Οι λιανικές πωλήσεις στις ΗΠΑ αυξήθηκαν τον Ιούλιο, ενισχυμένες από τις πωλήσεις αυτοκινήτων και μεγάλες διαδικτυακές προσφορές, σημάδι ότι οι καταναλωτές ενίσχυσαν τις δαπάνες τους τους τελευταίους μήνες.

Η αξία των λιανικών πωλήσεων, χωρίς προσαρμογή για τον πληθωρισμό, αυξήθηκε κατά 0,5% σε επίπεδο μήνα (ελαφρώς χαμηλότερο από το 0,6% που ανέμεναν οι αναλυτές), μετά από ανοδικά αναθεωρημένη αύξηση 0,9% τον Ιούνιο, σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Εμπορίου την Παρασκευή. Εξαιρουμένων των αυτοκινήτων, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 0,3%, όσο και η εκτίμηση των αναλυτών.

1

Εννέα από τις δεκατρείς κατηγορίες κατέγραψαν αυξήσεις, με τις πωλήσεις αυτοκινήτων να καταγράφουν τη μεγαλύτερη άνοδο από τον Μάρτιο. Οι πωλήσεις σε διαδικτυακούς λιανοπωλητές και καταστήματα γενικού εμπορίου αυξήθηκαν, πιθανόν λόγω εκστρατειών όπως η παρατεταμένη “Prime Day” της Amazon, η εβδομαδιαία καμπάνια “Deals” της Walmart και μια παρόμοια προώθηση στην Target Corp.

Η έκθεση της Παρασκευής υποδηλώνει πολύ καλύτερη αρχή για την καταναλωτική δαπάνη στο δεύτερο μισό του έτους, μετά από μια περίοδο αβεβαιότητας γύρω από τις πολιτικές του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ — με κυριότερους τους δασμούς — που έπληξε το κλίμα και κράτησε πολλούς καταναλωτές στο περιθώριο τους προηγούμενους μήνες. Παρότι η αγορά εργασίας κινείται σε χαμηλότερους ρυθμούς, η μεγαλύτερη σαφήνεια στην εμπορική πολιτική και η ανάκαμψη στο χρηματιστήριο δίνουν σε ορισμένους καταναλωτές μεγαλύτερη εμπιστοσύνη για τη δαπανητική τους δυνατότητα.

Οι αξιωματούχοι της Ομοσπονδιακής Τράπεζας παρακολουθούν στενά την καταναλωτική δαπάνη — που στηρίζει τα δύο τρίτα της οικονομικής δραστηριότητας των ΗΠΑ — καθώς αξιολογούν την πορεία της νομισματικής πολιτικής. Αν και μέχρι στιγμής έχουν διατηρήσει σταθερά τα επιτόκια φέτος μέχρι να αποκτήσουν καλύτερη εικόνα για το πώς οι δασμοί θα επηρεάσουν τις τιμές, αρκετοί αξιωματούχοι φαίνεται να κλίνουν προς την επανέναρξη μειώσεων επιτοκίων τους επόμενους μήνες, για να διασφαλίσουν ότι η αγορά εργασίας και η ευρύτερη οικονομία παραμένουν υγιείς.

Η έκθεση για τις λιανικές πωλήσεις έδειξε ότι οι λεγόμενες πωλήσεις «ομάδας ελέγχου» — που χρησιμοποιούνται στον υπολογισμό της καταναλωτικής δαπάνης σε αγαθά για το ΑΕΠ — αυξήθηκαν κατά 0,5% τον Ιούλιο μετά από ανοδική αναθεώρηση του προηγούμενου μήνα. Ο δείκτης  εξαιρεί την εστίαση, τις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, τα καταστήματα οικοδομικών υλικών και τα πρατήρια καυσίμων.

Αρκετές κατηγορίες που κατέγραψαν ισχυρά κέρδη, όπως έπιπλα, αθλητικά είδη και αυτοκίνητα, σημείωσαν επίσης αυξήσεις τιμών τον μήνα. Επειδή τα δεδομένα δεν είναι προσαρμοσμένα για τον πληθωρισμό, η αύξηση μπορεί να αντανακλά την επίδραση υψηλότερων τιμών.

Τα στοιχεία για τον πληθωρισμό νωρίτερα αυτή την εβδομάδα έδειξαν ότι οι εταιρείες δεν μετέφεραν στους καταναλωτές το κόστος των δασμών τον Ιούλιο όσο φοβούνταν κάποιοι, αλλά η σημαντική άνοδος των περιθωρίων κέρδους χονδρικής υποδηλώνει ότι οι Αμερικανοί μπορεί σύντομα να επωμιστούν μεγαλύτερο βάρος. Οι εταιρείες μέχρι στιγμής διστάζουν να πιέσουν υπερβολικά τους πελάτες, γεγονός που αυξάνει την προσμονή για την έκθεση καταναλωτικού κλίματος αργότερα την Παρασκευή.

Μια άλλη έκθεση έδειξε ότι το κόστος των εισαγόμενων καταναλωτικών αγαθών αυξήθηκε τον περασμένο μήνα όσο το περισσότερο από τις αρχές του 2024, συμπεριλαμβανομένων υψηλότερων τιμών για ένδυση, υπόδηση και είδη οικιακής χρήσης.

Κοιτάζοντας προς το μέλλον, άλλες προκλήσεις για τον Αμερικανό καταναλωτή, όπως τα υψηλότερα επίπεδα χρέους, η επανέναρξη των πληρωμών φοιτητικών δανείων και η μείωση των αποταμιεύσεων, θα μπορούσαν επίσης να επηρεάσουν αρνητικά τις δαπάνες. Και μετά από μήνες χαοτικών απειλών και ανακλήσεων, υψηλότεροι δασμοί για σχεδόν όλες τις χώρες τέθηκαν σε ισχύ την περασμένη εβδομάδα, κάτι που μπορεί να διατηρήσει την πίεση στις μετρήσεις του πληθωρισμού στο μέλλον.

Τα στοιχεία για τις λιανικές πωλήσεις αντανακλούν σε μεγάλο βαθμό αγορές αγαθών, που αντιπροσωπεύουν περίπου το ένα τρίτο των συνολικών καταναλωτικών δαπανών. Τα στοιχεία για τις δαπάνες, προσαρμοσμένα στον πληθωρισμό, σε αγαθά και υπηρεσίες για τον Ιούλιο θα δημοσιευθούν αργότερα αυτόν τον μήνα.

Οι δαπάνες σε εστιατόρια και μπαρ, η μόνη κατηγορία υπηρεσιών στην έκθεση λιανικής, μειώθηκαν όσο το περισσότερο από τον Φεβρουάριο.

Διαβάστε επίσης

Ζελένσκι: Ήρθε η ώρα να τερματιστεί ο πόλεμος, βασιζόμαστε στην Αμερική

Ισπανία: Χωρίς τέλος ο πύρινος εφιάλτης, συνεχίζονται οι μάχες σε 14 μεγάλα μέτωπα πυρκαγιών

Σουηδία: Αναφορές για τραυματίες σε περιστατικό με πυροβολισμούς κοντά σε τέμενος