγικές εμφανίσεις.

    Μήπως λοιπόν  τις είδε η Όλγα και θορυβήθηκε ή απλώς υποβόσκει μία χρονίζουσα  κόντρα της Κεραμέως με τον συναπόφοιτο εκδότη;

     

    Ο Εξάρχου και οι 4 τραπεζίτες 

    Σε αγώνα δρόμου έχει επιδοθεί η Παγκρήτια Τράπεζα προκειμένου να στελεχώσει σε υψηλές θέσεις πρόσωπα που χαίρουν της εκτίμησης της αγοράς.

    Σε πρώτη φάση, ο μεγαλομέτοχος της τράπεζας και CEO της Ιντρακάτ ΙΝΚΑΤ -0,55% 5,38 Αλέξανδρος Εξάρχου αναζητεί το πρόσωπο που θα στελεχώσει την θέση του Interim (προσωρινού) CEO ή, εναλλακτικά, του αναπληρωτή διευθύνοντος συμβούλου.

    Πηγές αναφέρουν ότι το τραπέζι έχουν πέσει τα ονόματα δυο γυναικών, οι οποίες εργάζονται σε συστημικές τράπεζες και δυο ανδρών που εργάζονται ήδη στην HSBC.

    Οι δυο κυρίες εργάζονται χρόνια σε δυο εκ των 4 συστημικών τράπεζων και χαίρουν της εκτίμησης της αγοράς.

    Ο wiseman είναι σε θέση να ξέρει ότι και τα 4 πρόσωπα είναι υψηλών προδιαγραφών και ξέρουν την δουλειά αρκετά καλά.

    Για να σας βοηθήσω όσον αφορά τους άνδρες είναι εύκολο να μαντέψετε ποιοι είναι.

    Όσον αφορά τις γυναίκες είναι αρκετά δύσκολο.

    Την δουλειά φέρεται να την έχει αναλάβει ο γνωστός κυνηγός κεφαλών…

     

    Γιατί επιμένει ο Στουρνάρας στην συγχώνευση Παγκρήτιας – Χανίων

    Πολύ με έχει μπερδέψει αυτή η ιστορία με τη συγχώνευση της Παγκρήτιας με τη Συνεταιριστική Τράπεζα Χανίων.

    Ο νέος μεγαλομέτοχος της πρώτης, η Thrivest Holdings των κ.κ. Δ. Μπάκου, Γ. Καϋμενάκη και Α. Εξάρχου, φαίνεται να επανεξετάζει τους όρους της συγχώνευσης εξαιτίας των «σκελετών» που  κρύβει η Χανίων.

    Παρόλο, λοιπόν, που οι προθέσεις του νέου μετόχου είχαν γίνει γνωστές, ο διοικητής της ΤτΕ, Γιάννης Στουρνάρας, ανέπτυξε το αφήγημα του περί των μικρών και μη συστημικών τραπεζών, θεωρώντας δεδομένη τη συγχώνευση της Παγκρήτιας με τη Χανίων.

    Προφανώς η δεύτερη αναθάρρησε μετά από αυτό, εκδίδοντας Δελτίο Τύπου στο οποίο υποστήριξε ότι “οι προτεινόμενοι όροι συγχώνευσης εγκρίθηκαν κατ’ αρχήν από τις εκατέρωθεν Γενικές Συνελεύσεις στις 05/05/2022 και  μάλιστα με συντριπτική πλειοψηφία”, προέκυψαν δε μετά από  από μια περίοδο μελέτης και ανάλυσης των στοιχείων και προοπτικών του ενοποιημένου σχήματος, με την υποστήριξη διεθνώς αναγνωρισμένων συμβούλων.

    Υπενθύμισε δε ότι “Η υλοποίηση της συγχώνευσης, σύμφωνα και με όσα αναφέρονται στο πρόσφατα εγκεκριμένο Ενημερωτικό Δελτίο της Αύξησης Μετοχικού Κεφαλαίου της Παγκρήτιας Τράπεζας, είναι δεσμευτική για τα μέρη.”

