• Οικονομία

    Αυτοκίνητα: Ανατροπές σε τεκμήρια και φόρο πολυτελείας – Θα ξαναβγούν στους δρόμους τα «δίλιτρα»;

    Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης

    Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης


    Μείωση στα τεκμήρια για τα αυτοκίνητα σχεδιάζει να φέρει η κυβέρνηση τους επόμενους μήνες, καθώς το πλαίσιο – σε ορισμένες περιπτώσεις – χαρακτηρίζεται εξωπραγματικό, ακόμα και από τα ίδια τα στελέχη του οικονομικού επιτελείου.

    Άλλωστε, η αναμόρφωση των τεκμηρίων διαβίωσης αποτελεί μια μεγάλη «παγίδα» για εκατομμύρια ιδιοκτήτες ακινήτων, ενώ τη μείωσή τους είχε εξαγγείλει προεκλογικά και ο ίδιος ο πρωθυπουργός.

    Δεν αποκλείεται, το τελικό σχέδιο που έχει ήδη τεθεί επί τάπητος στο Υπουργείο Οικονομικών και θα συζητηθεί διεξοδικά με το νέο έτος, από ειδική ομάδα που θα συσταθεί, να… βγάλει ξανά στους δρόμους τα δίλιτρα αυτοκίνητα, τα οποία έχουν υψηλό τεκμήριο, αλλά και φόρο πολυτελείας.

    Τι ισχύει σήμερα

    Σήμερα τα τεκμήρια διαβίωσης για τα επιβατικά οχήματα είναι τα εξής:

    • Αυτοκίνητα μέχρι 1.200 κ.εκ. έχουν τεκμήριο διαβίωσης 4.000 ευρώ
    • Αυτοκίνητα 1.200 κ.εκ. έως και 2.000 κ.εκ. παίρνουν προσαύξηση 600 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.
    • Αυτοκίνητα 2.001 κ.εκ. έως και 3.000 κ.εκ. παίρνουν προσαύξηση 900 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.
    • Αυτοκίνητα πάνω από 3.000 κ.εκ. – προσαύξηση 1.200 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.

    Με βάση το ισχύον πλαίσιο, όσο πιο παλιό είναι ένα αυτοκίνητο, τόσο περισσότερο μειώνεται το τεκμήριο.

    Για παράδειγμα, για αυτοκίνητα ηλικίας από 5 έως 10 έτη, η μείωση ανέρχεται στο 30%, ενώ για οχήματα που κυκλοφορούν πάνω από 10 χρόνια, η ελάφρυνση αγγίζει το 50%.

    Φόρος πολυτελείας

    Ωστόσο, ο μεγάλος πονοκέφαλος για τους ιδιοκτήτες οχημάτων είναι ο φόρος πολυτελείας, που επιβάλλεται σε αυτοκίνητα από 1.929 κ.εκ. μέχρι και 2.500 κ.εκ. και υπολογίζεται στο 5% της αντικειμενικής δαπάνης.

    Για αυτοκίνητα υψηλότερου κυβισμού, δηλαδή πάνω από 2.500 κυβικά, το ποσοστό αγγίζει το 13% της αντικειμενικής δαπάνης.

    Μια μείωση των τεκμηρίων, σε συνδυασμό και με το φόρο πολυτελείας, μπορεί να επαναφέρει στους δρόμους τα αυτοκίνητα υψηλότερου κυβισμού, όπως είναι τα δίλιτρα.

    Υπενθυμίζεται, πως το πλαίσιο με το φόρο πολυτελείας δεν εξαιρεί ακόμα και τους πολύτεκνους, που έχουν αυξημένες ανάγκες μετακίνησης.

    Αν και τα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν πλέον, χαμηλές καταναλώσεις, η μείωση των τεκμηρίων θα πρέπει να συνδυαστεί μαλλί και με την… τιμή της βενζίνης (τα περισσότερα εφοδιάζονται με 100αρα αμόλυβδη), καθώς – εφόσον αλλάξει το πλαίσιο και υπάρξει «κούρεμα» – ένας φορολογούμενους μπορεί να «αντέχει» την αγορά ενός δίλιτρου αυτοκινήτου, αλλά να μην «σηκώνει» το κόστος του καυσίμου.

    Διαβάστε επίσης:

    Φορολογία: Σενάρια για 2+1 διορθώσεις στο ελάχιστο τεκμήριο των ελευθέρων επαγγελματιών

    Φορολογία: Τι θα συμβεί με τα «μπλοκάκια», τις ΙΚΕ και τις ατομικές επιχειρήσεις

    «Σεισμός» στους ελεύθερους επαγγελματίες για το φορολογικό – Σκέφτονται ακόμα και κλείσιμο των βιβλίων



    ΣΧΟΛΙΑ