• Οικονομία

    myEFKAlive: Εξυπηρέτηση ασφαλισμένων μέσω τηλεδιάσκεψης

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    myEFKAlive: Εξυπηρέτηση ασφαλισμένων μέσω τηλεδιάσκεψης

    Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης και ο υπουργός Εργασίας, Κωστής Χατζηδάκης


    Την έναρξη της εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων διαδικτυακά μέσω της εφαρμογής «myEFKAlive» θα ανακοινώσουν την Τετάρτη ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης και ο διοικητής του e-ΕΦΚΑ Παναγιώτης Δουφεξής.

    Να σημειωθεί ότι η εκδήλωση myefkalive, ήταν προγραμματισμένη για σήμερα αλλά μεταφέρθηκε για την Τετάρτη στις 12:00 λόγω κρούσματος με κορονοιό.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, σταδιακά οι πολίτες ανά νομό θα μπορούν να κλείνουν το ψηφιακό τους ραντεβού και να εξυπηρετούνται μέσω τηλεδιάσκεψης. Η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας προχωράει σε μια ακόμη εφαρμογή, προκειμένου να βελτιωθεί η επικοινωνία εργαζόμενων, συνταξιούχων και ανέργων με το μεγαλύτερο ασφαλιστικό φορέα της χώρας.

    Οι πρώτοι ασφαλισμένοι που θα μπορούν να εξυπηρετηθούν ηλεκτρονικά είναι οι κάτοικοι σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα. Αρχικά οι υπάλληλοι του e-ΕΦΚΑ μέσω της εφαρμογής myEFKAlive θα μπορούν να εξυπηρετήσουν τους ασφαλισμένους σε 10-15 συναλλαγές.

    Στόχος της διοίκησης του e-ΕΦΚΑ είναι για να έχουν πρόσβαση στις υπηρεσίες του ταμείου τα άτομα που δεν μπορούν να έχουν δια ζώσης επαφή με τον Φορέα και οι κάτοικοι απομακρυσμένων περιοχών.

    Η διαδικασία ορισμού ραντεβού είναι αποκλειστικά ηλεκτρονική με τους κωδικούς TAXISnet. Κατά τη διαδικασία κράτησης ο αιτών προσθέτει τα στοιχεία του πολίτη που θα συμμετέχει στο ραντεβού, τα οποία θα ταυτοποιούνται κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης. Η πρόσβαση στο ραντεβού δεν απαιτεί αυξημένες ψηφιακές δεξιότητες, καθώς γίνεται απευθείας μέσω συνδέσμου (link) που αποστέλλεται στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) του αιτούντα.

    Για να κλείσει ο ασφαλισμένος το ψηφιακό του ραντεβού θα χρειαστεί να καταχωρίσει:

    – το ονοματεπώνυμο του

    – την ηλεκτρονική του διεύθυνση (email)

    – τον αριθμό του κινητού του τηλεφώνου

    – τη διεύθυνση του

    Να σημειωθεί ότι το ραντεβού μπορεί να το κλείσει και κάποιος άλλος. Στην τηλεδιάσκεψη όμως θα πρέπει να είναι ο ίδιος ο ασφαλισμένος.

    Κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης θα ζητηθεί η επίδειξη εγγράφων ταυτοποίησης σας, ανάλογα την περίπτωση (δελτίο αστυνομικής ταυτότητας, διαβατήριο, άδεια παραμονής, καταστατικό εταιρείας κλπ).

    Παράλληλα στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών, τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων προχώρησαν σε συγκρότηση κοινής ομάδας εργασίας για την αξιολόγηση και τον εξορθολογισμό των διοικητικών διαδικασιών των φορέων του δεύτερου, με στόχο τη διοικητική αποκάθαρση παρωχημένων διαδικασιών που υπήρχαν στις βάσεις δεδομένων του Κράτους και μπέρδευαν τόσο τους υπαλλήλους όσο και τους πολίτες.

    Αναλυτικότερα ήδη 68 διαδικασίες του e-ΕΦΚΑ, που κρίθηκαν παρωχημένες ή που παρέχονται πλέον αποκλειστικά ηλεκτρονικά, καταργούνται από τα συστήματα των ΚΕΠ, ενώ 11 από αυτές έχουν ήδη αντικατασταθεί από μια Ενιαία Διαδικασία για τα Έξοδα Κηδείας, μέσω του gov.gr και των ΚΕΠ, με κοινή απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη και του Υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργου Γεωργαντά.

    Ακόμη, συνολικά 10 σύγχρονες και άμεσα προσβάσιμες ηλεκτρονικές υπηρεσίες για τους μη μισθωτούς (ελεύθερους επαγγελματίες, εργοδότες, αυτοαπασχολούμενους) έχουν τεθεί σε λειτουργία, μέχρι σήμερα, από τον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ), στο πλαίσιο της στρατηγικής του για αναβάθμιση του επιπέδου εξυπηρέτησης των πολιτών, μέσω της ψηφιοποίησης των υποδομών του.

    Οι 10 ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς τους μη μισθωτούς είναι μερικές μόνο από τις 50 συνολικά ηλεκτρονικές υπηρεσίες που παρέχονται από την ιστοσελίδα του φορέα και την ενιαία ψηφιακή πύλη του Δημοσίου Gov.gr και εντάσσονται στη στρατηγική της κατάργησης των μετακινήσεων από και προς τα φυσικά υποκαταστήματα, της εξάλειψης της άσκοπης ταλαιπωρίας και της αδιάλειπτης, 24ωρης εξυπηρέτησης των πολιτών, μέσω ψηφιακών καναλιών. Μεσοπρόθεσμος στόχος του e-ΕΦΚΑ είναι το σύνολο των συναλλαγών με τους πολίτες να μπορούν να πραγματοποιηθούν και ηλεκτρονικά.

    Σύμφωνα με τον e-ΕΦΚΑ, «για το 2021, αναμένεται να πραγματοποιηθούν πάνω από 5 εκατομμύρια ηλεκτρονικές συναλλαγές, κάτι που πρακτικά σημαίνει την κατάργηση αντίστοιχων μετακινήσεων από και προς τα φυσικά σημεία εξυπηρέτησης του e-ΕΦΚΑ, καθώς και εξοικονόμηση χιλιάδων εργατοωρών για τους πολίτες».

    Εξάλλου πριν από λίγες ημέρες, ολοκληρώθηκε η ηλεκτρονική διασύνδεση του πληροφοριακού συστήματος του e-ΕΦΚΑ με το ΓΕΜΗ για τη σύσταση νέων επιχειρήσεων. Πλέον, η εγγραφή του νόμιμου εκπροσώπου/ιδρυτή της εταιρείας στον e-ΕΦΚΑ ολοκληρώνεται σε λίγα δευτερόλεπτα από περίπου 4 ημέρες, που χρειάζονταν, μέχρι πρότινος, καθώς καταργήθηκε η υποχρέωση προσέλευσής του στα υποκαταστήματα του e-ΕΦΚΑ, όπως καταργήθηκαν και όλα τα δικαιολογητικά, που απαιτούνταν να προσκομιστούν για την εγγραφή του.

    Διαβάστε επίσης:

    Νέα καθυστέρηση στην εκκαθάριση εισφορών σε 180.000 παράλληλα ασφαλισμένους για το 2020

    Μύκονος-Αποκλειστικό: Επιχείρηση Ήρεμη Θάλασσα – Πώς η εφορία κυκλώνει το νησί

    Κατώτατος μισθός: Εν αναμονή των κυβερνητικών αποφάσεων – Τι εισηγείται το υπ. Εργασίας



    ΣΧΟΛΙΑ