     

    Ο CEO που τα έχει πάρει στο κρανίο

     Και μιας και ο λόγος για υποψήφιες μεταγραφές πρέπει να σας πω ότι τις τελευταίες εβδομάδες γίνεται χαμός στις τράπεζες.

    Συνεχώς πρόσωπα μετακινούνται από τη μια τράπεζα στην άλλη.

    Μάλιστα δεν είναι τυχαίο ότι CEO  τράπεζας τα έχει πάρει στο κρανίο καθώς του έχουν φύγει αρκετά άτομα σε διάστημα ολίγων ημερών.

    Business as usual.

     

    Τι κρύβει η υποβάθμιση της Intrum από την Moody’s

    Απλήρωτους λογαριασμούς κοινής ωφέλειας και «νέα φέσια» στις τράπεζες από καταναλωτικά και στεγαστικά δάνεια φαίνεται ότι φέρνει το κύμα ακρίβειας που πλήττει όχι μόνο την Ελλάδα αλλά ολόκληρη την ευρωζώνη.

    Μεγάλη έρευνα της Ιntrum σε δείγμα 24.000 νοικοκυριών έδειξε ότι περίπου το 30% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι την επόμενη χρονιά δεν θα έχει αρκετά χρήματα για να καλύψει τους λογαριασμούς ηλεκτρικού, τηλεφώνου και θέρμανσης.

    Το 80% ανησυχεί για το που θα φθάσουν οι τιμές της ενέργειας και  των ειδών διατροφής.

    Μάλιστα ο φόβος αυτός τους εξωθεί στο αλλάξουν καταναλωτικές συνήθειες, κόβοντας άλλες δαπάνες , όπως για διασκέδαση, εκδρομές κλπ, προκειμένου να μπορέσουν να τα βγάλουν πέρα.

    Έξι στους δέκα συγκεκριμένα έχουν αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο ξοδεύουν τα χρήματα τους, περιορίζοντας ότι θεωρούν περιττά έξοδα.

    Οι νεότεροι καταναλωτές αισθάνονται επίσης το άγχος στην κοινωνική τους ζωή και είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιούν λύσεις «buy now, pay later» για να καλύψουν το αυξανόμενο κόστος.

    Το 31 τοις εκατό της «Gen Z», που είναι στην πρόσφατη εφηβεία και στα 20, λένε ότι το κάνει όλο και περισσότερο.

    Μεταξύ των καταναλωτών που εκτιμούν ότι δεν μπορέσουν να είναι συνεπείς με την πληρωμή των υποχρεώσεων τους τον επόμενο χρόνο, οι περισσότεροι απάντησαν ότι είναι πιθανό να αθετήσουν τους λογαριασμούς του ηλεκτρονικού εμπορίου και των ηλεκτρονικών καταστημάτων.

    Τα ευρήματα αυτά δεν αποτελούν φυσικά κεραυνό εν αιθρία.

    Άλλωστε πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Αρχή Τραπεζών (EBA),  έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου καθώς τα στοιχεία που έχει στη διάθεση της δείχνουν ότι  η αναλογία των δανείων που έχουν υπαχθεί στο λεγόμενο «Στάδιο 2» είναι σε άνοδο, εξέλιξη η οποία αποτελεί προάγγελο για μία νέα γενιά κόκκινων δανείων.

    Μετά από αυτά νομίζω ότι εξηγείται και η χθεσινή υποβάθμιση της Intrum από την Moody’s.

     

    Δήμος Μυκόνου κατά υπουργείων: Διπλή προσφυγή στο ΣτΕ

    Στο Συμβούλιο της Επικρατείας ετοιμάζεται να προσφύγει ο δήμος Μυκόνου, ασκούμενος αιτήσεις ακύρωσης κατά αποφάσεων των υπουργείων Ανάπτυξης & Επενδύσεων – Τουρισμού και Περιβάλλοντος.

    Ο δήμος στρέφεται αφενός κατά της ΚΥΑ των υπουργείων Ανάπτυξης και Τουρισμού, με την οποία εξαιρέθηκε η Περιφερειακή Ενότητα Μυκόνου από τις ενισχύσεις του αναπτυξιακού νόμου σε κατηγορίες επενδυτικών σχεδίων στον τομέα του τουρισμού.

