• Οικονομία

    Μαθήματα στα χρηματοοικονομικά από το Δημοτικό; Τι προτείνει το υπουργείο Οικονομικών

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Γιώργος Ζαββός

    Γιώργος Ζαββός


    Η εκπαίδευση στα χρηματοοικονομικά θα ξεκινά από το Δημοτικό. Με απλά μαθήματα για τις τράπεζες, το χρηματιστήριο, τις ασφάλειες, τα αμοιβαία κεφάλαια, τα ομόλογα, με δύο λόγια για τη σημασία της οικονομίας στην καθημερινότητα.

    Πρόκειται για μία από τις προτάσεις του υπουργείου Οικονομικών, που θα υποβληθεί μέχρι τις 15 Οκτωβρίου στην ΕΕ για να ενταχθεί στο πλαίσιο της χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανάκαμψης.

    Το σχέδιο να εκπαιδευθούν οι πολίτες στα χρηματοοικονομικά έχει ήδη καταρτιστεί από το υπουργείο Οικονομικών και στόχος είναι η κατανόηση των βασικών αρχών της οικονομίας και της σημασίας τους στην καθημερινότητα.

    Η γνώση του μέσου ελληνικού νοικοκυριού είναι πολύ χαμηλή ακόμα και σε βασικές έννοιες του χρηματοπιστωτικού τομέα, λέει χαρακτηριστικά στο mononews.gr ο υφυπουργός Οικονομικών κ. Γιώργος Ζαββός. Στόχος είναι να σταματήσει ο χρηματοοικονομικός αναλφαβητισμός και να μπουν με μαθήματα –γιατί όχι ακόμα και από το Δημοτικό- οι βάσεις για ενημερωμένους πολίτες.

    Το σχέδιο για την αξιοποίηση των κονδυλίων από το Ταμείο Ανάκαμψης συνδέεται και με το σχέδιο για την ανάπτυξη της οικονομίας την επόμενη δεκαετία, λέει και σημειώνει με έμφαση: έχουμε την ευκαιρία να προχωρήσουμε μεταρρυθμίσεις και σε γνωστικό επίπεδο.

    Δάνεια, καταθέσεις, αποταμιεύσεις, ομόλογα, ασφάλειες, για πολλούς αποτελούν μία «κόκκινη» ζώνη, με την παραπληροφόρηση και τις ελλιπείς συμβουλές να κυριαρχούν.

    Ενώ παραδείγματα του πρόσφατου παρελθόντος (χρηματιστήριο, σκάνδαλο της Aspis, «κούρεμα» ομολόγων) ενίσχυσαν τη δυσπιστία μεγάλης μερίδας των πολιτών σε ότι έχει να κάνει με το χρηματοπιστωτικό σύστημα. Και παράλληλα η κρίση δημιούργησε μία γενιά υπερχρεωμένων νοικοκυριών.

    Πρόκειται για μία εθνική στρατηγική σε θέματα χρηματοοικονομικής παιδείας, σε συνεργασία του υπουργείου Οικονομικών, με την Ελληνική Ένωση Τραπεζών και φυσικά το υπουργείο Παιδείας, λέει ο κ. Ζαββός.

    Με μαθήματα σε Δημοτικό- Γυμνάσιο και Λύκειο, αλλά και σεμινάρια (για μεγαλύτερης ηλικίας άτομα), τα παιδιά από μικρή ηλικία θα μάθουν πως λειτουργεί το τραπεζικό σύστημα, τη σημασία των ιδιωτικών ασφαλίσεων, θα πληροφορηθούν για τα αμοιβαία κεφάλαια, τα ομόλογα, πως θα αποφύγουν τον υπερδανεισμό, να αποκτήσουν κουλτούρα επενδύσεων. Αλλά και θέματα που αφορούν την ψηφιακή οικονομία, και την πράσινη ανάπτυξη.



    ΣΧΟΛΙΑ