    Αφετέρου, ο δήμος προσφεύγει στο ΣτΕ κατά της απόφασης του ΥΠΕΝ με την οποία παρατάθηκε το μέτρο της αναστολής χορήγησης των οικοδομικών αδειών στην εκτός σχεδίου περιοχή του νησιού, βάσει της οποίας εξαιρούνται ανεπιτρέπτως τα ΕΣΧΑΣΕ από το μέτρο της αναστολής χορήγησης των οικοδομικών αδειών.

    Πρόκειται για μία απόφαση της κυβέρνησης προκειμένου να μπει φρένο στην οικοδομική δραστηριότητα στις Κυκλάδες. 

     

    Έργα αξίας 350 εκατ. ευρώ ξεμπλοκάρει ο Κώστας Αχ. Καραμανλής

    Δυο σημαντικά οδικά έργα συνολικής αξίας άνω των 350 εκατ. ευρώ που είχαν «κολλήσει» στο παρελθόν βγάζει από το συρτάρι το Υπουργείο Υποδομών με στόχο να τα δημοπρατήσει στις αρχές του 2023.

    Πρόκειται για το Ιωάννινα-Κακαβιά που εντάσσεται στην Ιόνια Οδό και τη σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου.

    Για να γίνω πιο σαφής, μαθαίνω ότι ο Κώστας Καραμανλής  έδωσε το «ΟΚ» για την προκήρυξη διαγωνισμών, οι οποίοι θα αφορούν την επιλογή των συμβούλων που θα επιταχύνουν τη διαδικασία δημοπράτησης των δύο έργων.

    Οσον άφορα το Ιωάννινα-Κακαβιά, πρόκειται για ένα έργο αξίας 290 εκατ. ευρώ που είχε μείνει στα αζήτητα για τουλάχιστον μία δεκαετία.

    Το Υπουργείο προσπαθεί ναι το εντάξει στο ΕΣΠΑ 2021-2027, και θα αποτελεί και το πρώτο μεγάλο έργο υποδομής στην Ήπειρο ύστερα από το 2017.

    Μικρότερης αξίας (περίπου  60 εκατ. ευρώ) αλλά όχι και σημασίας για τις οδικές μετακινήσεις στη χώρα μας είναι και η  σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου.

    Πρόκειται για ένα έργο που είχε κολλήσει εδώ και τουλάχιστον μία πενταετία.

    Ο Παύλος Μυλωνάς στη «σκληρή ρέμβη της πέτρας και της θάλασσας»

    Η φωτογραφία είναι παρελκυστική.

    Όχι, ο CEO της Εθνικής Τράπεζας, Παύλος Μυλωνάς, δεν ετοιμάζεται να κάνει στροφή στην καριέρα του προς τον κατασκευαστικό κλάδο.

    Τουναντίον επιχειρεί δια ζώσης να στηρίξει τις προτεραιότητες της ΕΤΕ ΕΤΕ -1,09% 7,26, στις οποίες συγκαταλέγεται και η αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος.

    Δια του λόγου το αληθές ιδού και η φωτογραφική απόδειξη από μία εξόρμηση που πραγματοποίησε σε ξενοδοχειακή μονάδα σε νησί των Κυκλάδων.

     

    Το ελικόπτερο, ο Θανόπουλος και το «καλάθι του νοικοκυριού των Β. Προαστίων»

    Την ώρα που η μάχη του ανταγωνισμού στα σούπερ μάρκετ για το καλάθι του Άδωνι έχει μετατοπιστεί σχεδόν στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, μια άλλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ, τοπικής εμβέλειας, έχει κάνει το δικό της… καλάθι.

    Ο λόγος για τη Δ. Θανόπουλος, τη γνωστή σε όλους όσοι μένουν στα βόρεια προάστια.

    Γιορτάζοντας  φέτος τα 145 χρόνια λειτουργίας του, κάνει προσφορές έως και 50% σε περισσότερα από 145 προϊόντα.

    Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι ότι η Θανόπουλος, των αδελφών Τέλη και Περικλή Θανόπουλου, δεν πουλάει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και οι προσφορές αφορούν επώνυμα και επιλεγμένα προϊόντα.

    Θα ήταν όμως παράλειψη μας αν εκτός από τις καλές επιδόσεις της επιχείρησης δεν σας ενημερώναμε kai για τις εξαιρετικές επιδόσεις του προέδρου της Δ. Θανόπουλος εκτός του επιχειρηματικού… τερέν.

    Ο Τέλης Θανόπουλος είναι έμπειρος πιλότος ελικοπτέρου και δεινός θαλάσσιος σκιέρ.

    Στέκι του τα καλοκαίρια είναι το Drepani Water Ski Resort απέναντι από τον Πόρο, όπου πηγαίνει με το ελικόπτερο.

    Δεν είναι μόνο λάτρης του θαλάσσιου σκι αλλά συμμετέχει και σε αγώνες, όπως το Poros Cup στο Δρεπάνι Τροιζηνίας που αποτελεί πόλο έλξης για όσους αγαπούν το σπορ, μεταξύ αυτών επιχειρηματίες και εφοπλιστές.

    Οι επιδόσεις του και στο θαλάσσιο σκι είναι καλές.

    Στη φετινή τον περασμένο Μάιο στους αγώνες σλάλομ στην κατηγορία ανδρών άνω των 45 ετών ήρθε ένατος.

     

    Η κομψή Ιταλίδα και το πρόβλημα στη ΡΕΒΥΘΟΥΣΑ

    Μαθαίνω πως η καλή μας φίλη (καλή και τακτική φιλοξενούμενη  του wiseman, να διευκρινίσω για να μην παρεξηγηθούμε) η κα Ρίτα Γκάλλι που είναι η διευθύνουσα σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ, ως υπέρκομψη κυρία που είναι, πέρασε μεγάλη στυλιστική δοκιμασία λίαν προσφάτως.

    Ο λόγος;

    Ένα βασικό μέλος της κυβέρνησής μας, την χαρακτήρισε ως τη «δεύτερη κομψότερη Ιταλίδα που ζει στη χώρα μας» προσθέτοντας πως «την αγαπητή Ρίτα την ξεπέρασε σε στυλ και κομψότητα η πρέσβειρα της Ιταλίας στην Αθήνα, η κυρία Πατρίτσια Φαλτσινέλι, όταν πρόσφατα επισκέφθηκε τον Έβρο».

    Όντως και η κα Φαλτσινέλι, που επισκέπτεται συχνά τα ελληνικά νησιά για διακοπές, είναι  υπέρκομψη αλλά παράλληλα χτίζει και σοβαρές διπλωματικές-οικονομικές  γέφυρες  εδώ στην Ελλάδα.

    Ας αφήσει όμως τις πικρίες κατά μέρος η καλή μας φίλη η κα Ρίτα Γκάλλι και ας ασχοληθεί πιο επισταμένως με βασικά καθημερινά προβλήματα του ΔΕΣΦΑ, εφόσον τα  μεγάλα … γεωστρατηγικά θεωρεί πως τα έχει τακτοποιήσει.

    Παράδειγμα: από τις αρχές Νοεμβρίου έχει ξεκινήσει η διαδικασία για την εκφόρτωση του πρώτου φορτίου LNG στο FSU (δηλαδή στο πλοίο-αποθήκη) που έχει νοικιαστεί από το ΔΕΣΦΑ επικουρικά στη Ρεβυθούσα.

    Είναι φορτίο με προμηθευτή τη νορβηγική Equinor που το αγόρασε η Bulgargaz.

    Όλες αυτές τις μέρες ήταν σε εξέλιξη η διαδικασία ψύξης του FSU, διαδικασία απαραίτητη τεχνικά για το φουλάρισμα  του πλοίου-δεξαμενή ώστε αμέσως μετά ξεκινήσει η επαναεριοποίηση.

    Ανέκυψε όμως εδώ ένα σοβαρό πρόβλημα προς επίλυση από την κα Ρίτα μας:  το πλοίο-δεξαμενή δεν έχει δέσει στον προβλήτα ώστε να έχει σταθερά συστήματα σύνδεσης με τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις και γι’ αυτό στη λειτουργία του είναι εξαιρετικά αργό προκαλώντας και καθυστερήσεις και μεγάλες γκρίνιες από Έλληνες και αλλοδαπούς χρήστες.

    Για να καταλάβετε διαφορές, οι χερσαίες εγκαταστάσεις της Ρεβυθούσας επαναεριοποιούν 7500 κ.μ. την ώρα, ενώ το πλοίο μόλις 2000 κυβικά μέτρα την ώρα, δηλαδή ούτε το ένα τρίτο!

    Οι βασικοί Έλληνες παίκτες της αγοράς φυσικού αερίου δεν κρύβουν τη δυσαρέσκειά τους για το γεγονός και θέλουν λύση.

    Αν συνυπολογίσουμε την τεράστια  ζήτηση για εξαγωγές μέσω των εγκαταστάσεων, η κα Γκάλλι πρέπει σύντομα να βρει και να εφαρμόσει μία πρακτική λύση στο πρόβλημα.

    Αμέσως μετά, μπορεί να δοκιμάσει να γίνει κομψότερη από την Ιταλίδα πρέσβειρα, εμείς δεν έχουμε αντίρρηση…

     

    Η ισχυρή ομάδα του LSE

    Προ ημερών σας γράψαμε για τις εκλογές στον σύλλογο αποφοίτων του London Scholl Of Economics.

    Σας είχαμε μάλιστα αναφέρει και τα ονόματα 4 νέων αποφοίτων που κατέβαιναν στις εκλογές.

    Λοιπόν η 4αδα που σας αναφέραμε έλαβε  και τις  περισσότερες ψήφους.

    Για την ακρίβεια έλαβαν:

    Καλαμπόκης Θοδωρής 84 , Τσίρμπα Ιζαμπέλα 61, Σαραντοπούλου Μαρία 60, Αγαλόγλου Θεανώ 56, Μπατάκης Δημήτρης 25, Μιχαλάς Γιώργος 20, Σιώρη Φανή 19.

    Για την εξελεγκτική επιτροπή έλαβαν: Κωνσταντάτου Ματίνα 43, Αλεξίου Βασιλική 32, Τερζόπουλος Βασίλης 19.

     Not bad at all.

     

    Quiz 1

    Μια που ήρθε ο λόγος περί ΕΤΕ να σας βάλω και ένα μικρό quiz  από εκείνα τα πικάντικα.

    Ποια είναι το μεγαλοστέλεχος της Εθνικής που περπατάει και “τρίζουν τα πεζοδρόμια” της Αιόλου;

    Παρόλο που δεν βρίσκεται σε αυτό που λέμε πρώτη νεότητα, η παρουσία και το νεανικό της ντύσιμο, κυρίως ο συνδυασμός του εφαρμοστού τζιν το οποίο καταλήγει σε “ψαράδικο στρίφωμα” και  δεκάποντη γόβα, αναστατώνουν τον ανδρικό πληθυσμό στο πέρασμά της.

     

     

    Quiz 2

    Σε ποια ασφαλιστική εταιρεία οι υπάλληλοι που εκδιώχθηκαν προ ετών πήγαν την διοίκηση στα δικαστήρια;

    Οι υπάλληλοι σε πολλές περιπτώσεις δικαιώθηκαν και η εταιρεία άρχισε να πληρώνει μεγάλες αποζημιώσεις.

    Ισχύει;

    Μάλιστα καταδικάστηκε για συκοφαντική δυσφήμιση και το πρόσωπο που διοικούσε την μεγάλη ασφαλιστική εταιρεία.

    Ισχύει;

    Η εταιρεία λοιπόν αυτή αναγκάστηκε να απομακρύνει το πρόσωπο που διοικούσε την εταιρεία.

    Ισχύει;

    Και φυσικά υπάρχουν και άλλες καταγγελίες απο ασφαλισμένους που δεν πληρωνόντουσαν στην ώρα τους αλλά μετά από απανωτά εξώδικα αναγκάστηκε η μεγάλη αυτή εταιρεία να πληρώσει.

    Ισχύει;

     

    Aποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.